Oι … «κυοφορούμενες» αλλαγές στο Λύκειο: οι μαθητές της Γ´ Γυμνασίου αγωνιούν!

Εδώ κι ένα χρόνο παρακολουθούμε ανήσυχοι το Υπουργείο Παιδείας να εξαγγέλλει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγικών εξετάσεων για πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. «Καταργείται η Τρίτη Τάξη στο Λύκειο που περιορίζεται σε δύο τάξεις! Θα δίνετε 4 και όχι 6 μαθήματα στις Πανελλήνιες! Τέρμα πια τα Μαθήματα Κατεύθυνσης!», εξήγγειλε μεγαλόστομα ο προηγούμενος Υπουργός Παιδείας. Για να συνεχίσει ο τωρινός: «Όλα τα βιβλία στο Λύκειο, τα μαθήματα και οι ώρες διδασκαλίας αλλάζουν! Καταργούνται οι εισαγωγικές εξετάσεις. Ένα νέο σύστημα θα καθορίζει την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, όπου βαρύνοντα ρόλο θα έχει η επίδοση των μαθητών στο Λύκειο!». Ποιο αλήθεια; Μου φαίνεται ότι ούτε κι εσείς ξέρετε! Όταν οι δημοσιογράφοι τον στρίμωξαν, απλά περιορίστηκε να πει «Περιμένουμε το πόρισμα της Επιτροπής των Ειδικών. Πάντως θα ισχύσει για τα παιδιά που του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α´ Λυκείου».

Μα, κύριοι, είστε σοβαροί; Παίζετε με το μέλλον μας; Βρισκόμαστε ήδη στη μέση της σχολικής χρονιάς κι εσείς ακόμη πειραματίζεστε σε βάρος μας; Πώς θα διαλέξουμε θεωρητική ή θετική κατεύθυνση, αν δε γνωρίζουμε τη βαρύτητα των μαθημάτων, αλλά και τα ίδια τα μαθήματα που απαιτούνται; Κι αν καταργήσετε την Γ´ Τάξη, όπως – μάλλον ανόητα – σχεδιάζετε, θα προλάβουμε να προετοιμαστούμε μέσα σε δύο χρόνια; Εκτός κι αν το κάνετε, για να μας αποκλείσετε από τις Ανώτατες Σπουδές – που σίγουρα θα γίνουν προνόμιο των παιδιών των εύπορων οικογενειών, εφόσον θα μπορούν να πληρώνουν τα ιδιαίτερα μαθήματα και τα φροντιστήρια στρέφοντας εμάς τους υπόλοιπους στα τεχνικά επαγγέλματα! Ίσως έτσι να λύσετε το πρόβλημα της ανεργίας των πτυχιούχων!

Εγώ, για παράδειγμα, θέλω να σπουδάσω νομικά. Τι θα κάνω; Πώς θα επικεντρωθώ στα μαθήματα που μέχρι τώρα απαιτούνται για τις σπουδές μου αυτές, όπως Αρχαία Ελληνικά, Ν. Γλώσσα, Λατινικά και Ιστορία, αν εσείς με φορτώσετε και με Φυσικές, Χημείες, Βιολογίες, Μαθηματικά κλπ, στα οποία εγώ θα πρέπει εξίσου να έχω άριστες επιδόσεις, αφού όλα αυτά θα διαμορφώνουν τον γενικό βαθμό απολυτηρίου του Λυκείου, με βάση τον οποίο θα κριθεί η εισαγωγή μου;

Μήπως άραγε γνωρίζετε πόσα συστήματα εισαγωγικών εξετάσεων στις Ανώτατες Σχολές ίσχυσαν στη χώρα μας από το 1964, που καθιερώθηκε το Κεντρικό Σύστημα Εξετάσεων, μέχρι σήμερα; Όχι μόνο σε κάθε αλλαγή κυβέρνησης, αλλά συχνά και σε αλλαγή Υπουργού Παιδείας άλλαζε το σύστημα, όπως μας είπαν οι γονείς μας.

Κύριοι, φοιτώ στο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου, ένα από τα καλύτερα της χώρας και η εισαγωγή μου εκεί έγινε κατόπιν πολύ αυστηρών εξετάσεων. Επέλεξα δε να φοιτήσω εκεί, επειδή ήθελα να πάρω μια σοβαρή παιδεία – όπως άλλωστε κι οι άλλοι συμμαθητές μου – με απώτερο σκοπό να σπουδάσω αυτό που μου αρέσει. Νομίζω ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε Έλληνα πολίτη και δεν μπορεί κανείς μα κανείς να μου το στερήσει!

Οι συμμαθητές μου ρωτήθηκαν σχετικά με το παραπάνω θέμα και σχολίασαν:

«Ανησυχώ πολύ για τις αλλαγές, διότι πιστεύω ότι αγχώνουν πάρα πολύ τους μαθητές και τους επιβαρύνουν με παραπάνω φροντιστήρια».

Ε.Τ.

«Οι αλλαγές στο Λύκειο είναι ένα θέμα που απασχολεί και ανησυχεί τους μαθητές αρκετά. Οι αποφάσεις που θα παρθούν αφορούν και επηρεάζουν άμεσα το μέλλον μας».

Σ.Κ.

«Πιστεύω πως το σύστημα εκπαίδευσης και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών σε Σχολές και Πανεπιστήμια θα πρέπει να συνεχίσει να γίνεται με τη διαδικασία των Πανελληνίων, αφού κατά τη γνώμη μου είναι ο δικαιότερος τρόπος διάκρισης».

Ε.Κ.

«Με τις συνεχείς αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα από το Υπουργείο Παιδείας οι μαθητές θα έχουν όλο και πιο πολλούς δισταγμούς, για να πετύχουν τους επαγγελματικούς στόχους τους».

Σ.Λ.

«Η νέα κυβέρνηση σκοπεύει για τη φετινή Γ΄ Γυμνασίου να πραγματοποιήσει σημαντικές αλλαγές. Συγκεκριμένα επιθυμεί να αλλάξει το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων με κατά τη γνώμη μου λάθος τρόπο: η εισαγωγή των μαθητών σε ΑΕΙ χωρίς Πανελλαδικές εξετάσεις και με τον βαθμό του απολυτηρίου να μετράει, ενθαρρύνει κινήσεις χρηματισμού προς τους καθηγητές, οι οποίες θα φανερώσουν τη διαφθορά της χώρας μας».

Μ.Μ.

«Το θέμα είναι να υπάρχει μια αξιοκρατική αξιολόγηση των μαθητών, αφού η βαθμολογία ενός μαθητή θα παίζει πρωταρχικό ρόλο σε ποια σχολή μπορεί να πάει. Από την άλλη πλευρά, το υπάρχον σύστημα με τη νοοτροπία των ιδιαίτερων μαθημάτων και φροντιστηρίων δεν είναι σωστό κατά τη γνώμη μου. Καλύτερα θα ήταν να κοιτάξουμε πώς να ενισχύσουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ώστε να μη χρειάζεται τα παιδιά να καταφεύγουν στα φροντιστήρια και να μην επιβαρύνονται οικονομικά. Το σχολείο θα πρέπει να μας καλύπτει εξολοκλήρου.»

Μ.Α.

 

Μιχάλης Βρέντζος Γ1

allages_paideia

Σχέδιο: Εύα Μακρή Β2

Σχολιάστε

Top