ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ ΚΑΙ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ

ΑΠΟ: siakavarat - Απρ• 23•15
Στα πλαίσια των προγραμμάτων που διεξάγονται στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε με επιτυχία  μία  πενθήμερη εκπαιδευτική  εκδρομή στο Βελιγράδι και στη Βουδαπέστη  από τις 2 έως τις 6 Απριλίου.
20150403_114040Αρχικά, φτάσαμε το βράδυ στη πόλη του Βελιγραδίου, όπου και κάναμε μια βόλτα στον εμπορικό φωτισμένο δρόμο της πόλης. Το πρωί της επόμενης μέρας  ξεκινήσαμε την ξενάγησή μας στην όμορφη αυτή πρωτεύουσα της Σερβίας αλλά και μία απο τις πιο μαρτυρικές πόλεις σε όλη την Ευρώπη. Επισκεφτήκαμε το φρούριο Κalemegdan απ΄όπου είδαμε τη φυλακή του Ρήγα και το σημείο που ενώνονται οι 2 ποταμοί, ο Δούναβης και ο Sava. Επίσης, επισκεφτήκαμε την εκκλησία του Αγίου Σάββα, όπου στις δώδεκα ακούσαμε το μελωδικό ήχο των καμπάνων που ηχούσαν σε συνδυασμό. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε από κοντά τα βομβαρδισμένα  από τις Αεροπορικές Δυνάμεις του Ν.Α.Τ.Ο στα 1999, κρατικά κτήρια στο κέντρο της πόλης. Οι Σέρβοι εσκεμμένα δεν τα επισκεύασαν, για να υπενθυμίζουν την  αγριότητα και τις θηριωδίες ενός άδικου κι άνισου πολέμου…
20150403_134838Στο μουσείο της Αεροπορίας ακούσαμε την ξενάγηση στα αγγλικά για τους τύπους των αεροσκφών και την εξέλιξη τους και είδαμε και τα συντρίμια από το αμερικανικό αεροσκάφος (Stealth) που συνετρίβη από το σερβικό στρατό, ενώ ως τότε θεωρούνταν ανίκητο, καθώς δεν μπορούσε να εντοπιστεί από τα ραντάρ.
20150404_100354Δεύτερος προορισμός μας ήταν η μαγευτική Βουδαπέστη. Οι γέφυρες που ενώνουν τη  Βούδα και την Πέστη, μεταξύ των οποίων και η εντυπωσιακή γέφυρα των Λεόντων, σήμα κατατεθέν της πόλης, το Κοινοβούλιο, η πλατεία Ηρώων, ο καθεδρικός ναός του Αγίου Στεφάνου, ο λόφος των ψαράδων με την εκκλησία του Ματτίας όπου γίνονταν οι στέψεις των Ούγγρων Βασιλιάδων, είναι μερικά από τα σημεία που επισκεφτήκαμε.  Απολαύσαμε τη βραδινή κρουαζιέρα στο Δούναβη και χαρήκαμε την εντυπωσιακή  Βουδαπέστη με τα έξοχα φωτισμένα κτίριά της,  εντυπωσιαστήκαμε από την πασχαλινή υπαίθρια αγορά της πόλης, όπου ψωνίσαμε αναμνηστικά και παραδοσιακά προϊόντα και γευτήκαμε την περίφημη σούπα γκούλας και τα ντόπια κρέατα.
20150404_135011Η επίσκεψή μας στο House of Terror θα μας μείνει αξέχαστη, καθώς εκεί είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μέσα από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό όσα υπέφερε η Ουγγαρία στη διάρκεια της γερμανικής και της ρώσικης κατοχής.
Περιηγηθήκαμε  επίσης σε κάποια από τα Παραδουνάβια χωριά. Σ” ένα από αυτά, τον Άγιο Ανδρέα, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με μια οικογένεια Ελλήνων που ήρθε στην πόλη κατά τον εμφύλιο και ζει εκεί από τότε. Ο πατέρας που επέστρεψε στην Ελλάδα και ζει στη Θεσσαλονίκη, αν και σε μεγάλη ηλικία, προθυμοποιήθηκε να μας μεταφέρει τις εμπειρίες του σε συζήτηση που θα κάνουμε μαζί του μέσω skype στη διάρκεια του προγράμματος.
Αυτή η εκδρομή, η πρώτη που πραγματοποίησε το σχολείο μας στο εξωτερικό, μας δημιούργησε την επιθυμία να επαναλάβουμε το εγχείρημα και την επόμενη σχολική χρονιά και πρόσφερε σε όλους μας πολύτιμες εμπειρίες  για το μέλλον!