Η δική μας «ματιά» για την εκπαίδευση

Γράφουν οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου, Καρασαββίδου Στέλλα  και Κρομμύδα Άννα -Μαρία

Διδασκαλία είναι η μετάδοση γνώσης από τον δάσκαλο στον μαθητή, με σκοπό τη διάδοση της γνώσης αυτής. Ένα μάθημα είναι δύσκολο να αφομοιωθεί από τους περισσότερους  μαθητές. Όμως αφού οι ίδιοι στις μέρες μας συμβαδίζουν με την εξέλιξη της τεχνολογίας ένας αποτελεσματικός τρόπος μάθησης ίσως να είναι με την αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων.

educationΣχετικά με την πιο αποτελελεσματική συνεργασία στο σχολείο, σημαντικός παράγοντας είναι η συμπεριφορά των καθηγητών. Κάποιες φορές η αδιαφορία των τελευταίων, η αδυναμία και η απροθυμία τους να κατανοήσουν τις ανάγκες των μαθητών τους, δεν αρμόζουν στην ιδιότητά τους ως παιδαγωγών. Στα σχολεία της εποχής μας φοιτούν μαθητές, οι οποίοι λόγω διάφορων δυσκολιών, -μαθησιακών, οικονομικών, κοινωνικών-, θα άξιζε να υποστηρίζονται με περισσότερη φροντίδα, προσοχή και επιείκεια από τους καθηγητές τους, πράγμα που δεν συμβαίνει πάντα.

Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει άμεσα τη διαδικασία της μάθησης είναι η τεχνολογία. Εξαιτίας της προόδου της,  το σχολείο για πρώτη φορά θα μπορούσε να γίνει ευχάριστο για τους μαθητές του περιβάλλον. Με τη χρήση νέων  τεχνολογικών εργαλείων το μάθημα θα μπορούσε να διεξάγεται με τρόπο διασκεδαστικό για όλους τους συμμετέχοντες. Ιδέες που θα μπορούσαμε να δώσουμε εμείς οι μαθητές είναι η χρήση υπολογιστών, αντικαθιστώντας τα βιβλία. Οι μαθητές, εξοικειωμένοι πλέον με αυτούς, θα μπορούσαν να συμμετέχουν με τον δικό τους τρόπο και μεγαλύτερη ευκολία.

Κλείνοντας, όλοι μας καταλαβαίνουμε ότι στη ζωή μας είναι απαραίτητες οι ουσιαστικές γνώσεις. Επομένως, τα σχολεία επιβάλλεται να είναι χώροι εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, προσφέροντας μαθήματα ζωής προς τους μαθητές, ώστε να οι τελευταίοι να εντάσσονται ομαλά στην  κοινωνία βελτιώνοντας την ποιότητα της ζωής και των σχέσεών τους με τους άλλους.

One comment on “Η δική μας «ματιά» για την εκπαίδευση

  1. Εκπαίδευση δίχως ειλικρινή επικοινωνία και αλληλοσεβασμό μεταξύ δασκάλου και μαθητή, δεν είναι εκπαίδευση. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας, πολύ εύστοχες παρατηρήσεις!

Σχολιάστε

Top