Τηλεκπαίδευση ή δια ζώσης μάθηση;

  Γράφουν οι μαθητές της Β Γυμνασίου Καλφούντζος Χαράλαμπος και Γώτης Αθανάσιος

 elearningΕδώ και αρκετούς μήνες, εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω της εμφάνισης του covid-19 και των σχετικών αυστηρών μέτρων που έχουν παρθεί από την κυβέρνηση, ανάμεσα στα οποία και η διακοπή της ομαλής λειτουργίας των σχολείων! Παρακάτω, θα αναλύσουμε τα θετικά και αρνητικά συγκρίνοντας την τηλεκπαίδευση και τη δια ζώσης διδασκαλία, προσπαθώντας να καταλήξουμε σε ένα βοηθητικό για όλους μας συμπέρασμα.

Αρχίζοντας, με τα πλεονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης, είναι αξιοσημείωτο ότι το μάθημα μπορεί να πραγματοποιηθεί με πολλά μέσα, με τα οποία γίνεται καλύτερο και πιο ευχάριστο. Για παράδειγμα, το μάθημα διδάσκεται μέσω παρουσιάσεων, εγγράφων, βίντεο, εικόνων κ.ά. Με αυτούς τους τρόπους οι μαθητές μαθαίνουν διασκεδάζοντας ταυτόχρονα και οι καθηγητές έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν στα παιδιά διάφορα που θα τους ενδιέφεραν, αλλά ήταν δύσκολο να το εφαρμόσουν στην πραγματική τάξη.

lockdownΑπό την άλλη μεριά, ένα αρνητικό της τηλεκπαίδευσης είναι τα τεχνικά προβλήματα που προκύπτουν και σχετίζονται με το internet. Συγκεκριμένα, ο μαθητής μπορεί να μην διαθέτει καλή σύνδεση και να χάσει ένα μέρος του μαθήματος, επειδή «κολλάει» η εφαρμογή της Webex, με επίπτωση να μην λαμβάνει τις απαραίτητες βάσεις, για να παρακολουθήσει τα επόμενα μαθήματα και ίσως να μην περάσει στην επομένη τάξη. Ακόμα, ένας μεγάλος αριθμός παιδιών δεν κατέχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, για να συμμετέχουν στα τηλεμαθήματα, με συνέπεια να μην διδάσκονται βασικά μέρη της ύλης και να μην προοδεύουν.

Όσον αφορά τη δια ζώσης εκπαίδευση και, πιο συγκεκριμένα, τα θετικά της, ο καθηγητής έχει άμεση επαφή με τον μαθητή, με αποτέλεσμα ο μαθητής να κατανοεί το μάθημα πληρέστερα και ευκολότερα, χωρίς τα παραπάνω προβλήματα της τηλεκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, ο μαθητής κοινωνικοποιείται με τα άλλα παιδιά, και δεν κάθεται πολλές ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή, ακούγοντας φωνές, δίχως να βλέπει κάποιον, το οποίο δεν είναι φυσιολογικός τρόπος μάθησης. Τέλος, ο εκπαιδευτικός σχηματίζει πιο ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τον μαθητή, εκτιμώντας τη συμπεριφορά, την εργατικότητα, την επίδοση και τη γενικότερη φιλότιμη συμμετοχή του στις κοινές δραστηριότητες!

Ως προς το «μόνο» αρνητικό της ζωντανής διδασκαλίας, συνήθως δεν υπάρχει η δυνατότητα το μάθημα να παραδίνεται με διαφορετικούς τρόπους από τους συνηθισμένους, όπως συμβαίνει στην τηλεκπαίδευση!

Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι, τελικά, ο καλύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος μάθησης είναι η δια ζώσης εκπαίδευση.

Σχολιάστε

Top