Πειραματική δράση στον υπολογισμό του εμβαδού κύκλου

Η παρακάτω πειραματική δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε σε διδακτική ώρα των μαθηματικών β΄ γυμνασίου στις 12 Απριλίου 2016. Αφορούσε στην πειραματική ανακάλυψη του τύπου του εμβαδού κύκλου με χειραπτικά αντικείμενα και χαρτοκοπτική.
Χρόνος υλοποίησης δραστηριότητας : Τρίτη 12 Απριλίου 2016
Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 5 ατόμων.
Πορεία δραστηριότητας:.Τα υλικά που δόθηκαν αρχικά στους μαθητές κάθε ομάδας ήταν :

1.  Ορθογώνιο Χαρτόνι σε μέγεθος Α4
2. Ψαλίδι
3. Γνώμονας
4. Μολύβι
 5. Πράσινος και κόκκινος μαρκαδόρος
 6. Ζιλοτέιπ.

Αρχικά οι μαθητές σχεδίασαν στο χαρτόνι έναν κύκλο. στη συνέχεια έφεραν δύο κάθετες διαμέτρους του. Χώρισαν το κάθε τεταρτοκύκλιο σε 4 ίσα μέρη και δημιούργησαν τις ακτίνες που καταλήγουν σε αυτά τα σημεία. Έτσι ο κύκλος χωρίστηκε σε 16 ίσους κυκλικούς τομείς. Στην συνέχεια χρωμάτισαν το ένα ημικύκλιο και τις ακτίνες του με κόκκινο χρώμα και το άλλο ημικύκλιο με τις ακτίνες του με πράσινο χρώμα όπως φαίνεται σε παρακάτω εικόνα.

Ήρθε η ώρα της χαρτοκοπτικής. Με το ψαλίδι έκοψαν περιμετρικά τους 16 κυκλικούς τομείς και τους χώρισαν σε δύο κατηγορίες (κόκκινους και πράσινους) σαν αντιμαχόμενους παίκτες ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΥ – ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ.Κολλήσαμε με ζιλοτέιπ στον πίνακα τους κυκλικούς τομείς όπως φαίνεται παρακάτω. Οι ομάδες μιμήθηκαν το ίδιο πάνω στο θρανίο τους κάνοντας το ίδιο με τους δικούς τους κυκλικούς τομείς. Παρατηρήσαμε έτσι ότι το εμβαδόν του κύκλου προσομοιώνεται με το εμβαδόν ορθογωνίου παραλληλογράμμου μήκους πρ και πλάτους ρ. Oι παρακάτω φωτογραφίες είναι από τον πίνακα της σχολικής τάξης στο τέλος της δραστηριότητας οπότε κι έγινε η επικύρωση της γνώσης.
                                   

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης