Ολοένα και περισσότεροι ανήλικοι χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα στην Ελλάδα, παρότι απαγορεύεται, δίνοντας ψευδή στοιχεία.
Η ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου από παιδιά της Ε” και Στ” δημοτικού κάνει τους επιστήμονες να προβληματίζονται έντονα. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Αθηνών πολλά παιδιά, ενώ δεν έχουν συμπληρώσει το 13ο έτος της ηλικίας που καθορίζει το Facebook, ανοίγουν λογαριασμούς. Ανακύπτουν έτσι σοβαρά ηθικά ζητήματα για την οικογένεια, αν το γνωρίζει ή όχι και πώς το αντιμετωπίζει, αλλά και για το παιδί, που αξιακά προσπαθεί με ψευδή στοιχειά να …κοροϊδέψει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με έρευνα τα παιδιά στην Ελλάδα έχουν την πρώτη τους επαφή με το διαδίκτυο στην ηλικία των μόλις των 6,2 χρόνων, ενώ ένα στα δυο (51,2%) είναι μέλος τουλάχιστον μιας σελίδας κοινωνικής δικτύωσης, (π.χ. Facebook).
Άλλα αποκαλυπτικά στοιχεία είναι ότι σε μία κανονική σχολική μέρα χρησιμοποιούν δύο ώρες το Facebook, το 20% των παιδιών χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο και το 22% των παιδιών χρησιμοποιούν το διαδίκτυο καθημερινά στο υπνοδωμάτιό τους. Η Επίκουρη καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβικής Ιατρικής, Άρτεμις Τσίτσικα τονίζει ότι οι δύο ώρες στο διαδίκτυο ή στο Facebook σε μια σχολική ημέρα όχι μόνο δεν επιτρέπονται αλλά είναι υπερβολικός χρόνος και πάνω από τα όρια που καθορίζουν οι διεθνείς παιδιατρικές εταιρείες.
Επίσης, από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι το 39% χρησιμοποιούν καθημερινά το διαδίκτυο για επικοινωνία και κοινωνική δικτύωση, το 8,5% για μελέτη στο σπίτι, ενώ το 52% των παιδιών ανέφεραν ότι γνωρίζουν περισσότερα από τους γονείς τους σχετικά με την τεχνολογία.
Η τεχνολογία προσφέρει ασφαλώς στους νέους απεριόριστες δυνατότητες εκπαίδευσης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς μέσα από την ενασχόληση τους με το διαδίκτυο αναπτύσσουν εγκεφαλικές συνάψεις, βελτιώνουν τα αντανακλαστικά, αποκτούν γρήγορη σκέψη, κάνουν διαχείριση πληροφορίας, εκμάθηση αγγλικής γλώσσας, επαγγελματικό προφίλ και ανάδειξη δυνατοτήτων, όπως τόνισε η κ. Τσίτσικα κατά την παρουσίαση της έρευνας. Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι παιδιά και έφηβοι χρειάζονται οδηγίες χρήσης και πλοήγησης, προκειμένου να μην υπάρξουν ακραίες συμπεριφορές , όπως ο εθισμός.
Σύμφωνα με τους ειδικούς η παρατεταμένη χρήση Η/Υ μπορεί να προκαλέσει εξάρτηση και να έχει επιπτώσεις στις κοινωνικές δεξιότητες του ατόμου. Μπορεί να οδηγήσει προοδευτικά σε απομόνωση, καθώς και παραμέληση σχολικών και άλλων δραστηριοτήτων, ή/και της υγείας, προσωπικής φροντίδας και υγιεινής.
Είναι πολύ σημαντικό, συνεπώς, να υπάρχει ισορροπία μεταξύ της ενασχόλησης με τις διαδικτυακές επαφές και της προσωπικής επαφής με τους συνανθρώπους μας.
Πηγή: http://www.thestival.gr/technology/item/227526-oi-kindynoi-sti-sxesi-mathiton-me-ta-social-media
Κομνηνάκη Ευγενία, μαθήτρια της Α΄ Τάξης