Μαθηματικά δια … λόγου : Διαγωνιστικό και διαγνωστικό παιχνίδι μαθηματικών

Γενικά
Την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2018 προχωρήσαμε στην δράση με τίτλο : «Μαθηματικά δια . . . λόγου» στα πλαίσια του εορτασμού για το 2018 ως Έτους Μαθηματικών. Αφιερώσαμε για το σκοπό αυτό όλες τις διδακτικές ώρες. Ήταν μια μέρα αφιερωμένη στα Μαθηματικά παιχνίδια. Μαθηματικά κα παιχνί λοιπόν. Η ευχάριστη και ελκυστική όψη των μαθηματικών. Εμπλουτίσαμε τη δράση με παιχνίδι στη γλώσσα για τους μαθητές του Λυκείου που αφορούσε λεξιλογικές ασκήσεις. Έτσι δόθηκε ένας διαθεματικός χαρακτήρας στη δράση Διοργανωτές ήταν ο μαθηματικός κ. Μόσχος Αλέξανδρος για το γυμνάσιο και η φιλόλογος κ. Κοτρώνη Σταματία για το Λύκειο.
Προετοιμασία της δράσης
Αρχικά τυπώσαμε την αφίσα που φαίνεται αριστερά και με την οποία ενημερώσαμε τους μαθητές. Στη συνέχεια περάσαμε από τις τάξεις και συγκεντρώσαμε τις συμμετοχές. To ενθαρρυντικό ήταν ότι η συμμετοχή ήταν μεγάλη από όλα τα τμήματα. Χωρίσαμε τους μαθητές κάθε τάξης σε 4 ομάδες.Φροντίσαμε σε κάθε ομάδα να υπάρχουν μαθητές διαφορετικών βαθμολογικών ικανοτήτων. Αναρτήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου τα ονόματα των παιδιών ανά ομάδα και τάξη.  Προμηθευτήκαμε κουδουνάκια για γρήγορη απάντηση και έναν μικρό πίνακα με μαρκαδόρους και σφουγγάρι για την καταχώριση της βαθμολογίας. Τυπώσαμε επαίνους για κάθε μέλος από τις νικήτριες ομάδες και προμηθευτήκαμε λογοτεχνικά βιβλία για δώρα στους νικητές.
Η πραγματοποίηση 
Την μέρα του παιχνιδιού κάθε δυο ομάδες της ίδιας τάξης μετείχαν σε διαδραστικό – διαγνωστικό παιχνίδι 10 ερωτήσεων Μετά την ανάγνωση και επεξήγηση της ερώτησης δινόταν χρόνος 2 λεπτών στις ομάδες να σκεφτούν και να απαντήσουν.Η κάθε ομάδα είχε ένα κουδουνάκι ώστε να το χτυπάει όταν ήταν έτοιμη να απαντήσει. Την απάντηση έδινε η γρηγορότερη ομάδα. Αν απαντούσε σωστά κέρδιζε 10 βαθμούς. Αν έδινε λάθος απάντηση δινόταν ο λόγος στην άλλη ομάδα που είχε χρόνο 30 δευτερολέπτων. Αν απαντούσε σωστά κέρδιζε αυτή τους 10 βαθμούς διαφορετικά δεν υπήρχε νικήτρια ομάδα σε αυτήν την ερώτηση. Στη συνέχεια διαγωνιζόταν οι δυο επόμενες ομάδες και στο τέλος οι δυο νικήτριες που προηγούμενων αγώνων στο τελικό. Τα παιχνίδια συνεχιζόταν για κάθε τάξη. Παρουσιαστής του παιχνιδιού ήταν ο φυσικός κ. Κακουλίδης Δημήτριος. Η συνάδερφος  κ. Ζουμπουλίδου Ελένη καταχωρούσε τους βαθμούς σε έναν πίνακα με μαρκαδόρο και παρουσίαζε στο κοινό  την τελική βαθμολογία καθώς και την νικήτρια ομάδα κάθε παιχνιδιού. Με τον τρόπο αυτό ανακηρύχτηκαν έξι νικήτριες ομάδες – μία από κάθε τάξη γυμνασίου και Λυκείου. Οι μαθητές των νικητριών ομάδων βραβεύτηκαν στη συνέχεια και τους δόθηκε ένα δώρο με την ευγενική χορηγία της Σχολικής Επιτροπής του σχολείου μας. Συγκεκριμένα ο κάθε μαθητής στην τελική απονομή των νικητών έπαιρνε έναν αναμνηστικό έπαινο με την σφραγίδα του σχολείου κι ένα βιβλίο.
Απολογισμός
Συγκινητικό ήταν ότι παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό καθώς η ομάδα τους νίκησε κι αυτό ήταν πολύ ενθαρρυντικό για αυτά τα παιδιά. Υπήρξε επίσης μαθητής που ανέφερε ότι : «Ήταν η πρώτη φορά που πήρα έπαινο στο σχολείο». Το κλίμα ήταν πολύ ενθουσιώδες και οι μαθητές μετέφεραν ευχάριστες εντυπώσεις από όλη τη δράση. Υπόσχεση μας να καθιερώσουμε αυτή αυτή τη δράση και στις επόμενες σχολικές χρονιές!
   
  
 
  
  
   
  

Σχολιάστε

Top