1. Πότε αναλάβατε την προεδρία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Λυκείου;
Στο Λύκειο ανέλαβα ακριβώς πριν δύο χρόνια, όταν ήρθε ο γιος μου εδώ γιατί για να πάρεις μέρος σε ένα σύλλογο γονέων πρέπει να έχεις το παιδί σου εδώ. Δεν μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε- οπότε με τον ερχομό του γιου μου μπήκα στο Σύλλογο και φέτος ολοκληρώνω την θητεία μου … τελειώνουν οι υποχρεώσεις μου εδώ. Για πρόεδρο με ψήφισαν οι γονείς και με τίμησαν.
2. Τι σας παρακινείσε να συμμετάσχετε στις εκλογές του συλλόγου;
Πάντα πίστευα πως ο Σύλλογος Γονέων παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του σχολείου, βοηθάει το έργο των δασκάλων και καθηγητών αντίστοιχα. Είναι πολλά πράγματα τα οποία χρειάζονται την δική μας βοήθεια- μπορούμε βέβαια πάντα να κάνουμε ακόμα περισσότερα στο σχολείο- γιατί κακά τα ψέματα παιδιά το σχολείο είναι αυτό που θα σας κάνεις “άλλους ” ανθρώπους, σας βοηθάει στη ζωή σας, σας παρέχει την παιδεία αυτή που αλλάζει τον κόσμο, την παιδεία αυτή που θα αλλάξει πολλά πράγματα γύρω μας, θα αλλάξει το χαρακτήρα σας… γι’ αυτό θέλαμε να είμαστε κοντά στα παιδιά, κοντά στους δασκάλους , κοντά στο έργο τους, κοντά σ’ όλα αυτά που θέλουν να δημιουργήσουν και προσπαθούμε με τον τρόπο μας να βοηθήσουμε , όσο μπορούμε .Όχι ότι αντικαθιστάμε το ρόλο των καθηγητών, απλά βοηθάμε και συμπορευόμαστε.
3. Τώρα που ολοκληρώνεται η θητεία σας μπορείτε να μας αναφέρεται ποιους από τους αρχικούς στόχους σας υλοποιήσατε;
Ναι, το Λύκειο είναι ένα ιδιαίτερο σχολείο, δεν είναι όπως το Δημοτικό και Νηπιαγωγείο, εδώ παίζει ρόλο η δική σας συμμετοχή και οι δικές σας ανάγκες κατά κάποιο ρόλο και το πώς βλέπετε τον ρόλο του σχολείου. Αν ολοκληρώσαμε;; Πιστεύω πως όχι, πιστεύω πως χρειάζονται πολλά πράγματα ακόμα. Είστε σε ένα πολύ καλό σχολείο, και κτιριακά και από υποδομές και από όλα. Εάν μπορούσαμε κάτι περισσότερο να κάνουμε κλείνοντας την θητεία μας, τώρα τον Ιούνιο, να φροντίσουμε κάτι που εσείς θέλετε, μπορούμε να το συζητήσουμε. Αν υπάρχει κάτι… Το οποίο εμείς μπορεί να μην το είδαμε. Εσείς ζείτε εδώ, είστε εδώ, στο σχολείο, όλες τις ώρες… Δεν νομίζω ότι πάντα ολοκληρώνεις κάτι, πάντα χρειάζεται κάτι περισσότερο να κάνεις.
4. Συναντήσατε δυσκολίες στο έργο σας; Αν ναι, μπορείτε να μας κατονομάσετε μερικές;
Απλά, είχαμε το εξής… Οι εποχές δεν μας βοηθήσαμε στο να… ίσως επειδή είναι Λύκειο, στο να υπάρχει των γονιών η παρουσία πιο έντονη, γιατί πιστεύω ότι τα πράγματα είναι διαφορετικά στην ηλικία σας. Γιατί όταν ήμουν στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό ήταν πολύ διαφορετικά τα πράγματα, ήταν οι γονείς πιο κοντά μας, συμμετείχαν. Εδώ ίσως επειδή η ηλικία σας είναι διαφορετική, η εμπιστοσύνη σε σας , σε αυτά που διεκδικείτε τους κάνει να απέχουν. Δυσκολίες; Δεν θα έλεγα. Όλα εντάξει, νομίζω πως όλα πήγαν μια χαρά.
5. Η συνεργασία σας με τα υπόλοιπα μέλη του συλλόγου ήταν καλή; Υπήρχαν σημεία διαφωνίας;
Όχι, όχι όλα ήταν μια χαρά. Η συνεργασία μας ήταν άψογη, εμπιστευόμασταν ο ένας τον άλλον, η μία την άλλη, γιατί ο σύλλογος μας είναι γυναικοκρατούμενος, αποτελείται από 7 γυναίκες. Δεν είχαμε κανένα πρόβλημα μεταξύ μας. Αντίθετα γίναμε φίλοι, φίλες και η συνεργασία μας είχε κοινό σκοπό. Να βοηθήσουμε όσο μπορούσαμε.
6. Όταν εκλεχθήκατε είχατε την απόλυτη πλειοψηφία ή η θέση σας προέκυψε από την μεταξύ σας κατανομή αρμοδιοτήτων;
Για να σου δώσω να καταλάβεις όταν κάναμε εκλογές, προσήλθαν να ψηφίσουν 30 γονείς σε σύνολο 200 μαθητών νομίζω…
Δεν γινόταν διαφορετικά γιατί κάναμε τρεις φορές συναντήσεις και όσο πήγαινε η διαδικασία πιο πίσω τόσο λιγότεροι υπήρχαν. Δηλαδή, ξεκινήσαμε με 30 στο πρώτο κάλεσμα και οι εκλογές τελικά έγιναν με 25, την τρίτη φορά που καλέσαμε. Δυστυχώς…
Δεν κατηγορώ βέβαια κάποιον απ’ τους γονείς σας – για το όνομα του θεού- απλά πιστεύω πως οι δουλειές τους είναι αυτές που τους κρατάνε πίσω και δεν μπορούν να συμμετάσχουν, γιατί όλοι τρέχουν για την καθημερινότητα, όλοι έχουν τα προβλήματα τους στο σπίτι… είναι σεβαστό αυτό… το να μην μπορεί να συμμετάσχει κανείς… Τρέχουν να καλύψουν τις ανάγκες τις δικές σας , της οικογένειας τους… Εντάξει, έστω και εμείς οι 30 που ήρθαμε νομίζω ότι δείξαμε αυτό το ενδιαφέρον που έπρεπε. Και προσπαθήσαμε.
7. Έχετε συμμετάσχει με κάποια ιδιότητα σε προηγούμενα διοικητικά συμβούλια γονέων (π.χ. του Γυμνασίου, Δημοτικού) ;
Ναι , συμμετέχω στους συλλόγους Γονέων εδώ και 28 χρόνια. Από το Νηπιαγωγείο… Είναι κάτι που πιστεύω, πιστεύω πολύ στο θεσμό αυτό. Συμμετέχω από το Νηπιαγωγείο συνεχώς, από πρώτα δύο μου κιόλας παιδιά – είμαι εκεί. Παράλληλα, έτυχε να είμαι και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο κάποια στιγμή που τα δύο μεγαλύτερα μου παιδιά ανήκαν και στις δύο βαθμίδες. Πιστεύω πολύ σε αυτό το θεσμό της προσφοράς, της στήριξης των παιδιών μας. Πιστεύω σε εσάς!!!
8. Οι πόροι του συλλόγου από όσο γνωρίζουμε προκύπτουν κατά βάση από τις συνδρομές των γονέων. Κατά πόσο ανταποκρίθηκαν οι γονείς σε αυτή τους την υποχρέωση;
Όχι αρκετή, θα θέλαμε περισσότερο τη βοήθεια τους… διότι δεν μπορούμε να κάνουμε άλλες εκδηλώσεις για να μαζέψουμε χρήματα, είναι οι δικές σας δραστηριότητες ήδη πολλές, η εκδρομή της Β’, της Γ’ , οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι εμείς επιπλέον γιατί θα επιβαρύνουμε περισσότερο την κατάσταση. Εντάξει, έπρεπε η συμμετοχή να είναι λίγη παραπάνω στις συνδρομές αλλά… τα καταφέραμε και πάλι. Βοηθάνε και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου οι οποίοι ανάλαβαν αυτήν την δουλειά κατά την ώρα των εγγραφών των μαθητών.
9. Πώς θα χαρακτηρίζατε την συνεργασία σας με την διοίκηση του σχολείου και με τους εκπαιδευτικούς;
Θα πω μία λέξη. ΑΨΟΓΗ. Είστε πραγματικά πολύ τυχεροί που έχετε αυτούς τους καθηγητές, αυτή την Διευθύντρια. Είναι πραγματικά από τους καλύτερους ανθρώπους που έχω συνεργαστεί. Η συνεργασία αυτή μας τιμάει και σαν σχολείο. Να’ ναι καλά όλοι τους.
10. Θέλετε να μας αναφέρετε προβληματισμούς , αιτήματα και απαιτήσεις γονέων που ίσως αποτελούν μεγαλεπήβολα σχέδια και δύσκολα υλοποιήσιμα;
Από την μεριά των γονιών δηλαδή να σας μιλήσω, έτσι;;; Τι είναι αυτό που τους ανησυχεί; Έχουμε φτιάξει, εδώ στην Ιαλυσό , την Ένωση Γονέων, που σημαίνει ένωση των Συλλόγων που υπάρχουν, γιατί τα σχολεία που υπάρχουν στην Ιαλυσό είναι 7, οπότε φτιάξαμε ένα διοικητικό συμβούλιο από όλα τα μέλη με έναν εκπρόσωπο του κάθε σχολείου και οργανώσαμε μέσα από εκεί κάποια πράγματα. Αυτό μας έφερε πιο κοντά, για να βρούμε τι είναι αυτό που προβληματίζει τους γονείς για τα παιδιά τους και τις γενικότερες σκέψεις τους. Οργανώσαμε εκεί μέσα σχολές γονέων, και για εμένα είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο αυτό, θέλω να το συνεχίσουμε… Να δούμε πόσο οι γονείς σας ανησυχούν – αυτό έχουν εκφράσει εκεί μέσα- για το μέλλον σας, ανησυχούν για εσάς για τους κινδύνους που σας περιτριγυρίζουν και θέλουν να σας προστατέψουν, θέλουν παράλληλα να σας κάνουν ανθρώπους δυνατούς- όλα αυτά είναι προβληματισμοί που βγάζουν μέσα από τις συζητήσεις που κάνουμε- να μπορείτε να λέτε όχι εκεί που πρέπει, γιατί είναι πολύ βασικό αυτό, το να αντιστέκεσαι σε πράγματα που σε περιτριγυρίζουν και να μπορείς να πεις το όχι εκεί που πρέπει. Να έχετε θετικούς στόχους και όμορφους, πάνω απ’ όλα τους στόχους θέλετε εσείς, όχι αυτούς που θέλουμε εμείς. Είναι κάτι που το λένε οι δικοί σας γονείς και να μην τους αφήνετε ποτέ αυτούς τους στόχους.
11. Φέτος όπως γνωρίζετε έγινε κατάληψη στο σχολείο από τους μαθητές για δύο μέρες. Πληροφορηθήκατε για τα αιτήματα τους; Και ποια η στάση σας απέναντι σε αυτή τους την ενέργεια;
Ναι, ναι! Εγώ από την πρώτη στιγμή δήλωσα ότι ήμουν μαζί σας. Είχα έρθει εδώ και συζήτησα μαζί σας και μάλιστα το συζήτησα με τους καθηγητές και τους είπα ότι εγώ συμφωνώ με τα παιδιά στα αιτήματα τους. Ήταν ωραίο που διεκδικήσατε κάτι όμορφα και δεν ξέρω όμως πως κατέληξε όλο αυτό. Δεν ήρθε όμως ποτέ κανείς να μου πει ότι λύσαμε όλη αυτή τη στάση για αυτό το λόγο, ότι μας υποσχέθηκαν κάτι. Δεν ξέρω, παρόλο που ειδοποιήθηκα στην αρχή στο τέλος δεν ειδοποιήθηκα. Τα παιδιά καταρχήν εναντιώθηκαν σε αυτό το σύστημα που λειτουργεί τώρα στο σχολείο στην Α’ και Β’ Λυκείου, και νομίζω πως πολύ καλά έκαναν. Επίσης από τους μαθητές έμαθα ότι δεν γνωρίζουν τι θα γίνει γι’ αυτούς παρακάτω. Αυτό ήταν ένα από τα βασικότερα αιτήματα τους. Ήθελαν να συμμετάσχουν στο σύνολο των αντιδράσεων που υπήρχαν σε όλα τα σχολεία.
12. Τι θα συμβουλεύατε στο επόμενο Δ.Σ; Πού να εστιάσει; Και σε τι να δώσει προτεραιότητα;
Στο να έχει μία καλή συνεργασία με τους καθηγητές και να κάνει μία συνάντηση μαζί σας για να γνωρίσουν τα αιτήματα σας, για να δρομολογηθούν ενέργειες. Καλή συνεργασία χρειάζεται, θετική συνεργασία
«Μεσολάβησε η παρουσίαση της σχολικής εφημερίδας μας»
13. Ποια άρθρα σας άρεσαν περισσότερο;
Τα κοινωνικά…
Θα μου επιτρέψετε να πω ότι αισθάνομαι πάρα πολύ συγκινημένη για την πολύ όμορφη δουλειά που κάνατε. Δηλαδή… έτσι λυπάμαι που θα φύγω από το σχολείο. Μπράβο σας. Όλα τα θέματα είναι ενδιαφέρον. Συγχαρητήρια!
14. Σκοπεύετε να επισκεφτείτε τον ιστότοπο της εφημερίδας μας; Να αφήσετε κάποιο σχόλιο στα άρθρα μας;;
Θα το κάνω , σήμερα κιόλας. Σας το υπόσχομαι!
Τρίτη, 10 Μαρτίου 2015
ΓΕΛ Ιαλυσού (εργαστήριο Πληροφορικής)