ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Η κ. Πετσούκη Άννα,καθηγήτρια του σχολείου μας,απαντά σε σχετικές ερωτήσεις μας.

                                                     «ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

 Καθηγητές  του 1ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας  απαντούν σε ερωτήματα των μαθητών –δημοσιογράφων της εφημερίδας μας για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.  Ευχαριστούμε θερμά τους καθηγητές μας  για την ευγενική παραχώρηση των συνεντεύξεων και για τον χρόνο που διέθεσαν για την εφημερίδα μας.

Ακολουθεί η τοποθέτηση της αξιότιμης καθηγήτριάς μας κας Πετσούκη Άννας. Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές- δημοσιογράφους της εφημερίδας μας Λάμπρου Λεωνίδα και Νάστου  Μαρία .

 

1)      Ποια είναι η γνώμη σας για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Ποια θεωρείτε πως είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα της διαδικασίας;

Είναι μια αναγκαία  εναλλακτική λύση για να μη διακοπεί εντελώς η εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες συνθήκες της πανδημίας. Σε σχέση με τη δια ζώσης δεν έχει κανένα πλεονέκτημα. Το μόνο που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως πλεονέκτημα είναι πως λόγω των αναγκών επιτρέπει να μη διακοπεί εντελώς η εκπαιδευτική διαδικασία.

2) Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε από την πλευρά σας; Ποια συναισθήματα βιώσατε στην αρχή και κατά την εξέλιξη της διαδικασίας;

Οι δυσκολίες είχαν σχέση κυρίως με την ποιότητα του διαδικτύου. Όσον αφορά τα συναισθήματα, υπήρχε καθημερινή αγωνία για το αν θα επιτευχθεί η επικοινωνία. Ικανοποίηση, όταν επιτυγχανόταν. Απογοήτευση , όταν κάποιοι μαθητές απουσίαζαν λόγω προβλημάτων που είχαν με τον τεχνολογικό εξοπλισμό ή με το διαδίκτυο, και μεγάλη ικανοποίηση, όταν οι μαθητές συμμετείχαν και ανταποκρινόταν στη νέα αυτή μαθησιακή διαδικασία.

 

3) Πώς σας φαίνεται η έλλειψη επαφής με τους μαθητές σας;

Πάρα πολύ σημαντική. Η επαφή με τους μαθητές, προσφέρει στους καθηγητές ζωντάνια από τη ζωντάνια τους. Δίνει τη δυνατότητα να χαιρόμαστε με τη χαρά τους και με τις επιτυχίες τους. Επίσης, παρέχει τη δυνατότητα στους καθηγητές να είναι κοντά στους μαθητές, στις αγωνίες τους, στους προβληματισμούς τους και γενικά, όταν όλα αυτά απουσιάζουν, οι διδάσκοντες γίνονται φτωχότεροι ως εκπαιδευτικοί.

4) Πόσο αντικειμενική είναι η αξιολόγηση μέσω της τηλεκπαίδευσης;

Μπορεί πρόχειρα να απαντηθεί ότι δεν είναι το ίδιο αντικειμενική. Θέτουμε όμως τον εξής προβληματισμό: “Αυτό που μας ενδιαφέρει στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η αξιολόγηση ή η πραγματική μάθηση που απορρέει από αυτή;”. Αν απαντηθεί το δεύτερο και συνειδητοποιηθεί από όλους τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, τότε πιθανόν το ερώτημα αυτό δεν θα μας απασχολούσε ιδιαίτερα.

Ευχαριστώ πολύ!

                                                            

Σχολιάστε