Γράφουν οι μαθήτριες, Ασίκη Έφη και Καρκαμάνη Γεωργία
Η μουσική συνδέεται άρρηκτα με τον ελληνικό πολιτισμό και όπως και παλαιότερα, εξακολουθεί να ανθίζει στην Ελλάδα. Ειδικότερα, παρατηρείται η ανάπτυξη διαφόρων ειδών που ανταποκρίνονται σε πληθώρα ανθρώπινων ομάδων. Ωστόσο, ανάμεσα στα είδη αυτά παρουσιάζονται σημαντικές διαφορές, με μία από αυτές να αποτελεί ο τρόπος αξιοποίησης της ελληνικής γλώσσας.
Ένα από τα πιο δημιουργικά είδη μουσικής είναι η έντεχνη. Πιο συγκεκριμένα, διακρίνουμε την ευρεία χρήση του ελληνικού λεξιλογίου συνδυασμένο με έντονο λυρισμό και συναισθηματισμό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καλλιτέχνες να έρχονται σε άμεση επαφή με το κοινό, καταφέρνοντας να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους επιτυχώς. Ακόμη, ένα πρωτεύον κομμάτι της έντεχνης μουσικής θεωρείται και η μελοποιημένη ποίηση. Πρόκειται για ποιήματα σημαντικών Ελλήνων ποιητών που έχουν μελοποιηθεί και όχι μόνο διαφαίνεται η ελληνική γλωσσική παιδεία, αλλά και προβάλλονται περίοδοι, ορόσημα της Σύγχρονης Νεοελληνικής Ιστορίας, όπως ο εμφύλιος και η δικτατορία.
Από την άλλη πλευρά, ένα είδος μουσικής που υποβαθμίζει σημαντικά την ελληνική γλώσσα αποτελεί η λεγόμενη «trap». Η trap αφορά ένα υποκατάστατο της rap μουσικής, το οποίο έχει μεγάλη απήχηση στο ελληνικό μουσικό κοινό, και ιδίως στους νέους, την τελευταία δεκαετία. Παρ’ όλα αυτά, γίνεται άκρως περιορισμένη χρήση της ελληνικής γλώσσας, ενώ κυριαρχεί η αθρόα εισροή ξενόγλωσσων όρων στον τρόπο ομιλίας. Σε παράθεση με αυτό, παρατηρείται η αξιοποίηση του πλέον διαδεδομένου τρόπου ομιλίας, ιδίως ανάμεσα σε άτομα εφηβικής ηλικίας, της λεγόμενης «slang», η οποία χαρακτηρίζεται από τη μεταχείριση πλήθους συντομογραφιών και ακρωνυμίων. Τέλος, η θεματολογία των «trap» κομματιών περιστρέφεται γύρω από αμφιλεγόμενα θέματα, όπως η κακοποιητική φιλοσοφία, η παραβατικότητα, ο εθισμός σε ναρκωτικές ουσίες και αλκοόλ και ο σεξισμός.
Εν κατακλείδι, διακρίνουμε πως η έντεχνη μουσική συμβαδίζει με την ελληνική γλώσσα, εκμεταλλευόμενη το εκτεταμένο ελληνικό λεξιλόγιο στο έπακρο. Αντίθετα, το είδος της «trap» μουσικής, καταπνίγει το μεγαλείο της ελληνικής γλώσσας, αναδεικνύοντας ξένες ορολογίες και πολλές φορές, έναν ανθυγιεινό τρόπο ζωής.
Μπράβο Έφη και Γεωργία, η αλήθεια είναι ότι η τραπ έχει κακοποιησει την ελληνική γλώσσα, αλλά είναι φυσικό επακόλουθο της επιρροης από την ξένη μουσική!!!!!!