Φωτίζοντας το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, γράφοντας και εκτελώντας το δικό μας πρόγραμμα στο μάθημα των Τ.Π.Ε.

Η εμπειρία από αυτή τη δραστηριότητα μέσα από τα λόγια των μαθητών του ΣΤ2

Στο μάθημα της Πληροφορικής κάναμε μια υπέροχη δραστηριότητα! Φωτίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας! Βάλαμε τα λαμπάκια στο δέντρο και τα συνδέσαμε με την πλακέτα Arduino. Έπειτα χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό Scratch for Arduino και καλώδιο USB και στη συνέχεια φτιάξαμε ένα πρόγραμμα για να ελέγχουμε τον φωτισμό από τα λαμπάκια του δέντρου! Η κάθε ομάδα ξεκίνησε να φτιάχνει το δικό της πρόγραμμα φωτισμού. Όταν τελειώσαμε τα προγράμματα μας αρχίσαμε να τα παρουσιάζουμε. Όλα τα προγράμματα ήταν ξεχωριστά με τον δικό τους τρόπο! Άλλα φώτιζαν γρήγορα, άλλα αργά και άλλα αναβόσβηναν! Μας άρεσε πάρα πολύ διότι ήταν συναρπαστικό που μπορούσες να κάνεις το δικό σου πρόγραμμα και να πειραματιστείς με διαφορετικά πράγματα! Επίσης ήταν ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική όλη αυτή η διαδικασία!!!

Νάσια Τσουραπά και Αναστασία Ξουρή 

 

Αυτό το πείραμα έγινε στο μάθημα των υπολογιστών. Σε αυτό το μάθημα είδαμε πως μπορούμε να προγραμματίσουμε τα φωτάκια του δέντρου  με ένα πρόγραμμα  στον υπολογιστή. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε ήταν μια πλακέτα Arduino, λαμπάκια μπαταρίας και ένα καλώδιο USB. Επίσης  χρησιμοποιήσαμε  το λογισμικό  S4A το οποίο είναι μια  ειδική έκδοση  του λογισμικού Scratch. Με το πρόγραμμα που γράψαμε ορίζαμε με ποιον τρόπο ανάβουν τα λαμπάκια, δηλαδή με ποιον ρυθμό, π.χ. γρήγορα ή αργά. Αυτό μας χρησιμεύει στο να μπορούμε να φτιάξουμε τον δικό μας ρυθμό αντί να χρησιμοποιούμε τον ρυθμό που έχει φτιάξει ο προγραμματιστής. Η εμπειρία  που είχαμε ήταν πολύ διασκεδαστική διότι μπορέσαμε και φτιάξαμε το δικό μας πρόγραμμα με τα λαμπάκια. Μας άρεσε πολύ και όλα τα παιδιά ήταν κατενθουσιασμένα!!!!!!!

Μελίνα Πασσά, Σταύρος Νοταράς

 

Αυτή η δραστηριότητα θα μας μείνει αξέχαστη. Ήταν από τις ωραιότερες που έχουμε κάνει όλα αυτά τα χρόνια στο μάθημα των ΤΠΕ. Καθώς αρχίσαμε, χρησιμοποιήσαμε την πλακέτα Arduino, λαμπάκια μπαταρίας, καλώδιο USB και την ειδική έκδοση του Scratch, το Scratch for Arduino – S4A. Έπειτα αρχίσαμε να εκτελούμε το μάθημα, συνδέοντας τα λαμπάκια με το Arduino και το Arduino με τον υπολογιστή. Τελειώνοντας αυτό το κομμάτι του μαθήματος φτιάξαμε το δικό μας πρόγραμμα στο Scratch, δηλαδή ρυθμίσαμε το ρυθμό που άναβαν και έσβηναν τα λαμπάκια. Αυτό ήταν, τελειώσαμε!! Πιστεύουμε ότι ήταν ένα πολύ εύκολο μάθημα και πολύ σημαντικό. Σίγουρα θα το ξανακάνουμε στον δικό μας υπολογιστή, γιατί μας άρεσε πάρα πολύ!!

Άρτεμις  Πετροπούλου, Σοφία Χατζηνικολάου, Δήμητρα Κάτζου

 

Στο μάθημα της Πληροφορικής κάναμε μια άσκηση όπου μάθαμε πως τα λαμπάκια αναβοσβήνουν με ένα πρόγραμμα που λέγεται Scratch. Το υλικό που χρησιμοποιήσαμε λέγεται Arduino. Επίσης χρησιμοποιήσαμε και λαμπάκια μπαταρίας. Το λογισμικό που χρησιμοποιήσαμε λέγεται Scratch for Arduino – S4A. Μετά προγραμματίσαμε το Digital on-off  και έτσι τα λαμπάκια μέσω της ηλεκτρικής πλακέτας που τη συνδέσαμε με τον υπολογιστή αναβόσβηναν! H εμπειρία μας ήταν καταπληκτική! Μας άρεσε πάρα πολύ αυτή η εργασία!! Ευχόμαστε να ξανακάνουμε τέτοιες ωραίες εργασίες. 

Ανκελίνα  Σεχάι, Πέτρος Σόλας, Νάντια Μαρούλι

 

Στο μάθημα ΤΠΕ μάθαμε με αλγόριθμους να  φωτίζουμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με την πλακέτα Arduino και το λογισμικό Scratch for Arduino. Με το λογισμικό αυτό μπορείς να δημιουργήσεις  ένα μοτίβο της επιλογής σου και από την καρτέλα έλεγχος να βάλεις το χρόνο που θες. Η ενέργεια  μεταδίδεται  από την ψηφιακή έξοδο της πλακέτας  Arduino,  μεταφέροντας την εντολή στα λαμπάκια. Τα λαμπάκια λαμβάνουν την εντολή και την εκτελούν φωτίζοντας το δέντρο. Από την πλακέτα αυτή έμαθα πώς να γράφω εντολές. Αλλά όσο πιο μεγάλος και περίπλοκος είναι ο αλγόριθμος  τόσο πιο ωραίος  θα είναι ο φωτισμός του δέντρου.

Άγγελος  Τσουκαλάς

 

Πριν ξεκινήσουν οι διακοπές κάναμε στο μάθημα της Πληροφορικής (ΤΠΕ) μια άσκηση. Χρησιμοποιήσαμε την πλακέτα Arduino κα λαμπάκια μπαταρίας. Συνδέσαμε τα λαμπάκια με την πλακέτα Arduino και την πλακέτα με τον υπολογιστή. Το λογισμικό που μας δόθηκε είναι μια ειδική έκδοση του Scratch, το Scatch for Arduino (S4A). Αυτό το μάθημα ήταν τέλειο, μάθαμε να χρησιμοποιούμε τον  υπολογιστή καλύτερα και να κάνουμε υπομονή μέχρι να έρθει η σειρά μας. Εγώ κατά τη γνώμη μου θα ήθελα να ξανακάνω αυτή τι δραστηριότητα. Εγώ πιστεύω πώς το μάθημα Πληροφορικής είναι αρκετά σημαντικότερο από ότι νομίζουμε!!!    

Παναγιώτα Μπενετάτου

 

Λίγο  πριν  κλείσουν τα σχολεία για τα Χριστούγεννα, κάναμε στο μάθημα της Πληροφορικής (Τ.Π.Ε) μία πολύ ωραία δραστηριότητα. Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε ήταν: Πλακέτα Arduino, λαμπάκια μπαταρίας και καλώδιο usb.  Το λογισμικό που μας δόθηκε  ήταν μια ειδική έκδοση του Scratch συγκεκριμένα το  Scratch for Arduino – S4A. Τέλος μου άρεσε πάρα πολύ αυτή η εμπειρία και ελπίζω να την ξαναζήσω !!!    

Αριάδνη  Χριστοπούλου 

2 Σχόλια

  1. Χαίρομαι που το συγκεκριμένο project άρεσε στα παιδιά και τους προσέλκυσε το ενδιαφέρον. Τέτοιες δραστηριότητες προγραμματισμού & ρομποτικής στοχεύουν την ουσία της επιστήμης της Πληροφορικής.

Υποβολή απάντησης