Χρύσανθος Μουζακίτης, μία στάλα μουσικό μελάνι

Χρύσανθος Μουζακίτης

 

Ο Χρύσανθος Μουζακίτης γεννήθηκε στην Κέρκυρα. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Ανώτερα θεωρητικά της μουσικής, πιάνο, τραγούδι και σύνθεση. Είναι καθηγητής ανωτέρων θεωρητικών, πιάνου και τραγουδιού στο Εθνικό Ωδείο και Διευθυντής στο Εθνικό Ωδείο Περιστερίου. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών και άλλων πολιτιστικών και πνευματικών φορέων. Από νεαρή ηλικία έχει ασχοληθεί με το έντεχνο ελληνικό τραγούδι αλλά και με όλα τα είδη της μουσικής όπως έργα για πιάνο, για κιθάρα, για διάφορα μουσικά σύνολα, για συμφωνική ορχήστρα, για θέατρο, για μπαλέτο, όπερα, ορατόριο κ.ά. Έχουν εκδοθεί έργα του σε βιβλία και CD. Έχουν ερμηνευτεί και ερμηνεύονται έργα του στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

(Πηγή: https://biblionet.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%BF/?personid=78626)

 Εσάς ποιος σας έβαλε το ‘’μικρόβιο’’ να ασχοληθείτε με την μουσική;

Το ‘’μικρόβιο’’ αυτό όπως λέτε, το είχα εκ γενετής. Από μικρό παιδί που θυμάμαι τον εαυτό μου άκουγα μουσική και τραγουδούσα.

 Κάνατε κάποιο μουσικό όργανο όταν ήσασταν μικρός;

Από πολύ μικρός έπαιζα κιθάρα και φυσαρμόνικα. Παράλληλα τραγουδούσα. Μπαίνοντας στην εφηβεία γράφτηκα στο ΕΘΝΙΚΟ ΩΔΕΙΟ όπου τελείωσα το πιάνο και όλα τα Ανώτερα Θεωρητικά της μουσικής.

Έχετε μετανιώσει για την ενασχόλησή σας με την μουσική;

Ίσως είναι το σπουδαιότερο από όσα πράγματα έχω κάνει στην ζωή μου, για το οποίο δεν έχω μετανιώσει. Αντίθετα νιώθω μεγάλη ευτυχία και ικανοποίηση που ασχολήθηκα με την μουσική και κατάφερα να κάνω στην ζωή μου τόσα πράγματα.

Μέσα από την διδασκαλία του μαθήματος τι θα θέλατε να μείνει στους μαθητές σας;

Μέσα από την διδασκαλία των μαθημάτων που κάνω στους μαθητές μου, το πρώτο που θα ήθελα να μείνει είναι η πραγματική αξία που προσφέρει η μουσική στον άνθρωπο. Στην ανάπτυξη του εγκεφάλου, στην ψυχαγωγία, στην διασκέδαση και σε πάρα πολλά άλλα αξιόλογα πράγματα. Η μουσική είναι κάτι που μας συντροφεύει σε όλη μας τη ζωή και δεν μας εγκαταλείπει ποτέ.

Πώς θα πείθατε μαθητές που δεν έχουν ασχοληθεί με την μουσική να ασχοληθούν και να την αγαπήσουν;

Πρώτα απ’ όλα θα τους ενημέρωνα ότι στην Αρχαία Ελλάδα όταν άρχιζαν τα παιδιά να μαθαίνουν την αλφάβητο, μάθαιναν παράλληλα και τους μουσικούς φθόγγους, τις νότες, δηλαδή την μουσική. Αυτό ήταν υποχρεωτικό και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι σύμφωνα με την πνευματική καλλιέργεια και τον πολιτισμό που είχαν, ήξεραν τι έκαναν………. Ύστερα θα τους εξηγούσα την αξία που έχει η μουσική γνώση για τον άνθρωπο και την πορεία της ζωής του. Όπως ξέρουμε όλες οι φάσεις της ζωής μας συνοδεύονται από κάποιο είδος μουσικής όπως: το νανούρισμα στο μωρό, η διασκέδαση, ο χορός, οι θρησκευτικοί ύμνοι, της βάφτισης, του γάμου, ακόμα και τα μοιρολόγια του θανάτου, ας μην ξεχνάμε και τα πολεμικά εμβατήρια, υπάρχει ακόμα και η σατανιστική μουσική δηλαδή η μουσική που κάνει κακό στον άνθρωπο, αλλά ακόμη και σε ζώα και σε φυτά. Όταν όμως γνωρίζουμε την μουσική, την σωστή αρμονία, τους σωστούς ρυθμούς, ξέρουμε να φυλαγόμαστε από διάφορα είδη κακής διαφωνίας και σκληρής μουσικής που μόνο κακό μπορεί να κάνει διότι οι μουσικοί ήχοι αιωρούνται σαν συχνότητες και αν δεν είναι στις σωστές αποστάσεις, συγκρούονται μεταξύ τους.

Ο Πυθαγόρας κατέγραψε την αρμονία των πλανητών διότι και οι πλανήτες στο σύμπαν με την κίνησή τους, παράγουν αρμονία και αν δεν έχουν τις σωστές αποστάσεις, συγκρούονται και εκρήγνυνται. Καταλαβαίνουμε λοιπόν το μεγαλείο της μουσικής και της αρμονίας γενικότερα. Γι’ αυτούς τους λόγους ενημερώνουμε τους μαθητές ότι όπως δεν πρέπει να μείνουν στην ζωή τους αναλφάβητοι, έτσι δεν πρέπει να μείνουν και μουσικά αναλφάβητοι.

Θα σας βάλω ένα δίλημμα τώρα: αν κάποιος σας έλεγε να αφήσετε την εκπαίδευση και ότι υπάρχει μία θέση για σας στην μεγαλύτερη μουσική ορχήστρα της Βιέννης…….. τι θα κάνατε;

Δεν θα έχανα με τίποτα αυτή τη θέση! Όμως παράλληλα, θα άρχιζα να διδάσκω τα Ανώτερα Θεωρητικά της μουσικής σε όλα τα μέλη της ορχήστρας, διότι σχεδόν όλοι οι δεξιοτέχνες κάποιου οργάνου μαθαίνουν τα βασικά των θεωρητικών της μουσικής. Σπάνια τα Ανώτερα.

Εξώφυλλο από το βιβλίο "Το αλφαβητάρι της στοιχειώδους" μουσικής θεωρίας

Εξώφυλλο από το βιβλίο «Το αλφαβητάρι της στοιχειώδους μουσικής θεωρίας»

Είχατε κάποιον μαθητή “παιδί θαύμα’’;

Είχα κάποια ‘’παιδιά θαύματα’’ κατά καιρούς. Όμως αυτό που χρειάζεται για να γίνει κάποιος ξεχωριστός, είναι η σωστή και τακτική μελέτη. Όπως λέμε “τα αγαθά κόποις κτώνται”.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας συνθέτης κλασσικής μουσικής;

Δεν είναι ένας, είναι πολλοί και διαφόρων εποχών. Ο καθένας έχει κάτι μοναδικό να μου προσφέρει. Γι’ αυτό απολαμβάνω ακούγοντας και ερμηνεύοντας τα έργα τους με πολλή αγάπη και ενθουσιασμό.

Ποιο όργανο θεωρείτε πιο ωραίο ακουστικά;

Το ωραιότερο όργανο είναι η ανθρώπινη φωνή! Να ξέρετε πως όλα τα όργανα αυτήν προσπαθούν να μιμηθούν. Το όργανο όμως που είναι πιο κοντά της είναι το βιολί. Γι’ αυτό το ονομάζουν “ο βασιλιάς των οργάνων”. Χωρίς όμως να υποτιμάμε και όλα τα άλλα μουσικά όργανα διότι το καθένα έχει την χάρη του, την ομορφιά του και την αξία του. Αν δεν τα είχαν όλα αυτά δεν θα τα έφτιαχναν και δεν θα τα χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι ανά τον κόσμο.Εξώφυλλο "Σουίτα για την Μήδεια"

Εξώφυλλο «Σουίτα για την Μήδεια»

 

 

Ποιο κομμάτι για πιάνο είναι το αγαπημένο σας;

Έχω την ίδια απάντηση με τους μεγάλους και παγκοσμίως αναγνωρισμένους συνθέτες.

Το κάθε κομμάτι έχει την χάρη του, την ομορφιά του και την αξία του.

Μπορεί ένας μαθητής να ακούσει όπερα; Αν ναι, από πού να ξεκινήσει;

Η όπερα είναι ένα ξεχωριστό είδος. Κάποιοι μελετητές έχουν πει πως όταν πάει ένας νέος άνθρωπος να ακούσει μία όπερα για πρώτη φορά ή θα ενθουσιαστεί και θα θέλει να πηγαίνει συνέχεια ή θα κουραστεί και κάπως θα το αποφεύγει. Θα προτιμά να πηγαίνει σε άλλα είδη μουσικής όπως συναυλίες, ρεσιτάλ κ.λπ.

Γεώργιος Παπαδόπουλος Α1

Σπυρέτα Γεωργακοπούλου Α1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης