Γιατί οι «γκάφες» διάσημων επιστημόνων κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών;

ΓΚΑΦΕΣ

Αντί οι μαθητές να διδάσκονται τους θριάμβους των διάφορων επιστημόνων καλύτερα θα είναι να μαθαίνουν για τις ουκ ολίγες αποτυχίες και γκάφες των μεγάλων επιστημόνων.Έτσι,θα νιώσουν πιο κοντά στις επιστήμες και μπορεί κάποτε οι ίδιοι να ασχοληθούν με αυτές, χωρίς να χρειάζεται να διαθέτουν κάποιο ξεχωριστό ταλέντο, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, με επικεφαλής τη Σιαντόνγκ Λιν-Ζίγκλερ, αναπληρώτρια καθηγήτρια γνωσιακής επιστήμης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Journal of Educational Psychology», πραγματοποίησαν πειράματα με 400 μαθητές Γυμνασίου, κυρίως από περιοχές χαμηλού εισοδήματος (Χάρλεμ, Μπρονξ κ.ά.). Οι μισοί μαθητές κλήθηκαν να διαβάσουν για τις επιτυχίες και ανακαλύψεις των μεγάλων επιστημόνων του παρελθόντος, ενώ οι άλλοι μισοί για τις κατά καιρούς αποτυχίες και δυσκολίες τους. Μετά από έξι εβδομάδες, αναλύθηκαν οι βαθμοί των μαθητών.

Όπως διαπιστώθηκε, κατά μέσο όρο οι βαθμοί της δεύτερης ομάδας που είχε ασχοληθεί με την αρνητική -και πιο ανθρώπινη- πλευρά των επιστημόνων, εμφάνισαν βελτίωση, κυρίως  εκείνων των μαθητών που πριν από την έρευνα  τα πήγαιναν χειρότερα από όλους. Αντίθετα, οι βαθμοί των μαθητών που είχαν ασχοληθεί με τα  «ηρωικά» κατορθώματα των επιστημόνων εμφάνισαν μικρή υποχώρηση.

«Όταν τα παιδιά νομίζουν ότι ο Αϊνστάιν είναι μια μεγαλοφυΐα διαφορετική από κάθε άλλο άνθρωπο, τότε πιστεύουν ότι ποτέ δε θα τον φθάσουν», δήλωσε η Λιν-Ζίγκλερ. Και πρόσθεσε : «Πολλοί μαθητές δεν αντιλαμβάνονται ότι όλες οι επιτυχίες απαιτούν ένα μακρύ ταξίδι με πολλές αποτυχίες στη διαδρομή».

Σε πολλές χώρες βρίσκεται σε εξέλιξη μια συζήτηση για το πώς θα ενισχυθεί το ενδιαφέρον των μαθητών -ιδίως των κοριτσιών- για το πεδίο STEM, δηλαδή για το πεδίο  «Επιστήμης-Τεχνολογίας-Μηχανικής-Μαθηματικών», που αποτελεί το υπόβαθρο για την οικονομική και τεχνολογική ανάπτυξη, καθώς πολλοί μαθητές και μαθήτριες βρίσκουν αυτά τα θέματα κουραστικά, αδιάφορα ή δύσκολα.

Η νέα μελέτη δείχνει ότι, για να τονωθεί το ενδιαφέρον των μαθητών, ένας τρόπος είναι τα παιδιά να μαθαίνουν για τα στραβοπατήματα ακόμη και των διασημότερων επιστημόνων και ερευνητών, έτσι ώστε να τους φέρουν σε πιο «γήινα» μέτρα και να νιώσουν πιο κοντά τους. Οι ερευνητές προτείνουν να αλλάξουν τα βιβλία του πεδίου STEM, ώστε να παρουσιάζουν πιο ισορροπημένα τις επιτυχίες και αποτυχίες των μεγάλων επιστημόνων.

«Πολλά παιδιά δε βλέπουν την επιστήμη ως μέρος της καθημερινής ζωής τους. Τους διδάσκουμε σημαντικά πράγματα, όμως δεν τα συνδέουμε με τη ζωή τους. Το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων είναι απρόσωπο και τα παιδιά δυσκολεύονται να συσχετιστούν με αυτό, καθώς δε βλέπουν παρά μια μακριά λίστα πραγμάτων που πρέπει να απομνημονεύσουν», δήλωσε η αμερικανίδα ψυχολόγος.

Πηγή :

http://www.mothersblog.gr/o-kosmos-toy-paidioy/item/34125-giati-oi-gkafes-diasimon-epistimonon-kentrizoun-to-endiaferon-ton-mathiton

 

Αλεξοπούλου Ανθή, Αρζίδου Βασιλική, Λουκουμά Αικατερίνη, μαθήτριες της Α΄Τάξης

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης