ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Ο κ. Πριόβολος Θεοφάνης, καθηγητής του σχολείου μας,απαντά σε σχετικές ερωτήσεις μας.

« ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

Καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας απαντούν σε ερωτήματα των μαθητών –δημοσιογράφων της εφημερίδας μας για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές μας για την ευγενική παραχώρηση των συνεντεύξεων και για τον χρόνο που διέθεσαν για την εφημερίδα μας.

Ακολουθεί η τοποθέτηση του αξιότιμου  καθηγητή  μας κ. Πριόβολου Θεοφάνη.

1.Ποια είναι η γνώμη σας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Ποια θεωρείτε ως πλεονεκτήματα και ποια ως μειονεκτήματα της διαδικασίας;

Η τηλεκπαίδευση θεωρείται αναγκαία σε περιόδους έκτακτων περιστάσεων ,όπως στην περίπτωση της υγειονομικής κρίσης , οπότε κρίνεται απαραίτητος ο εγκλεισμός στο σπίτι και η απαγόρευση συγχρωτισμού.

Στα πλεονεκτήματα θα μπορούσε κανείς να συμπεριλάβει τη συνέχεια στη ροή της διδασκαλίας , τη χρήση των τεχνολογικών μέσων για τη διεξαγωγή του μαθήματος , καθώς και τη δυνατότητα κάλυψης της ύλης με ταυτόχρονη παρακολούθηση των μαθητών οι οποίοι μπορούν να συμμετέχουν διατυπώνοντας γνώμες , απορίες , ακόμα και δικές τους σκέψεις ή προβληματισμούς. Αφετέρου, η διαδικασία συμβάλλει στη διατήρηση ενός σταθερού προγράμματος και δημιουργεί την αίσθηση ότι, δεδομένων των συνθηκών , η εκπαιδευτική  διαδικασία συνεχίζεται.

Αφετέρου , υπάρχουν και κάποια μειονεκτήματα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας. Απουσιάζει η «βλεμματική επαφή» μεταξύ διδάσκοντος και διδασκομένων , με την οποία διαπιστώνεται και ο βαθμός κατανόησης και αποδοχής των όσων διαμείβονται. Συνεπώς ,δεν δίνεται στο διδάσκοντα η δυνατότητα να ελέγξει ποιοι παρακολουθούν πραγματικά και σε νοητικό επίπεδο και σε επίπεδο φυσικής παρουσίας.

2. Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε  από την πλευρά σας; Ποια συναισθήματα βιώσατε στην αρχή και κατά την εξέλιξη της διαδικασίας;

Τεχνικές κυρίως δυσκολίες. Χρειάζεται αρκετή διερεύνηση για τη μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρονται.

            Και στην αρχή και κατά τη διάρκεια , υπάρχει η ικανοποίηση ότι ταο μάθημα συνεχίζεται, όπως και η σχέση με τους μαθητές και ότι είμαστε «πάνω» από τις συνθήκες.

3. Πώς σας φάνηκε η έλλειψη επαφής με τους μαθητές σας;

 Επαφή με τους μαθητές υπήρχε κατά τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Όταν κάποιος σε προσέχει, σε ακούει ή σε καταλαβαίνει ( ή θέλει να σε καταλάβει ) , το νιώθεις. Στα δια ζώσης μαθήματα, υπήρχε η φυσική παρουσία κάποιων μαθητών , αλλά ελάχιστη επαφή.

4. Πόσο αντικειμενική είναι  η αξιολόγηση μέσω της τηλεκπαίδευσης;

Καμία αξιολόγηση δεν είναι αντικειμενική . Το «εκπαιδευτικό πλεονέκτημα» μερικών μαθητών και η έλλειψή του σε άλλους , υπάρχει σε κάθε είδους διδασκαλία . Οι αντιγραφές το ίδιο. Ο καθηγητής γνωρίζει σε γενικές γραμμές τι  «αξίζει» κάθε μαθητής και γιατί «αξίζει» τόσο.

Ευχαριστώ πολύ!

Σχολιάστε