Διαχείριση του ελεύθερου χρόνου

Γράφει η Βάλια Γεωργάκη της Α” Γυμνασίου

Με αφορμή τις συζητήσεις που γίνονται τελευταία ανάμεσα σ’ εμένα και τους συμμαθητές μου, καταλαβαίνω πως σχεδόν κανένας τους δεν έχει ελεύθερο χρόνο. Θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτό το θέμα και να προτείνω κάποιες λύσεις.

Οι περισσότεροι μαθητές στο Γυμνάσιο έχουν ελάχιστο ελεύθερο χρόνο και ειδικότερα τα παιδιά που βρίσκονται στην Α’ Γυμνασίου, όπως κι εγώ. Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο βρίσκει ουσιαστικά τα παιδιά απροετοίμαστα, γιατί δεν έχουν συνειδητοποιήσει κάποια πράγματα. Ένα από αυτά είναι ότι τα μαθήματα είναι πολύ περισσότερα από το Δημοτικό και η μελέτη απαιτεί περισσότερο χρόνο. Επίσης, οι μαθητές δεν έχουν συνηθίσει να οργανώνουν σωστά τον χρόνο τους, με αποτέλεσμα να τον σπαταλούν άσκοπα και να αγχώνονται.

Κάτι άλλο που αφορά τους μαθητές του Γυμνασίου, είναι πως πολλοί από αυτούς κάνουν εξωσχολικές δραστηριότητες. Κάποιοι ασχολούνται με  την εκμάθηση μιας δεύτερης ξένης γλώσσας ( γαλλικά, γερμανικά, κτλ. ), ενώ πολλοί κάνουν και φροντιστήρια για τα μαθήματα του σχολείου. Επίσης, και  οι αθλητικές δραστηριότητες ‘‘τρώνε,, τον χρόνο των μαθητών. Το κακό είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που όλα αυτά δεν τα κάνουν με τη θέλησή τους, αλλά υπό την πίεση των γονιών τους.

Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγω είναι πως η σωστή οργάνωση του χρόνου είναι κάτι δύσκολο για τα παιδιά στην εφηβεία, ειδικά στο Γυμνάσιο. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να αντιλαμβάνονται τις υποχρεώσεις τους και να οργανώνουν καλύτερα τον χρόνο τους. Σε αυτό είναι απαραίτητη και η βοήθεια των γονέων. Μπορούν ακόμη να φτιάχνουν ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα εκμεταλλευόμενοι τις μέρες που δεν έχουν πολλά να κάνουν, για να εξοικονομούν χρόνο διαβάζοντας, ώστε να μην πιέζονται κάποιες άλλες μέρες που οι υποχρεώσεις είναι περισσότερες. Έτσι θα έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και ξεκούραση.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης