Η στροφή του θανάτου

Γράφει η Αμαρυλλίς Ντουρουντού (Γ4)

Στη στροφή των Τεμπών έχουν συμβεί πολλά δυστυχήματα:

1Ο ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ:

Το πρώτο δυστύχημα συνέβη στις 4 Οκτωβρίου του 1999. Ένα λεωφορείο μετέφερε φιλάθλους της ομάδας του ΠΑΟΚ από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Ενώ κατευθυνόταν προς τη Λάρισα, έπεσε σε χαράδρα 8 μέτρων. Όπως ανέφεραν άρθρα εκείνης της εποχής, το λεωφορείο επιχείρησε να προσπεράσει άλλο όχημα, δύο χιλιόμετρα από τα διόδια των Τεμπών. Ανάμεσα στους νεκρούς του δυστυχήματος ήταν ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με το λεωφορείο και 6 από τους 77 φιλάθλους του ΠΑΟΚ που επέβαιναν σε αυτό.

2ο ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ:

Η τραγωδία του 2003 με 21 νεκρούς μαθητές.

Στις 13 Απριλίου 2003 ο χρόνος σταματά για ακόμα μια φορά στα Τέμπη. Σε ένα λεωφορείο επέβαιναν μαθητές της Α΄ Λυκείου που επέστρεφαν από την εκδρομή τους στο Μακροχώρι Ημαθίας.  Στο ύψος των Τεμπών ένα φορτηγό, που μετέφερε νοβοπάν και μελαμίνες από τον Προμαχώνα του Έβρου, συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με το λεωφορείο. Τα νοβοπάν και οι μελαμίνες έπεσαν πάνω στο λεωφορείο, προκάλεσαν ζημιές και το αποτέλεσμα ήταν 21 μαθητές να χάσουν τη ζωή τους. Οι αιτίες του δυστυχήματος ερευνήθηκαν, ωστόσο ποτέ δεν αποσαφηνίστηκαν πλήρως. Αυτή η τραγωδία άλλαξε τη νομοθεσία όσον αφορά τα πολύνεκρα τροχαία, την κυκλοφορία βαρέων και ρυμουλκούμενων οχημάτων και τις ώρες και μέρες κυκλοφορίας τους.

τέμπη 2003

3ο ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ:

Ο χρόνος ξανασταματά στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023. Ήταν και η τρίτη φορά που ακούστηκαν οι λέξεις «δυστύχημα» και «νεκροί» στα Τέμπη. Η ώρα ήταν κάπου 11.20 με 11.30 το βράδυ. Ένα επιβατηγό τρένο, που είχε κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη,  συγκρούστηκε με ένα εμπορικό τρένο που είχε την αντίθετη κατεύθυνση. Το τρένο βρισκόταν 17 ολόκληρα λεπτά στις ίδιες ράγες με το εμπορικό, επειδή ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν είχε αλλάξει τις γραμμές. Δεν είναι γνωστοί ακόμα οι λόγοι. Βέβαια, κυριαρχεί ο ανθρώπινος πόνος. Το πρώτο αλλά και το δεύτερο βαγόνι έγιναν μια άμορφη μάζα. Το τρίτο σχεδόν καταστράφηκε. Ο αριθμός των νεκρών είναι 57. Στη νοσηλεία παραμένουν ακόμα 38 επιβάτες. Οι 31 είναι σε απλές κλίνες και οι 7 στη ΜΕΘ. Υπάρχουν ακόμα πολλοί αγνοούμενοι και οι οικογένειες ελπίζουν σε ένα θαύμα. Αλλά η τραγωδία δεν έχει τελειώσει. Δεν γίνεται να τελειώσει κάτι με σωρούς που δεν είναι ακόμη ταυτοποιημένοι και ενώ υπάρχουν ακόμη ανθρώπινα μέλη και στάχτες στα κατεστραμμένα βαγόνια. Για την ταυτοποίηση των σωρών χρησιμοποιείται το DNA, για να μπορέσουν οι οικογένειες να παραλάβουν τους δικούς τους ανθρώπους.

Το δράμα στα Τέμπη είναι η χειρότερη τραγωδία στην ιστορία της σιδηροδρομίας στην Ελλάδα, αλλά και η τρίτη χειρότερη στην Ευρώπη.

Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει πώς μέσα σε λίγα κλάσματα δευτερολέπτου χάθηκαν τόσες ζωές. Το δυστύχημα κόστισε τη ζωή σε τόσους ανθρώπους και διέλυσε τόσες οικογένειες! Οι εξελίξεις στο δράμα συνεχίζονται με τους συγγενείς να θρηνούν τους δικούς τους και να ζητούν δικαιοσύνη.

  σκίτσο του Γ. Γαλίτη  σκίτσο του Γ. Γαλίτη

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης