
Φέτος υλοποιήσαμε μια δράση για την αισθητική αναβάθμιση των σχολικών αιθουσών, η οποία είχε ξεκινήσει πειραματικά και κατά τη διάρκεια των προηγούμενων δύο ετών, με σκοπό να συνδυάσουμε ρήσεις και αποφθέγματα με καλλιτεχνική αποτύπωση. Η δράση ονομάστηκε «Σοφίας Αποτύπωσις». Σε οκτώ (8) αίθουσες του σχολείου (τέσσερις στην Α΄ τάξη και τέσσερις στη Β΄) αποτυπώθηκαν στους τοίχους των αιθουσών πρωτότυπα ζωγραφικά σχέδια των μαθητών/τριών-μελών συνοδευόμενα από γνωμικά, ρητά, αποσπάσματα και στίχους από το σύνολο της ελληνικής γραμματείας – κι όχι μόνο. Ξεκινώντας η δράση περιελάμβανε δύο (2) συντονιστές-καθηγητές και εικοσιτέσσερα (24) μέλη από τα οκτώ (8) τμήματα της Α΄ και της Β΄ Λυκείου, αλλά κατά την υλοποίησή της ζήτησαν κι άλλοι μαθητές και μαθήτριες να ενταχθούν συμβάλλοντας δημιουργικά και λειτουργικά, αίτημα που έγινε δεκτό από την αρχική ομάδα, με αποτέλεσμα να εμπλακούν εν τέλει στη δράση 40 παιδιά από τα τμήματα της Α΄ και Β΄ τάξης του Λυκείου μας. Επιπλέον, προκειμένου να αποτυπωθούν οι ζωγραφιές και τα αποφθέγματα των παιδιών με ευκρίνεια και υψηλή αισθητικά ποιότητα, κρίθηκε αναγκαίο να ξαναβαφτούν ορισμένοι τοίχοι των αιθουσών του σχολείου, κάτι που πραγματοποιήθηκε έγκαιρα, καθώς ο Δήμος ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημά μας.
Η αισθητική αναβάθμιση των αιθουσών του σχολικού κτηρίου είναι αναμφίβολα κάτι που επενεργεί θετικά και υποστηρικτικά στο μαθησιακό έργο και τη βελτίωση της διάθεσης του προσωπικού – εκπαιδευτικού και μαθητικού – ιδίως όταν στην αναβάθμιση αυτή διαδραματίζουν πρωτεύοντα και καθοριστικό ρόλο οι ίδιοι οι μαθητές. Η αποτύπωση του πρωτότυπου αυτού έργου των παιδιών στις τάξεις έχει διαχρονικό χαρακτήρα, καθώς προσφέρει και στις επόμενες γενιές υψηλή αισθητική, ενώ ταυτόχρονα μεταλαμπαδεύει σοφία και άλλα πολιτισμικά στοιχεία, τα οποία συμβάλλουν στην ολόπλευρη ηθικοπνευματική καλλιέργεια των νέων. Επιπλέον, ο δημοκρατικός τρόπος που λειτουργησε η ομάδα της συγκεκριμένης δράσης αφήνοντας ελεύθερο πεδίο για πρωτοβουλίες και προτάσεις, η αγαστή συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών μεταξύ τους, χωρίς προστριβές και εγωιστική διάθεση αλλά με πνεύμα ομαδικό και συνεργατικό, αφήνει σίγουρα ένα ακόμη θετικό «αποτύπωμα» στην σχολική μας πραγματικότητα. Κλείνοντας, το γεγονός ότι ορισμένες επιλογές των παιδιών τόσο στα αποφθέγματα όσο και στις εικαστικές τους παρεμβάσεις είχαν χαρακτήρα συμπεριληπτικό με μηνύματα υπέρ των αναφαίρετων δικαιωμάτων του κάθε ανθρώπου και κατά της βίας και του εκφοβισμού, είναι κάτι που γεμίζει με αισιοδοξία και ελπίδα τη σχολική μας κοινότητα.
Παρακάτω έχουμε τραβήξει ορισμένες φωτογραφίες από τα έργα των παιδιών στις αίθουσες και ελπίζουμε του χρόνου να ανεβάσουμε κι άλλες, καθώς η δράση θέλουμε να συνεχιστεί με νέες πρωτότυπες δημιουργίες.
και έπεται συνέχεια…
Άγγελος Τζαλαλής
Συντονιστής Δράσης
Μπορεί να μην έχουμε «backstage» αρχείο όπως οι τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά έχουμε κρατήσει αρχείο με τα πρωτόλεια σχέδια στο χαρτί, μερικά από τα οποία θα ήθελα να τα παρουσιάσω για να τα δείτε…
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Διευθυντή του Σχολείου μας, ο οποίος -πέρα από εμπνευστής και συντονιστής αυτής της δράσης- ήταν και αρωγός σε κάθε βήμα αυτού του δύσκολου εγχειρήματος, παρέχοντας στην ομάδα υλική και ηθική υποστήριξη και, γενικότερα, κάθε δυνατή διευκόλυνση. Επίσης, να ευχαριστήσουμε την «ηρωίδα» του σχολείου μας, Άντζελα Κυριακοπούλου, που καθάριζε κάθε μέρα και μεριμνούσε, ώστε να γίνονται όλα με τάξη και καθαριότητα, κάτι που δεν ήταν ούτε εύκολο ούτε και αυτονόητο… Πάνω από όλους, όμως, να ευχαριστήσω μέσα από την καρδιά μου τα παιδιά που αγκάλιασαν τη δράση και έδωσαν τον χρόνο, τη σκέψη και την ψυχή τους για να γίνουν όλες αυτές οι υπέροχες πρωτότυπες δημιουργίες!
Πραγματικά εμπνευσμένη δράση που έδωσε πνοή στις τάξεις μας και μια μοναδική ευκαιρία δημιουργικότητας και καλλιτεχνικής έκφρασης στους μαθητές μας!!
Να επισημάνω το γεγονός ότι σε ένα από τα κλαδιά του δέντρου τα παιδιά του Α΄ 2 «έπιασαν» και το θέμα που έπεσε στη Νεοελληνική Γλώσσα των Πανελλαδικών φέτος… Δημιουργικότητα…