Τα παιδιά από μικρά να κατανοούν την ισότητα των δύο φύλων
Οι διακρίσεις εξ αιτίας του φύλου άρχισαν από την αρχαιότητα, καθώς οι γυναίκες κάθονταν στο σπίτι και δεν τους επέτρεπαν να παίρνουν μέρος σε εκδηλώσεις, σε πανηγύρια και γενικά να κυκλοφορούν έξω και να μορφώνονται. Καθώς ο καιρός περνούσε, σιγά σιγά λιγόστευαν αυτές οι διακρίσεις, αλλά ακόμα υπάρχουν διακρίσεις λόγω φύλου. Σε πολλές χώρες οι γυναίκες δεν επιτρέπεται να δείχνουν τα πρόσωπά τους. Σε κάποιες άλλες χώρες δεν αφήνουν τις γυναίκες να οδηγούν, σε κάποιες δουλειές δε δέχονται γυναίκες. Ακόμα και χώρες που είναι πολύ προοδευτικές, υστερούν στην ισότητα ανδρών γυναικών. Στην Αμερική, στο Hollywood, στις ταινίες που παίζουν και άντρες και γυναίκες, οι γυναίκες παίρνουν τα μισά χρήματα από τους άντρες. Μέχρι τις αρχές του 20ου αιώνα δεν δίνανε δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες. Με τις διαμαρτυρίες και τους προβληματισμούς των γυναικών ιδρύθηκε το κίνημα του Φεμινισμού, που μέσω αυτού του κινήματος οι γυναίκες εκφράστηκαν, διεκδικώντας τα δικαιώματα και την ισότητα των δύο φύλων.
Λύση για το πρόβλημα αυτό είναι τα παιδιά από μικρά να κατανοούν την ισότητα των δύο φύλων και να φέρονται με τον ίδιο τρόπο και στα αγόρια και στα κορίτσια.
Ηλιάνα Χατζηπαναγιώτου, Στ1
Η κοινωνική θέση δε φτιάχνει το χαρακτήρα
Η κοινωνική θέση ενός ατόμου δε φτιάχνει τον χαρακτήρα του, οπότε δεν μπορούμε να τον κρίνουμε από αυτή.
Τα παλαιότερα χρόνια γινόταν περισσότερες διακρίσεις για την οικονομική και κοινωνική θέση που δυσκόλευαν την ζωή πολλών ανθρώπων. Για παράδειγμα οι φτωχοί δεν είχαν δικαίωμα ψήφου και οι ευγενείς μεγαλοκτηματίες τους εκμεταλλεύονταν.
Σήμερα λέμε για τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ίσο πολίτη με όλους, αλλά οι διακρίσεις δεν έχουν σταματήσει. Δεν πρέπει να βγάζουμε συμπεράσματα πριν γνωρίσουμε κάποιον, αλλά να τους θεωρούμε όλους ως ίδιους με εμάς που έχουν τις ίδιες ανάγκες και υποχρεώσεις.
Παναγιώτης Μακρής, Στ1
Φτώχεια και πλούτος
Υπάρχουν πολλοί φτωχοί και λίγοι πλούσιοι στον πλανήτη μας. Οι φτωχοί άνθρωποι δεν έχουν αρκετά χρήματα για να ζήσουν. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν τρόφιμα, σπίτι και φάρμακα. Οι περιοχές που έχουν τους περισσότερους φτωχούς είναι η Ασία, η Αφρική και μερικές χώρες στην Ευρώπη. Η φτώχεια υπάρχει λόγω πολέμου, ανεργίας και οικονομικής κρίση.
Εγώ νιώθω λύπη για τους φτωχούς γιατί δεν έχουν πρόσβαση στη μόρφωση. Τις λύσεις του προβλήματος πρέπει να τους αναλάβουν οι υπουργοί. Κατά τη γνώμη μου η καλύτερη λύση είναι να μοιραστεί όλος ο πλούτος και τα χρήματα σε όλους τους ανθρώπους.
Νικόλα Αυγέρος, Στ1
Το χρώμα του δέρματος
Το χρώμα του δέρματος κάθε ανθρώπου είναι κάτι που γεννιέται με αυτό. Δεν το επιλέγει ο ίδιος, ούτε είναι κριτήριο για το χαρακτήρα το και την προσωπικότητά του.
Τι νόημα έχει να κοροϊδεύουμε κάποιον για το χρώμα του; Κανένα. Το μόνο που πετυχαίνουμε είναι να τον στεναχωρούμε χωρίς λόγο. Να τον κάνουμε εχθρό μας! Ας σκεφτούμε λίγο: Αν ένας με μαύρο δέρμα κοροϊδεύει το δικό μας άσπρο δέρμα, εμάς μας αρέσει; Εμείς, λοιπόν, γιατί να το κάνουμε;
Δεν πρέπει να κοροϊδεύουμε κανέναν για το χρώμα του δέρματός του. Δεν είναι το χρώμα που καθορίζει το αν αυτός είναι καλός ή κακός.
Μαρία Μανουσαρίδη, Στ1