Εισαγωγικές εξετάσεις

Εισαγωγικές εξετάσεις

Με αφορμή το άγχος και την περιέργεια των μαθητών της  Γ’ γυμνασίου του σχολείου μας για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο Πειραματικό λύκειο, αποφασίσαμε να πάρουμε συνέντευξη από παιδιά που κατάφεραν να ανταπεξέλθουν σε αυτές με επιτυχία. Παρακάτω υπάρχουν οι ερωτήσεις που έγιναν στα παιδιά της Α’ λυκείου καθώς και οι απαντήσεις τους.

*Οι απαντήσεις έχουν δοθεί κατά σειρά  από την Σαμαριτάκη Μαρία, τον Δασκαλάκη Γιώργο και τον Καβάσαλη Φοίβο.

 

1.Σε ποιο γυμνάσιο φοιτήσες και γιατί αποφάσισες να δώσεις εξετάσεις για το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο;

Φοίτησα στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου.  Αποφάσισα να δώσω εισαγωγικές εξετάσεις για το Πειραματικό Λύκειο, αρχικά, για να είμαι με τους φίλους μου. Επίσης γνωρίζοντας πως δεν είχα τίποτα να χάσω, ήταν μια δοκιμασία για να καταλάβω τις δυνατότητές μου.
Σαμαριτάκη Μαρία

Φοίτησα στο Γυμνάσιο Μεχισσών. Είχα ακούσει πολύ καλά λόγια για το σχολείο κι αποφάσισα να έρθω.
Δασκαλάκης Γιώργος

Στο Π.Π.Γ.Η , ήθελα να συνεχίσω τις σπουδές μου εδώ γιατί έχει υψηλό επίπεδο και είχα ακούσει πολύ καλά λόγια γι΄αυτό.
Καβάσαλης  Φοίβος

 

2.Συμφωνείς με την ιδέα να υπάρχουν εισαγωγικές εξετάσεις για το Πειραματικό Λύκειο; Αν ναι γιατί;

Μέχρι πέρυσι, πίστευα πως οι εξετάσεις αυτές δεν χρειαζόταν, παρά μόνο για να υποβάλλουν τους μαθητές σε άλλη μια δοκιμασία. Φέτος όμως, που είμαι μαθήτρια στο Π. Λ. Η. είναι σαφές ότι οι εισαγωγικές εξετάσεις ανέδειξαν τους μαθητές που είχαν τη θέληση και τη δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις  του λυκείου (είναι γνωστό ότι η φοίτηση στο λύκειο δεν είναι υποχρεωτική) καθιστώντας έτσι το μάθημα ευκολότερο με δικό τους όφελος.

Φυσικά, γιατί πρέπει οι μαθητές να έχουν ένα συγκεκριμένο επίπεδο γνώσεων.

Ναι , γιατί πρέπει το Π.Π.Λ.Η να συνεχίσει να είναι πρότυπο.

 

3.Η προετοιμασία για της εισαγωγικές σε δυσκόλευσε;

Μέχρι περίπου το Πάσχα δεν ήταν βέβαιη η ύπαρξη των εισαγωγικών εξετάσεων, έτσι δεν είχαμε τη δυνατότητα προετοιμασίας από την αρχή της χρονιάς. Το σχολείο μας, ωστόσο, μετά το τέλος των απολυτήριων εξετάσεων, οργάνωσε καθημερινά μαθήματα έκθεσης και μαθηματικών-από 2 ώρες το καθένα, για μια εβδομάδα, έτσι ώστε να μελετήσουμε κάποια ενδεικτικά θέματα. Συνεπώς, δεδομένων των συνθηκών της  περασμένης χρονιάς, η προετοιμασία με δυσκόλεψε λίγο.

Όχι ιδιαίτερα.

Όχι, για την ακρίβεια θεώρησα πως θα είναι δύσκολες.

 

4.Υπήρχε συγκεκριμένη ύλη που έπρεπε να διαβάσεις;

Όχι δεν υπήρχε συγκεκριμένη ύλη. Ας μην ξεχνάμε ότι είναι μια εξέταση γενικών γνώσεων που είχαμε αποκτήσει στο γυμνάσιο.

Όχι αφού ήταν η ύλη της χρονιάς όποτε διάβασα για λίγες μέρες και ήρθα και έδωσα.

Υπήρχε που ουσιαστικά ήταν η ύλη του γυμνασίου.

 

5.Είχες υποστήριξη απ΄ τους   καθηγητές σου κι αν ναι με ποιον τρόπο ;

Φυσικά. Από τη μία, μας προετοίμασαν ψυχολογικά, διότι ο φόβος είναι σίγουρο πως υπήρχε. Από την άλλη, μας παρείχαν όση περισσότερη βοήθεια μπορούσαν σχετικά με θέματα, όπως προανέφερα.

Ναι , σε ψυχολογικό τομέα όχι κάτι άλλο. Με ενθάρρυναν το οποίο ήταν πολύ σημαντικό.

Ναι καθώς και διοργάνωσαν ένα 3ήμερο φροντιστήριο για να τελειοποιήσουν την ύλη των μαθημάτων.

 

6.Ήταν  αρκετός ο χρόνος (3 ώρες) για να γράψεις τις απαντήσεις;

Ναι, ο χρόνος ήταν αρκετός. Λίγα ήταν τα παιδιά που χρειάστηκαν όλη την ώρα. Τα περισσότερα τελείωσαν σε  δύο ή δυό μιση ώρες, όπως και εγώ.

Υπεραρκετός.

Αρκετός.

 

 

 

7.Τα θέματα ήταν δυσκολότερα απ΄ ότι περίμενες;

Αντιθέτως, ήταν ευκολότερα. Κάποια ενδεικτικά θέματα που είχαμε μελετήσει είχαν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας από εκείνο των εξετάσεων.

Ήταν πιο εύκολα από ότι περίμενα.

Όχι.

 

8.Η διαδικασία των εξετάσεων σου προκάλεσε πολύ άγχος; Νομίζεις ότι το άγχος επηρέασε την απόδοση σου στις εξετάσεις;

Προσωπικά, η προετοιμασία και κυρίως η ιδέα των εξετάσεων ήταν εκείνη που μου προκάλεσε άγχος. Κατά τη διάρκεια, όμως, των εξετάσεων ήμουν ήρεμη χωρίς καθόλου άγχος. Όχι, δεν επηρέασε την απόδοσή μου.

Καθόλου ήταν σαν να δίνεις κάθε άλλο μάθημα! Όχι.

Όχι και όχι. Πιστεύω δεν επηρέασε την επίδοση μου. Επίσης κανένας καλός μαθητής δεν θα κυριαρχηθεί από το άγχος.

 

9.Τι παραπάνω πιστεύεις ότι σου προσφέρει το Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο σε σχέση με τα άλλα γενικά Λύκεια;

Το γεγονός ότι οι μαθητές του Π. Λ. Η. μπαίνουν με εξετάσεις, σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικές αποκλείσεις στις γνώσεις και τις ικανότητές τους. Έτσι το μάθημα διεξάγεται ευκολότερα και πιθανώς, γρηγορότερα από τους καθηγητές, παρέχονται στους μαθητές περισσότερες γνώσεις και φυσικά οι καθηγητές μας έχουν περάσει από αξιολόγηση.

Έχει καλύτερους καθηγητές, καλύτερο επίπεδο μαθητών και ησυχία, που σαφώς είναι πολύ σημαντικό για την συγκέντρωση μας και δυστυχώς απουσιάζει  από τα άλλα σχολεία .

Καλοί καθηγητές και μαθαίνεις πολλά περισσότερα από την κανονική ύλη. Προσφέρει την δυνατότητα στους μαθητές να είναι μέλη ομίλων όπως και στο γυμνάσιο.

 

10.Αν μπορούσες ν΄ αλλάξεις κάτι στο  Πειραματικό Λύκειο τια θα ήταν αυτό;

Προς το παρόν τίποτα, νομίζω.

Δεν θα άλλαζα κάτι.

Νομίζω πως δεν θα άλλαζα κάτι.

Επιμελητές Συνέντευξης: Αθανασάκης Όμηρος, Βλατάκη Ελένη, Γιαλιτάκη Ελευθερία, Γκαγκαουδάκη Σουζάνα, Λαμπρογιαννάκη Ειρήνη

Σχολιάστε

Top