Γράφουν οι μαθήτριες της Β” γυμνασίου Κωνσταντίνα Κομπατσιάρη, Γεωργία Ρακοπούλου και Εύα Μπράβου
Στις μέρες μας όλο και περισσότεροι έφηβοι εγκαταλείπουν νωρίς το σχολείο, θεωρώντας πως αυτό δεν τους είναι απαραίτητο. Όμως η σχολική διαρροή, όπως ονομάζεται το φαινόμενο αυτό, μπορεί να αποδειχθεί επιζήμιο για τους νέους και το μέλλον τους.
Και αυτό γιατί στα χρόνια της μάθησης το παιδί δεν αποκτά μόνο σημαντικά εφόδια ακαδημαϊκά αλλά και κοινωνικά. Διακόπτοντας δηλαδή ένας μαθητής τη φοίτησή του στο σχολείο, δυσκολεύει τη ζωή του τόσο σε θέματα επιβίωσης, όπως η επαγγελματική του αποκατάσταση, όσο και σε ζητήματα κοινωνικής αγωγής, για την πιο αρμονική συνύπαρξή του με τους συμπολίτες του.
Πολλοί είναι οι λόγοι που ένας έφηβος εγκαταλείπει το σχολείο. Αρχικά, πιστεύει πως και χωρίς αυτό μπορεί να πετύχει πολλά στη ζωή του, διότι επηρεάζεται εύκολα από αρνητικά πρότυπα, που προβάλλονται από τα Μ. Μ. Ε. καθώς και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα οποία είναι συνήθως άνθρωποι που έχουν κερδίσει περιουσία και αναγνωρισιμότητα εύκολα, γρήγορα και χωρίς προσπάθεια. Επίσης, συνηθισμένος λόγος για τη μαθητική διαρροή είναι και ότι πολλές οικογένειες ζουν σε συνθήκες κάτω από το όριο της φτώχειας, ώστε τα παιδιά δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις σχολικές υποχρεώσεις, γι” αυτό και το εγκαταλείπουν. Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι αρκετοί έφηβοι συνεχίζουν το επάγγελμα των γονιών τους, παρόλο που δεν το θέλουν.
Επομένως, η διακοπή της φοίτησης στο σχολείο εξηγείται από αρκετούς και σοβαρούς λόγους, οι οποίοι όμως τις περισσότερες φορές δεν βαραίνουν τα ίδια τα παιδιά αλλά τους ενήλικες και όσους, γενικότερα, προσφέρουν αγωγή. Γι” αυτό κρίνεται απαραίτητο η κάθε οικογένεια αλλά και η πολιτεία να συμβάλλουν, ώστε το παιδί από πολύ νωρίς να αντιληφθεί την αξία της εκπαίδευσης και της οργανωμένης σχολικής ζωής στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του, άρα και στην πορεία του στη ζωή. Γιατί μέσω του σχολείου μπορούμε στο μέλλον να ενταχθούμε ομαλά στην κοινωνία και να συνυπάρχουμε με τους υπόλοιπους ως ενεργοί σαν πολίτες.