Ο σχολικός εκφοβισμός στο σχολείο μας

images

Της Πηγής-Θαλασσινής Γιαμαίου και του Σπύρου Τσακιράκη

Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα από τα θέματα που απασχολούν μεγάλους και μικρούς τη σύγχρονη εποχή. Παιδιά αλλάζουν σχολείο γι’ αυτό το λόγο…. Άλλα πληγώνονται ανεπανόρθωτα και υπάρχουν και οι πιο σοβαρές περιπτώσεις νέων ανθρώπων που χάνουν και τη ζωή τους επειδή δεν αντέχουν το βάρος της κοροϊδίας και της ντροπής. Σε αυτό το άρθρο θα σας παρουσιάσουμε πώς το βίωσαν οι μαθητές του σχολείου μας αλλά και τις απόψεις τους σύμφωνα με την υποβολή ερωτήσεων σε αυτούς.”

ΠΩΣ ΒΙΩΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΤΟ BULLYING ;

Η ηλικία αυτών που ασκούν το bullying είναι συνήθως μεγαλύτερη από τα θύματα. Σπάνια η ηλικία των θυτών είναι μικρότερη. Το σωματικό bulling υπερισχύει αλλά υπήρχαν και παιδιά που τα εκφόβιζαν λεκτικά. Αυτοί που ασκούν το bullying κοροϊδεύουν τα θύματα για διάφορα χαρακτηριστικά τους τα οποία οι θύτες θεωρούν ελαττώματα. Άλλες φορές οι λόγοι που τα κοροϊδεύουν είναι είτε για τον τρόπο που μιλάνε, είτε για το εάν ακούν καλά ή για το σωματότυπό τους. Ένας από τους πιο συνηθισμένους λόγους όμως, είναι ο τρόπος που ντύνονται τα παιδιά. Επίσης κάποια παιδιά δέχτηκαν σωματικό bullying, όπως σπρωξίματα και χειρονομίες. Κάποιοι το δέχτηκαν βαριά, κάποιοι ελαφριά, κάποιους δεν τους ένοιαξε, παρόλα αυτά κάποιοι κατάφεραν να το αντιμετωπίσουν. Τα περισσότερα παιδιά δεν το κράτησαν μέσα τους, αλλά το μοιράστηκαν με τους γονείς τους, με τους φίλους τους ή με τους εκπαιδευτικούς τους. Δυστυχώς όμως εξακολουθούν να υπάρχουν κάποια παιδιά τα οποία δεν θέλουν να το μοιραστούν με κάποιον είτε γιατί ντρέπονται ή γιατί το θεωρούν ασήμαντο.

ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ BULLYING .

 Τα περισσότερα παιδιά πιστεύουν ότι οι λόγοι της άσκησης του σχολικού εκφοβισμού είναι κυρίως επειδή οι θύτες δεν έχουν αυτοπεποίθηση και αντιμετωπίζουν γενικά προβλήματα με αποτέλεσμα να νιώθουν ικανοποίηση με το να μειώνουν τους άλλους πιστεύοντας πως με αυτόν τον τρόπο γίνονται πιο δυνατοί αφού κάνουν τον άλλον να νιώθει, όπως ακριβώς κι αυτός. Οι μαθητές πιστεύουν πως τα περισσότερα παιδιά τα οποία δέχονται σχολικό εκφοβισμό επηρεάζονται σε διάφορους τομείς . Ο πιο συνηθισμένος είναι ότι δεν μοιράζονται το πρόβλημά τους με κάποιον κοντινό τους άνθρωπο, με αποτέλεσμα να καταστρέφονται ψυχολογικά. Αντίθετα πολλοί μαθητές θα το αντιμετώπιζαν λέγοντας το πρόβλημα τους με κάποιον άνθρωπο που εμπιστεύονται ή θα απέφευγαν με κάθε πιθανό τρόπο τον θύτη. Ωστόσο, στο τέλος καταλήξανε στο ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μειωθεί το bullying στα σχολεία.

Πρώτα απ’ όλα θα μπορούσαν να επισκέπτονται ψυχολόγοι τα σχολεία, ώστε οι μαθητές να πηγαίνουν και να τους λένε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν για να μη ξεσπάνε σε άλλα παιδιά . Σημαντικό θα ήταν εάν οι εκπαιδευτικοί φρόντιζαν ώστε να πραγματοποιούνται παρουσιάσεις και σεμινάρια που ως θέμα τους θα έχουν τον σχολικό εκφοβισμό . Τέλος, καλό θα ήταν εάν οι γονείς βάζανε όρια στις ώρες που τα παιδιά τους ψυχαγωγούνται, παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια με βίαιο περιεχόμενο.

Αφού άκουσα πολλές απόψεις για το bullying, κατέληξα ότι υπάρχουν διάφορα είδη σχολικού εκφοβισμού. Τον σωματικό που μπορεί να ξεκινά από ένα απλό σπρώξιμο, τον λεκτικό που μπορεί να είναι δύο κοροϊδευτικές λέξεις. Δεν άκουσα όμως από κανένα για τον σιωπηλό εκφοβισμό που δε φαίνεται, δεν ακούγεται και δύσκολα αποδεικνύεται. Bullying δεν είναι να λες καλημέρα και να μην σου απαντάει κανείς; Βullying δεν είναι να μην έχεις κανέναν φίλο μέσα στην τάξη και στα κενά ή στα διαλείμματα να είσαι ολομόναχος; Bullying δεν είναι συνέχεια και για τα πάντα να κατηγορούμε κάποιον συμμαθητή μας ακόμα κι εάν δε φταίει;

Γι’ αυτό, επιτέλους, ας σκεφτούμε πώς νιώθει ο συμμαθητής μας ή η συμμαθήτριά μας και ας δώσουμε μια ευκαιρία. Όσο εύκολο είναι να είσαι σκληρός, άλλο τόσο εύκολο είναι να προσφέρεις την καλοσύνη και τη φιλία σου σε κάποιον που την έχει ανάγκη.

 

 

 

Σχολιάστε

Top