Η τέχνη πολεμά τον πόλεμο
Γκουέρνικα Πικάσο
Το έργο αποτελεί ηχηρή απάντηση του ζωγράφου στον βομβαρδισμό της ισπανικής πόλης Γκερνίκα από τους Γερμανούς και τους Ιταλούς, τον Απρίλιο του 1937. Χωρίς να γίνεται περιγραφική απεικόνιση του βομβαρδισμού, η απόδοση του γεγονότος επιτυγχάνεται αφαιρετικά, με μια σειρά επιμέρους θεμάτων, που όμως διατηρούν έντονο συμβολισμό. Νοηματικό κέντρο του έργου, ο θάνατος. Βασικό χαρακτηριστικό του, οι κατακερματισμένες και φαινομενικά ασύνδετες μεταξύ τους εικόνες.
————————————————————————————————————————————————————
3η Μαΐου 1808 Φρανσίσκο Γκόγια
Με το έργο αυτό, ο Γκόγια τιμά τα θύματα της ισπανικής εξέγερσης, της 2ης και 3ης Μαΐου του 1808, ενάντια στις δυνάμεις κατοχής του Ναπολέοντα. Δεξιά παριστάνεται το εκτελεστικό απόσπασμα. Το αποτελούν ένοπλοι Γάλλοι στρατιώτες, που εικονίζονται με τα όπλα στα χέρια, έτοιμοι να πυροβολήσουν. Το αριστερό και πιο φωτισμένο τμήμα του πίνακα καταλαμβάνουν οι μορφές των Ισπανών πατριωτών, των σκοτωμένων και αυτών που πρόκειται να εκτελεστούν.
———————————————————————————————————————————————————–
Η Αποθέωση του Πολέμου Βασίλι Βερεστάγκιν
Στο έργο «Η Αποθέωση του Πολέμου» ο θεατής αντικρίζει έναν πυραμιδωτά διαμορφωμένο σωρό από ανθρώπινα κρανία. Μια έρημη και εκτεθειμένη στον καυτό ήλιο γη, με διάσπαρτα ξερά δένδρα, καταφύγιο για μαύρα κοράκια που πετούνε ολόγυρα, ενώ στο βάθος μόλις διακρίνονται τα μισοκατεστραμμένα τείχη μιας πόλης. Ο ζωγράφος έγραψε στο πλαίσιο του πίνακα: «Αφιερώνεται σε όλους τους μεγάλους κατακτητές, του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος».
————————————————————————————————————————————————————
Τα μονοπάτια της δόξας Κρίστοφερ Νέβινσον
Ο πίνακας εικονίζει δύο Βρετανούς στρατιώτες να κείτονται νεκροί στο πεδίο της μάχης ανάμεσα σε συρματοπλέγματα.
————————————————————————————————————————————————————
Πωλ Νας
Στον πίνακα έχει απεικονιστεί εγκαταλειμμένο τοπίο, όπου δεσπόζουν οι καμένοι κορμοί δένδρων και το αναταραγμένο από τους βομβαρδισμούς έδαφος, έτσι όπως προβάλλουν με το φως του ήλιου.
————————————————————————————————————————————————————-
Το πρόσωπο του πολέμου Σαλβαντόρ Νταλί
Σ” ένα ερημικό περιβάλλον ορθώνεται η γιγαντιαία μορφή του πολέμου, που αποδίδεται ως αποσκελετωμένο ανθρώπινο πρόσωπο περικυκλωμένο από ερπετά. Το στοματικό άνοιγμα και τις κόγχες των ματιών καλύπτουν επίσης οστέινα πρόσωπα, που και αυτά με τη σειρά τους φέρουν αντίστοιχα πρόσωπα σε αντίστοιχα ανοίγματα. Στο κάτω δεξιό άκρο του πίνακα υπάρχει αποτύπωμα χεριού, που θεωρείται ότι ανήκει στον ίδιο τον ζωγράφο.
Παναγιώτης Κατσαρός Β1
Ελένη Κονταράκη Β1
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.