Ο “Βασιλιάς” της F1

            Μπορεί να μην έχετε δει κάποιον αγώνα της F1, αλλά είμαι βέβαιη ότι έχετε ακούσει το όνομα Lewis Hamilton. Ο Βρετανός οδηγός είναι από τους λίγους μαύρους αθλητές στο αγώνισμα της F1 και ο μόνος που έχει κερδίσει παγκόσμια πρωταθλήματα. Είναι σίγουρα ένας από τους καλύτερους οδηγούς της δεκαετίας !

             Όσοι από εσάς παρακολουθείτε το φετινό πρωτάθλημα σίγουρα ξέρετε ότι μετά από την νίκη του στο Πορτογαλικό Grand Prix στις 25 Οκτωβρίου έσπασε το ρεκόρ του Michael Schumacher και έγινε ο οδηγός με τις περισσότερες νίκες στην ιστορία. Πιο συγκεκριμένα στις 25 Οκτωβρίου 2020 Screenshot_2από τη στιγμή που είδε τη σημαία τερματισμού κατέκτησε 92 νίκες και έσπασε το απίστευτο ρεκόρ του Michael Schumacher (91 νίκες). Τότε πολλοί δημοσιογράφοι είπαν ότι η F1 απέκτησε ένα καινούριο βασιλιά.  Όμως αυτό τον κάνει τον καλύτερο οδηγό της F1; Αυτή η άποψη θεωρώ ότι δεν είναι ορθή. Δεν μπορείς να συγκρίνεις τον Lewis Hamilton με τον Graham Hill (οδηγός της δεκαετίας του 60) ή τον Alain Prost ( οδηγός της δεκαετίας του 80) και θα σας πω τον λόγο.

              Η ιστορία της F1 αρχίζει το 1950. Από τότε έχουν γίνει τεράστιες αλλαγές τόσο στους κανονισμούς όσο και στα ίδια στα αμάξια. Στις αρχές, είχαν κυλινδρικό σχήμα με κανονικό τιμόνι, οι ρόδες ήταν μεγαλύτερες και υπήρχε και ένα μικρό τζάμι ώστε να προστατεύει τον οδηγό από την πίεση του αέρα. Όσο περνούσαν τα χρόνια η φυσική και κυρίως η αεροδυναμική άρχισε να επηρεάζει τα αμάξια. Το πάτωμα του αμαξιού έγινε πιο χαμηλό, σχεδόν άγγιζε την πίστα, τα λάστιχα μετατράπηκαν σε πιο μικρά αλλά πιο πλατιά. Επίσης, σημαντικές αλλαγές παρατηρούνται το τιμόνι, καθώς τώρα μοιάζει με τηλεχειριστήριο για βιντεοπαιχνίδια και οι ταχύτητες αλλάζουν από εκεί.

            Μία άλλη μεγάλη αλλαγή είναι η ασφάλεια των οδηγών. Στατιστικές μελέτες μας λένε ότι στη δεκαετία του 70 κάθε χρονιά πέθαιναν δύο με τρείς οδηγοί. Ευτυχώς το τελευταίο τραγικό δυστύχημα  που στέρησε την ζωή στον  Ayrton Senna  έγινε την 1η  Μαΐου 1994. Η ασφάλεια έχει παίξει μεγάλο ρόλο στην αυτοπεποίθηση των οδηγών. Άλλη μια μεγάλη αλλαγή είναι οι ομάδες. Δεν  είναι μόνο 10, αυτές που συναντάμε φέτος, στα 70 χρόνια υπήρχαν 37 ομάδες και πιστέψτε με δεν υπήρχε πότε μια ομάδα που συνέχεια κέρδιζε σε αντίθεση με ό,τι γίνεται φέτος. Είναι αλήθεια ότι η Mercedes είναι η κυρίαρχος από το 2014, όμως παλιά οι ομάδες ήταν πιο ανταγωνίστηκες. Υπήρχαν πρωταθλήματα που έχουν κριθεί στον τελευταίο αγώνα και μάχες ομάδων ακόμα και οδηγών που έχουν μείνει στην ιστορία όπως του Niki Lauda που οδηγούσε Ferrari ενάντια στον James Hunt που αγωνιζόταν με την McLaren το 1976.

           Τέλος είναι και οι ίδιοι οι οδηγοί. Στις αρχές του αθλήματος την σχάρα εκκίνησης την συμπλήρωναν 30 οδηγοί, ενώ τώρα τρέχουν μόνο 20. Και αν σκέφτεστε τι θα έκανε ο Hamilton αν είχε άλλους δέκα οδηγούς να παλεύουν για το πρωτάθλημα, θα σας πω: απλά θα τους προσπέρναγε. Όμως δεν έχει σημασία πόσοι οδηγοί θα τρέχουν αλλά με ποιο αμάξι. Η πραγματική ερώτηση είναι τι θα έκανε ο Hamilton με το αμάξι του Senna, της δεκαετίας του 80, που οι ταχύτητες άλλαζαν χειροκίνητα και η αεροδυναμική δεν είχε επηρεάσει τόσο πολύ τα αγωνιστικά αμάξια; Θα εξακολουθούσε να έχει αυτές τις νίκες;

       Για όλους τους παραπάνω λόγους, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι δεν μπορούμε να συγκρίνουμε οδηγούς από διαφορετικές δεκαετίες επειδή πολύ απλά δεν ξέρουμε τι θα μπορούσαν να είχαν πετύχει με πιο σύγχρονα αμάξια και σε συνθήκες μεγαλύτερης ασφάλειας. Screenshot_1Δεν μπορείς να συγκρίνεις τον Juan Manuel Fangio που έτρεχε τις πρώτες χρονιές της F1 με τον Alain Prost που αγωνιζόταν την δεκαετία του 80. Ούτε τον Mika Häkkinen, οδηγό της δεκαετίας του 90 με τον Lewis Hamilton της τελευταίας δεκαετίας.

        Έτσι μπορούμε να πούμε ότι η F1 έχει πολλούς βασιλιάδες, διαφορετικούς ανά δεκαετία, αλλά δεν μπορούμε να τους συγκρίνουμε μεταξύ τους. Όλοι τους κυριάρχησαν, όλοι τους ξεχώρισαν μέσα από πολλούς, όλοι μας μάγεψαν και όλοι τους έχουν μείνει στην ιστορία σαν οι βασιλιάδες της F1 !!!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης