ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ

Με στόχο να ενθαρρυνθεί η ενεργός συμμετοχή των νεοεισερχομένων μαθητών της Α΄ Λυκείου στη διαδικασία της μάθησης, με ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη ένταξης ευάλωτων ομάδων μαθητών /τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μέσα από την εφαρμογή ομαδικών και θεατρικών παιχνιδιών στα ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄ Λυκείου υλοποιήσαμε την καλή διδακτική πρακτική με τίτλο «Το δέντρο της Δύναμης».
Οι μαθητές Μολλά Δήμητρα, Οσμάνι Παναγιώτης, Ορφανίδης Χρήστος και Παρίδης Μιχάλης του Α3 καταγράφουν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στα θεατρικά παιχνίδια «Δέντρο της Δύναμης» και «Βρίσκω τις ομοιότητες μου».
«Την Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024, στο μάθημα των Νέων Ελληνικών συμμετείχαμε σε δύο θεατρικά παιχνίδια, για να δούμε με μία άλλη οπτική το μάθημα και να γνωρίσουμε καλύτερα τους συμμαθητές μας. Στο πρώτο παιχνίδι «Βρίσκω τις ομοιότητες» χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Σε κάθε ομάδα, σε ζευγάρια, συζητώντας μεταξύ μας προσπαθήσαμε να βρούμε τις ομοιότητες που έχουμε με το συμμαθητή μας και τις καταγράφαμε σε ένα μεγάλο χαρτόνι, το οποίο σαν σκυταλοδρομία περνούσε στο επόμενο ζευγάρι. Κερδισμένη ήταν η ομάδα που θα κατέγραφε πρώτη τις ομοιότητες της. Δεν θυμόμαστε ποια ομάδα κέρδισε. Εξάλλου, δεν είχε σημασία. Εκείνο που κερδίσαμε ήταν ότι γνωρίσαμε καλύτερα τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης και καταλάβαμε ότι και με τους συμμαθητές μας, που δεν κάνουμε παρέα, μπορεί να υπάρχουν κοινά ενδιαφέροντα, που μπορεί να μας φέρουν πιο κοντά. Μετά τη δραστηριότητα συζητήσαμε για τη διαφορετικότητα και πόσο σημαντικό είναι η αποδοχή της διαφορετικότητας για την άρση του κοινωνικού ρατσισμού.

tree_02

Στο δεύτερο παιχνίδι «Το δέντρο της Δύναμης» μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε καλύτερα τον εαυτό μας, καθώς σε χαρτόνια ζωγραφίσαμε τις παλάμες μας. Στην αριστερή παλάμη, μας ζητήθηκε να γράψουμε την μεγαλύτερη αδυναμία που αναγνωρίζουμε στον εαυτό μας και στο δεξί τη μεγαλύτερη δύναμή μας. Τις αδυναμίες μας, τις ανακαλύψαμε εύκολα. Για να καταγράψουμε όμως τη δύναμή μας έπρεπε να σκεφτούμε, να αναρωτηθούμε, να ψάξουμε, λίγο πιο βαθιά μέσα μας. Τις αριστερές παλάμες τις πετάξουμε στο καλάθι αχρήστων, σε μία συμβολική κίνηση για να απαλλαγούμε από αυτές. Με τις δεξιές, όλοι μαζί δημιουργήσαμε ένα δέντρο και το αναρτήσαμε στον τοίχο της τάξης, ως καθημερινή υπενθύμιση ότι έχουμε δυνατότητες, ικανότητες και σε αυτές πρέπει να εστιάζουμε».

Οι μαθητές του Α3 Μολλά Δήμητρα, Οσμάνι Παναγιώτης, Ορφανίδης Χρήστος και Παρίδης Μιχάλης.

tree_01

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης