Μαθητές vs Καθηγητές

Μαθητές vs Καθηγητές

Το σχολείο μας είχε την τιμή να πάρει μέρος στην ημερίδα διαλόγου «Συμμετοχικό και δημοκρατικό σχολείο» στην οποία παραβρέθηκαν 48 μαθητές και μαθήτριες από όλα τα σχολεία της Θεσσαλονίκης με την συνοδεία του συνηγόρου του παιδιού. Σε αυτήν την συνάντηση τα παιδιά μίλησαν για τις ανησυχίες τους και για το τι θα ήθελαν να αλλάξει αν όχι τώρα αλλά μέσα στις επόμενες γενιές στο σχολικό περιβάλλον τους. Ένα από τα παιδιά που βρέθηκαν εκεί μας μίλησε για την εμπειρία του και για το τι αποκόμισε από όλη αυτήν την διαδικασία.

ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Οι στόχοι αυτής της συνάντησης, η οποία έγινε σε 2 μέρη (28-11-2015 και 20-2-2016), ήταν να κάνουμε το σχολείο πιο δημοκρατικό , δηλαδή να συμμετέχουν στην λήψη αποφάσεων και οι μαθητές και να μην είναι αποκλειστικά ευθηνή των καθηγητών. Επίσης στόχος μας ήταν να συμπεριλάβουμε και τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων σε κάποια θέματα που αφορούν το σχολείο έτσι ώστε να μην βρίσκονται σε πλήρη αγνοία για το τι συμβαίνει κατά την διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Για την επίτευξη αυτού του στόχου κάποιες αξιόλογες προτάσεις ακουστήκαν στην αίθουσα και κάποιες είχαν ήδη εφαρμοστεί σε ορισμένα σχολεία και με μεγάλη επιτυχία

ΜΕΡΙΚΕΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΗΤΑΝ:

1. Να ενισχυθεί η επικοινωνία στην τάξη, να γίνονται συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς, να υπάρχει οικειότητα και σεβασμός αναμεσά σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και να δίνεται η δυνατότητα ατομικών συζητήσεων με εκπαιδευτικούς «εμπιστοσύνης». Γενικότερα να καλλιεργείται ο διάλογος στο σχολείο, αξιοποιώντας και σύγχρονα μέσα(όπως ηλεκτρονικές πλατφόρμες, σελίδες επικοινωνίας στο διαδίκτυο κλπ.).

2. Να μην γίνονται διακρίσεις για λόγους απόδοσης, κοινωνικής τάξης, εμφάνισης, προέλευσης, θρησκείας, σεξουαλικού προσανατολισμού κλπ. και να προκρίνεται η ισότιμη μεταχείριση των μαθητών.

3. Οι γονείς να ενισχύονται στο να συμβάλουν στην βελτίωση της σχολικής ζωής, μέσω του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων και στην ενεργοποίηση του σχολικού συμβουλίου, στο οποίο συμμετέχουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.

Μετά από αυτήν την συνάντηση οι μαθητές κατάλαβαν ότι μέσα σε ένα δημοκρατικό σχολείο έχουν και υποχρεώσεις και όχι μόνο δικαιώματα τις οποίες πρέπει να τηρούν χωρίς να το κάνουν σαν αγγαρεία αλλά με προθυμία και ενθουσιασμό. (οι παραπάνω προτάσεις ειπωθήκαν στην πρώτη συνάντηση που έγινε 28-11-2015)

Έπειτα ο συνήγορος μας κάλεσε σε μια δεύτερη μη προγραμματισμένη συνάντηση για να δούμε αν ή κατά πόσο εφαρμόστηκαν οι παραπάνω προτάσεις στο κάθε σχολείο ξεχωριστά. Πολλά παιδιά δήλωσαν με δυσαρέσκεια ότι οι προτάσεις αυτές δεν λήφθηκαν υπόψιν από τους συμμαθητές τους γιατί είτε ήταν πολύ απρόθυμοι είτε τους φαίνονταν πολύ δύσκολες στο να μεταφερθούν από το χαρτί στην πράξη. Βέβαια τα περισσότερα παιδιά δήλωσαν ότι οι προτάσεις έγιναν αρεστές στην πλειοψηφία των μαθητών και ήταν έτοιμοι να τις εφαρμόσουν άμεσα.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΥΡΗ , ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΓΕΡ

Σχολιάστε

Top