Παχυσαρκία: μια σύγχρονη νόσος!

Από την Κατερίνα Σεϊταρίδου, μαθήτρια του Β2

π2ππ10

Όλοι μας λατρεύουμε το ανθυγιεινό φαγητό και όλοι μας το έχουμε προτιμήσει απορρίπτοντας το υγιεινό. Αλλά  πρέπει να ξέρετε και να είστε ενημερωμένοι για το τι προκαλεί  στην υγεία μας και πώς επεμβαίνει  στην καθημερινή μας ζωή, προκαλώντας προβλήματα.

Ορισμός παχυσαρκίας

    π1Στις μέρες μας  έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο της παχυσαρκίας πολύ πιο έντονα από τις προηγούμενες δεκαετίες. ΄Εχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί και πώς δημιουργείται; Όλοι μας έχουμε νιώσει το αίσθημα της πείνας, στο στομάχι μας υπάρχουν κάποιες ορμόνες που προκαλούν την αίσθηση της πείνας. Παρόλαυτα ως νόσος ορίζεται κάθε κατάσταση που μειώνει την ποιότητα και τα χρόνια ζωής. Για τους παχύσαρκους, η ποιότητα ζωής είναι σαφώς μειωμένη αλλά και συντομότερη, αφού εμφανίζουν συχνότερα πολλές και σημαντικές επιπλοκές υγείας, συγκρινόμενοι με άτομα φυσιολογικού βάρους.

Προβλήματα

   Η παχυσαρκία είναι πραγματικά μια σύγχρονη πάθηση, που είναι τρομερά επικίνδυνη και δημιουργεί πολλά προβλήματα όπως:

1)    καρδιακά προβλήματα

2)    αγγειοπάθειες

3)    σακχαρώδη διαβήτη

4)    μειωμένη ερωτική απόδοση και επιθυμία

5)    δερματίτιδες (πόδια, βουβωνική περιοχή, κάτω από το στήθος)

6)    υπέρταση

7)    φλεβίτιδες

8)    καρκίνο

9)    καλοήθη υπερπλασία του προστάτη

10)  χοληστερίνη

11)  ανοσοποιητικό σύστημα

12)  γυναικεία στειρότητα

13)  οστεοαρθρίτιδα

14)  εγκεφαλικό

15)  υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων

16)  ινομυώματα

17)  εργασιακή ανικανότητα  

Τρόποι αντιμετώπισης της παχυσαρκίας

π3

 Η αρνητική εικόνα που μπορεί να προκύψει από την παχυσαρκία μπορεί επίσης να έχει μια ψυχική επίδραση, με την καταστροφή των κυττάρων μνήμης του εγκεφάλου, την κατάθλιψη και το άγχος. Ως εκ τούτου, ας αφήσουμε αυτά τα στοιχεία και ας επικεντρωθούμε στον τρόπο καταπολέμησης της παχυσαρκίας:

  • Η αντιμετώπιση της παχυσαρκίας ξεκινά σε νεαρή ηλικία με καλή και ισορροπημένη διατροφή, τα σωστά θρεπτικά τρόφιμα στις σωστές ποσότητες, με αποτέλεσμα έναν υγιή κύκλο ανάπτυξης.
  • Η αποφυγή των ανθρακούχων ποτών και οποιωνδήποτε άλλων τροφίμων που έχουν ζάχαρη είναι μια καλή αρχή, ενώ το να παραμένει κανείς δραστήριος είναι εξίσου σημαντικό.
  • Περπάτημα σε τακτική βάση, ακόμη και μικρές αποστάσεις, μπορεί να βοηθήσει το σώμα να διατηρήσει μια υγιή ισορροπία. Η άσκηση δε χρειάζεται να διαρκεί μεγάλο χρονικό διάστημα ή να είναι υπερβολικά εκτεταμένη, χρειάζεται απλώς να γίνεται τακτικά.
  • Η μείωση των επιπέδων κατανάλωσης αλκοόλ είναι επίσης σημαντική, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές επιπτώσεις πέρα από την παχυσαρκία, όπως σε αλκοολισμό και ηπατική βλάβη.
  • Ενώ μπορεί να φαίνεται δύσκολο με την πρώτη ματιά να βρει κανείς τον χρόνο, η εξεύρεση τρόπων για να παραμείνετε δραστήριοι μπορεί να έχει πολλά και ποικίλα οφέλη στη μετέπειτα ζωή σας.

Πότε πρέπει να ανησυχούμε για το βάρος μας;

fagito1 ππ2

 Η  κατηγοριοποίηση γενικότερα του υπέρβαρου ή παχύσαρκου γίνεται μέσω ενός δείκτη που εκφράζει το σωματικό βάρος σε συσχέτιση με το ύψος του ατόμου. Ο δείκτης αυτός καλείται Δείκτης Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) και ορίζεται ως:

Δείκτης Μάζας Σώματος = Βάρος (σε κιλά) /  Ύψος x Ύψος (σε μέτρα)

    Στον παρακάτω πίνακα φαίνεται η κατηγοριοποίηση με κριτήριο το ΔΜΣ σε άτομα με φυσιολογικό βάρος, σε άτομα αδύνατα και σε άτομα με βάρος παραπάνω από το φυσιολογικό.

ΔΜΣ Κατάταξη Κίνδυνος νοσηρότητας
<18,5 Ελλιποβαρής Αυξημένος
18,5-24,9 Φυσιολογικός Φυσιολογικός
25-29,9 Υπέρβαρος Αυξημένος
30-34,9 Παχυσαρκία 1ου βαθμού Πολύ αυξημένος
35-39,9 Παχυσαρκία 2ου βαθμού Σοβαρά αυξημένος
> 40 Θνησιγενής παχυσαρκία Πολύ σοβαρά αυξημένος

Η παχυσαρκία είναι ένα ζήτημα που απαιτεί μεγάλη προσοχή, όχι μόνο από διατροφική άποψη, αλλά και ψυχολογική και είναι επιτακτική ανάγκη οι άνθρωποι να γνωρίζουν τους κινδύνους, ιδίως όταν αυτή μπορεί να προληφθεί με έναν πολύ απλό τρόπο, στις περισσότερες περιπτώσεις. Διαβάζοντας αυτό το άρθρο ελπίζω να αλλάξατε γνώμη για τον τρόπο διατροφής και να νοιάζεστε περισσότερο για την φυσική σας κατάσταση.

ππ11

 

Δικτυογραφία:

Σχολιάστε

Top