Πειραματική κατασκευή : «Απόσταση πλοίου από την ακτή» , βασισμένη στην ιστορική μέθοδο του Θαλή του Μιλήσιου.

Η παρακάτω κατασκευή πραγματοποιήθηκε στις 2 Φεβρουαρίου 2018  σε διδακτική ώρα της γεωμετρίας γ΄ γυμνασίου. Αφορούσε στην διδακτική ενότητα της γεωμετρίας : «Ισότητα τριγώνων». Συγκεκριμένα  το «Θέμα από την ιστορία των μαθηματικών» , που περιγράφεται στη σελίδα 197 του σχολικού βιβλίου  μαθηματικών της γ΄ γυμνασίου.

Χρόνος υλοποίησης δραστηριότητας : Σε 1 διδακτική ώρα στις 2 Φεβρουαρίου 2018.

Κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης: Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 5 ατόμων.

Πορεία δραστηριότητας: Σε κάθε ομάδα δόθηκαν τα παρακάτω χειραπτικά υλικά:
1. Κομμάτι μακετόχαρτο
2. Μπλε χαρτόνι
3. Πέντε πινέζες πίνακα ανακοινώσεων.
4. Κομμάτια κλωστής (σπάγκου)
5. Γνώμονας
6. Μαρκαδόρος.
7. Ζιλοτέιπ
Ουσιαστικά απεικονίσαμε πάνω στο μακετόχαρτο το σχέδιο που ακολούθησε ο Θαλής ο Μιλήσιος για να υπολογίσει την απόσταση ενός πλοίου από την ακτή. Στα σημεία που χρησιμοποίησε για να βάλει σημάδι ( σελ 197 σχολικού βιβλίου μαθηματικών γ΄ γυμνασίου) , τοποθετήσαμε πινέζες πίνακα ανακοινώσεων. Τις αποστάσεις που μέτρησε ο Θαλής τις προσομοιώσαμε με κομμάτι σπάγκου που δενόταν από πινέζα σε πινέζα( σημάδι σε σημάδι).
Μόλις ολοκληρώθηκε η κατασκευή συγκρίναμε τα τρίγωνα ΑΒΓ και ΔΓΕ και από την ισότητά τους προέκυψε ότι η ζητούμενη απόσταση του πλοίου από την  ακτή ισούται με το μήκος ΔΕ  το οποίο είναι μετρήσιμο γιατί βρίσκεται στη στεριά και δεν παρεμβάλλεται φυσικό εμπόδιο.
Την κατασκευή την κρεμάσαμε με τη βοήθεια ενός καρφιού στον τοίχο της τάξης.
                                                                                   

Σχολιάστε

Top