Συνέντευξη από την Διευθύντρια του 1ου Ειδικού Σχολείου Δραπετσώνας.

Κολάζ Ειδικό σχολείο Δραπετσώνα;ς

                                                                                                      Δραπετσώνα 20/12/2020

1ο Ειδικό Σχολείο Δραπετσώνας

Συνέντευξη της κ. Σοφιανίδου Ελένης , Διευθύντριας του 1ου Ειδικού Σχολείου Δραπετσώνας στην Μαρία Λέντερη, μαθήτρια του Γ΄2.

   Από την μέρα που γνώρισα τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου κατάλαβα πως με αυτό θέλω πραγματικά να ασχοληθώ. Με τα συγκεκριμένα παιδάκια που σου δίνουν απλόχερα τα συναισθήματά τους και το χαμόγελο και τα δάκρυα. Έτσι αποφάσισα να προτείνω στην ομάδα της εφημερίδας μας την ιδέα μου να πάρουμε συνέντευξη από την κυρία Ελένη Σοφιανίδου, την διευθύντρια του σχολείου. Ένα σχολείο υπερσύγχρονο με άνετες αίθουσες διδασκαλίας, αίθουσα εκδηλώσεων, γυμναστήριο και κουζίνα, ειδικά εξοπλισμένο για να δεχτεί τους μικρούς μας φίλους.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

κ. Σοφιανίδου, ποιά παιδιά φοιτούν στο συγκεκριμένο σχολείο;

Εδώ οι μαθητές μας είναι παιδιά τα οποία έχουν κάποιες δυσκολίες σε πολλούς τομείς εξέλιξης, είτε στον λόγο, στην επικοινωνία, είτε στην επίλυση προβλημάτων και στις κοινωνικές δεξιότητες και στην συμπεριφορά.

Τι μαθήματα διδάσκονται οι μαθητές;

Όλα τα μαθήματα τα διδάσκονται, απλώς οι στόχοι είναι διαφορετικοί. Δηλαδή θα μπορείς να κάνεις αριθμητική σε ένα παιδί αλλά μπορεί να ξεκινήσεις από το επίπεδο του παιδιού, δηλαδή αν το παιδί ξέρει να ονοματίζει τους αριθμούς, αν αντιλαμβάνεται την έννοια της ποσότητας θα πρέπει να βοηθηθεί σε αυτό το επίπεδο. Αν πρέπει να μάθει πρώτα κάποιες προ-μαθηματικές έννοιες, για παράδειγμα το περισσότερο, το λιγότερο, χρονικές ακολουθίες , χθες, σήμερα, αύριο που έχουνε σχέση και με τις μαθηματικές δεξιότητες. Επομένως, ξεκινάμε από βασικές δεξιότητες που αποτελούν την βάση για την μάθηση και της γλώσσας και των μαθηματικών και των άλλων μαθημάτων.

Υπάρχουν κάποιες άλλες δραστηριότητες που κάνουνε;

Όλα μαθαίνονται μέσα από δραστηριότητες εδώ και προσπαθούμε, δηλαδή, να συνδέσουμε την μάθηση με καθημερινές δεξιότητες και με καθημερινά πράγματα. Για παράδειγμα, να μάθουν μέσα από το παιχνίδι κατηγορίες αντικειμένων, όπως, καθημερινά τρόφιμα, αντικείμενα που μας χρειάζονται, με μουσική όπου μπορούν να μάθουν τις μέρες της εβδομάδας. Μέσα από την πράξη να φτιάξουν κάτι κάτω στη κουζίνα, μπορούν να φτιάξουν ένα γλυκό. Επομένως εμείς συνδέουμε μέσα από αυτό και το να μάθει το παιδί τα αντικείμενα και το να πάμε, όταν δεν είχαμε το θέμα του κωρονοϊού, απέναντι στο Super Market να τα ψωνίσουμε και να τα δούμε, να δούμε μια συνταγή με εικόνες και λέξεις και να συνδέσουμε εικόνα και λέξη για την συνταγή. Να μάθει το παιδί, δηλαδή να πάρει τα πράγματα με το χέρι του, να κάνουμε όλη την διαδικασία, να πλύνουμε τα χέρια μας, να βάλουμε μία ποδίτσα, να πάρουμε τα αντικείμενα για να φτιάξουμε κάτι. Έτσι, προσπαθούμε μέσα από την δράση να μάθει το παιδί.

Τα παιδιά που δεν μπορούν να εκφραστούν με λόγια πως αντιδρούν;

Εξαρτάται, κάποια παιδιά έχουν έναν εσωτερικό λόγο και μπορούν με νεύματα να μας δείξουν. Αυτό που γίνεται όταν έρχεται ένα παιδί εδώ, είναι να γίνει μια καλή αξιολόγηση, να γίνει αξιολόγηση σε όλους τους τομείς ανάπτυξης, όσο είναι δυνατόν και από πολλούς ανθρώπους. Δηλαδή, από ανθρώπους διαφόρων ειδικοτήτων, όχι μόνο από τον δάσκαλο, αλλά και τον ψυχολόγο, από τον κοινωνικό λειτουργό, από τον εργοθεραπευτή και τον λογοθεραπευτή. Οπότε, είναι πολλοί άνθρωποι και κάνουν αξιολόγηση, άρα γίνεται και μια αξιολόγηση στο επίπεδο επικοινωνίας και ανάλογα το πού βρίσκεται το κάθε παιδί θα το βοηθάμε. Μπορεί ένα παιδί να μην έχει λόγο, έκφραση, άλλα να έχει έννοιες και να χρησιμοποιήσουμε εναλλακτικά συστήματα επικοινωνίας για να μιλήσουμε.

Από τί ηλικία ξεκινάει η φοίτηση των παιδιών εδώ;

Στο Ειδικό Νηπιαγωγείο ξεκινάνε είδη από 5 ετών τα παιδάκια και φτάνουν μέχρι 15 ετών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Υπάρχουν και Ειδικά Γυμνάσια και Λύκεια για μετά τα 15.

Τα παιδιά βρίσκουν παρέες εδώ;

Ναι, έχουν παρέες εδώ και επειδή κάποια έχουν μια δυσκολία στο κομμάτι το κοινωνικό και δεν πολύ θέλουν, βοηθάμε σε αυτό το επίπεδο.

Το προσωπικό που υπάρχει στο σχολείο είναι επαρκές για όλα τα παιδιά;

Ναι, φέτος ειδικά, αλλά και τα τελευταία χρόνια, έχουμε πολύ προσωπικό.

Εκδρομές ή κάποια βόλτα κάνετε;

Μέχρι πριν την πανδημία κάναμε και εκδρομές και επισκέψεις σε θέατρα και στο κολυμβητήριο, είχαμε επισκέψεις στα καταστήματα της κοινότητας.

Πριν τον Covid-19 εκδηλώσεις κάνατε;

Ναι, κάναμε και τώρα κάνουμε, βέβαια σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Τώρα προετοιμαζόμαστε για την γιορτή των Χριστουγέννων, δε θα μπορέσουμε να την κάνουμε όπως πριν, που την κάναμε μεγαλόπρεπα και με προσκεκλημένους και από τον Δήμο και από τις οικογένειες.

Τέλος, τί συμβουλή θα δίνατε στους γονείς τέτοιων παιδιών, που διστάζουν, φοβούνται να πάνε το παιδί τους στο σχολείο, για τους δικούς τους λόγους;

Υπάρχουν πολλοί λόγοι και δεν είναι όλοι το ίδιο, οπότε και η συμβουλή που θα έδινα σε κάθε οικογένεια θα ήταν και διαφορετική, προσπαθώντας να δω πώς μπορώ να βοηθήσω καλύτερα την κάθε οικογένεια. Το θέμα είναι πως ό,τι και να κάνεις, όταν έχεις μια δυσκολία, αναγκαστικά πρέπει να ζητήσεις βοήθεια και πρέπει να έχεις συνεργασία με τους ανθρώπους που μπορούν να σε βοηθήσουν. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβεις, τόσο καλύτερα θα είναι.

Λέντερη Μαρία Γ΄2

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης