«Άνοιγμα» λυκείων. Σωστή ή βιαστική απόφαση;

Την Δευτέρα 12/4 ανοίγουν ξανά, μετά από περίπου ένα τετράμηνο συνεχόμενης καραντίνας και εγκλεισμού, τα λύκεια στην χώρα μας.  Οι μαθητές καθώς και οι καθηγητές θα υποβάλλονται σε rapid-test κάθε Δευτέρα και Πέμπτη, πριν την άφιξή τους στον σχολικό χώρο. Πολλοί γονείς αλλά και μαθητές εκφράζουν τις αμφιβολίες τους, λέγοντας πως τα κρούσματα είναι ακόμα πάρα πολλά για να επιχειρήσει η κυβέρνηση να ανοίξει ξανά τα σχολεία. Το 1/3 των λοιμοξιολόγων του συμβουλίου που ήταν υπεύθυνο να πάρει την απόφαση για το πιθανό άνοιγμα των λυκείων την Δευτέρα, δεν συμφωνούσαν με τους υπόλοιπους συναδέλφους τους. Αλλά ας το πάρουμε από την αρχή αναλύοντας και τις δύο όψεις του νομίσματος. Αξίζει η κυβέρνηση να ανοίξει τα σχολεία, και αν ναι γιατί;

 Στο παραπάνω ερώτημα δεν υπάρχει σίγουρη απάντηση. Ο καθένας μπορεί να έχει την δική του άποψη επί του θέματος. Πρέπει βέβαια να αναλύσουμε και τις δύο επιλογές, έτσι ώστε να δούμε με βάση την λογική αν αυτή η απόφαση ήταν σωστή.

Κατ’ αρχάς να ξεκινήσουμε με το γεγονός πως σε όλη την Ελλάδα περίπου  3000 κρούσματα ανακοινώνονται καθημερινά. Αυτό σημαίνει πως αν τα 3000 κρούσματα είναι συμπωματικά, υπάρχουν σίγουρα περισσότεροι από χίλιοι άνθρωποι που έχουν τον ιό μέσα τους αλλά δεν έχουν παρουσιάσει συμπτώματα. Άμα δούμε τις μελέτες που γίνονται κάθε μέρα επάνω στο ποιες ηλικίες είναι περισσότερο ασυμπτωματικές, θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως οι έφηβοι και γενικά τα παιδία σε μεγάλο ποσοστό δεν εμφανίζουν συμπτώματα. Έτσι ακόμα και αν ανοίξουν τα σχολεία δεν θα είναι σίγουρο ποιοι μαθητές έχουν κορονοϊό. Τα  rapid test θα γίνονται μόνο δύο φορές την εβδομάδα, που σημαίνει ότι αν ένας έφηβος-παιδί κολλήσει τον ιό μια μέρα πριν το τεστ, θα μπορεί με ευκολία να τον μεταδώσει σε όλους όσοι βρίσκονται στο σχολικό περιβάλλον (καθηγητές, συμμαθητές κ.τ.λ.). Τότε ο ιός θα συνεχίσει να εξαπλώνεται γρηγορότερα και σε πιο πολλούς ανθρώπους. Με αυτά και με αυτά θα διπλασιαστούν τα κρούσματα και οι ΜΕΘ (Μονάδες Εντατικής Θεραπείας)  θα γεμίσουν τελείως.

Από την άλλη βέβαια υπάρχουν και κάποιοι λίγοι λόγοι που τα λύκεια είναι σωστό να ανοίξουν. Αρχικά οι μαθητές της 3ης λυκείου ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, έτσι το μάθημα δια ζώσης θα είναι πιο «ζωντανό» και ταυτοχρόνως ενδιαφέρον. Έτσι δεν θα χρειάζεται να δουλεύουν τόσο πολύ στα φροντιστήριά τους, και γενικά να προετοιμαστούνε με τόσο δύσκολες συνθήκες.  Επίσης οι μαθητές είναι κλεισμένοι στα σπίτια τους για αρκετό καιρό και έτσι δεν έχουν δει τους φίλους-συμμαθητές τους. Η κοινωνική ζωή είναι μια μεγάλη στέρηση της καραντίνας για τους εφήβους, έτσι λίγη παρέα με τους φίλους τους θα βελτίωνε την ψυχολογική τους κατάσταση.

Αυτές είναι οι δύο γνώμες που έχουν διχάσει τους ανθρώπους. Κατά την γνώμη μου, τα σχολεία πρέπει να παραμείνουν κλειστά λόγω υγειονομικού πρωτοκόλλου. Οι μαθητές χρειάζονται ένα διάλειμμα από την τηλεκπαίδευση και το webex, αλλά η υγεία της κοινωνίας είναι λίγο πιο σημαντική από τους άλλους 2 μήνες που ίσως να «χαθούν» λόγω της τηλεκπαίδευσης.

Παντελής Μόσχοβος

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης