Πόσο ωραίο είναι να μπαίνεις στην τάξη και να έχεις προγραμματίσει να τους μιλήσεις για τέχνη και στην πορεία τα ίδια τα παιδιά να σου μαθαίνουν για νέες μορφές τέχνης (;) όπως είναι το NFT; Δεν το ήξερα καθόλου. Δεν το είχα ακούσει. Τώρα αν είναι τέχνη… Δεν ξέρω! Είχε όμως πολύ ενδιαφέρον η συζήτηση που κάναμε. Ναι! Μιλούσαμε για Τέχνη διδάσκοντας αυτή τη φορά οι μαθητές την καθηγήτρια. Σημείωση: όλοι οι μαθητές ήξεραν αυτή τη νέα μορφή.
Ας δούμε τι έμαθα:
Πρόκειται μια νέα μορφή Τέχνης και δημιουργικότητας. Γίνεται μόνο στο κομπιούτερ. Ένας μαθητής μου, oΠαναγιώτης, υποστηρίζει ότι κάποια από τα έργα είναι αξιόλογα , τα περισσότερα όμως δεν είναι. Ο Στέργιος πιστεύει ότι είναι έργα που στοχεύουν στο κέρδος. Ο Χρήστος μας αναφέρει ότι έχει αγοράσει ένα NFT. Το αγόρασε μέσω διαδικτύου 65 ευρώ. Σε μια μέρα το πούλησε 800! Οι οικονομικές συναλλαγές γίνονται με κρυπτονομίσματα . Τώρα …πού μπορείς να βάλεις τους πίνακες NFT; Αν θέλεις στο σπίτι σου , θα τον έχεις στην … οθόνη του υπολογιστή σου. Τα θέματα ποικίλουν. Ζώα φουτουριστικά, πίξελ άνθρωποι κλπ Ο Χρήστος έχει φτιάξει και τα δικά του NFTκαι τα έχει ανεβάσει στο διαδίκτυο προς πώληση. Για να πουληθούν πρέπει να τα προωθήσει. Οι τιμές ανεβαίνουν ανάλογα με τη ζήτηση. Τα δικαιώματα τα έχει ο δημιουργός αλλά δεν είναι ξεκάθαρο το πλαίσιο. Τέλος, με ενημέρωσαν ότι υπάρχουν μαγαζιά που για να μπεις πρέπει να έχεις συγκεκριμένο …NFT!
Και μετά από όλη τη συζήτηση καταλήξαμε ότι το NFTκατά βάση είναι απόκτηση πλούτου εις βάρος της ποιότητας. Το μάθημα τελείωσε με την υπόσχεση όλων μας , και τη δική μου, ότι εγώ θα μελετήσω το NFTκαι τα παιδιά την παραδοσιακή τέχνη . Και την επόμενη φορά που συναντηθήκαμε είχαμε πολλά να πούμε…
Σταματίνα Δασκολιά , φιλόλογος