Επιλεγμένο άρθρο

Μήπως τελικά δε φταίει ο καθρέφτης αλλά η κοινωνία;

71Aedqzuv0L
Μήπως τελικά δε φταίει ο καθρέφτης αλλά η κοινωνία; Της μαθήτριας της Β Λυκείου Γρατσωνίδου Αγγελικής Αποτελεί αναμφισβήτητο γεγονός ότι δια μέσου των αιώνων οι άνθρωποι μετουσίωσαν τα πρότυπα ομορφιάς και γενικότερα το κάλλος σε τέχνη. Πολιτισμοί όπως η αρχαία…

Οι οικιακές εργασίες ως προκλήσεις και δυνατότητες αλλαγής

uju_XL

«Οι οικιακές εργασίες στην σύγχρονη κοινωνία ως προκλήσεις και δυνατότητες αλλαγής» του μαθητή της Β Λυκείου,  Αλέξανδρου Τσουκνίδα Στις μέρες μας, η κατάσταση ως προς τις οικιακές εργασίες αποτελεί ένα σημαντικό θέμα που απασχολεί πολλές οικογένειες. Η επανάληψη ρουτίνας των καθημερινών εργασιών μπορεί να οδηγήσει σε αίσθημα κόπωσης και αδιαφορίας, ενώ η έλλειψη οργάνωσης μπορεί να προκαλέσει σύγχυση και άγχος. Παράλληλα οι σύγχρονες απαιτήσεις της εργασίας και της προσωπικής ζωής μπορεί να αφαιρέσουν χρόνο από τις οικιακές υποχρεώσεις, δημιουργώντας ένα μη ισορροπημένο περιβάλλον. Ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη διευκόλυνση των οικιακών εργασιών είναι η δίκαιη κατανομή καθηκόντων μεταξύ των μελών Συνεχίστε την ανάγνωση →

Οικιακές εργασίες: έχει επέλθει τελικά ισότητα;

gynaikes

Οικιακές εργασίες: έχει επέλθει τελικά ισότητα; Της μαθήτριας της Β Λυκείου Γρατσωνίδου Αγγελικής Όπως είναι γνωστό ο άνθρωπος από τη στιγμή που άρχισε να βρίσκει καταφύγια και να δημιουργεί δικές του αυτοσχέδιες οικίες μέχρι και σήμερα επιδίδεται στις λεγόμενες οικιακές εργασίες,  την οργάνωση του χώρου του και τη διατήρηση της υγιεινής του. Όμως, οι οικιακές εργασίες από ποιους μονοπωλούνται; Πως θα μπορούσε να αλλάξει αυτή η κατάσταση προς το καλύτερο; Αρχικά, παρόλο που ο ρόλος της γυναίκας στη σύγχρονη οικογένεια του 21ο αιώνα έχει αλλάξει σε σχέση με την εργασία και τη συνεισφορά της στον οικογενειακό προϋπολογισμό,  και παρά το Συνεχίστε την ανάγνωση →

Διόφαντος, ο Πατέρας της Άλγεβρας, 200 – 284 μΧ

ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ

Εργασία των μαθητών του Γυμνασίου Κορώνειας, Παυλίδη Σωκράτη, Τζιμογιάννη Ιωάννη και Κουτέλη Θωμά του Β2. Ο Διόφαντος ο Αλεξανδρεύς ήταν Έλληνας μαθηματικός του τρίτου αιώνα ο οποίος έζησε στην Αλεξάνδρεια της ρωμαϊκής Αιγύπτου. Έχει αποκληθεί από τους Έλληνες «πατέρας της άλγεβρας» εξαιτίας του εμβληματικού έργου του «Αριθμητικά», όπου περιέχονται προβλήματα αριθμητικής τα οποία λύνονται σήμερα με εξισώσεις και συστήματα πρώτου και δευτέρου βαθμού. Ο Διόφαντος συνεισέφερε πολύ στην ανάπτυξη της αριθμητικής, καθιέρωσε και τυποποίησε έναν τύπο σύντομου μαθηματικού συμβολισμού για τη γραφή προβλημάτων, για πρώτη φορά σε ευρεία κλίμακα άρχισε να χρησιμοποιεί τα κλάσματα ως πραγματικούς αριθμούς και ασχολήθηκε με Συνεχίστε την ανάγνωση →

«Οξύμωρο δίλημμα»

δίλημμα

Οξύμωρο δίλημμα Της αποφοίτου του Γελ Κορώνειας Παπαγιαννίδου Τάνιας   Βουτάω αναζητώντας την αλήθεια σε μια απύθμενη θάλασσα. Πνίγομαι προσπαθώντας να επιπλεύσω σε δίνη συναισθημάτων. Στεριά μπροστά μάλλον φαντάζομαι ξανά. Χάνομαι σε αχανή έρημο ψάχνοντας πηγή να ξεδιψάσω την ψυχή μου. Φτάνω σε πηγή, μα δεν πίνω νερό. Κατάφερα μα δεν βλέπω φως στο σκοτάδι ζω ένα όνειρο ξύπνιος. Όμως το φως απέραντο μάλλον τυφλώθηκα δεν βλέπω πια μα δεν ψάχνω γυαλιά. Πού είναι ο δρόμος; Σε δάσος είμαι. Βρέχει, χιονίζει ολημερίς εγώ στάσιμη σαν βράχος που δέχεται χτυπήματα από τον παφλασμό της γνώσης. Ατενίζω το θρόισμα της απογοήτευσης. Αφουγκράζομαι Συνεχίστε την ανάγνωση →

Το αλκοόλ στην εφηβική ηλικία

Αλκοολισμός

ΤΟ ΑΛΚΟΟΛ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Του μαθητής της Α Λυκείου, Κωνσταντίνου Πούλιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ Αυξητική τάση παρουσιάζει η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ στον εφηβικό πληθυσμό την τελευταία πενταετία, σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα ESPAD, η οποία πραγματοποιείται στην Ελλάδα από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής. Το 30% των εφήβων στη χώρα μας δεν κρύβει ότι πίνει κάποιο αλκοολούχο ποτό μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Μάλιστα ο μέσος όρος ηλικίας για τα αγόρια που ξεκινάνε να πίνουν είναι στην ηλικία των 11 ετών και για τα κορίτσια τα 13. Από εκεί και πέρα το 20% περίπου των εφήβων έχει παραδεχτεί ότι Συνεχίστε την ανάγνωση →

Η βία δεν είναι λύση

picture31

Η ΒΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ Του μαθητή της Α Λυκείου,  Σπανού Αθανάσιου Η βία και η επιθετικότητα στα σχολεία αποτελούν ένα σοβαρό και διαδεδομένο πρόβλημα που επηρεάζει τόσο τους μαθητές όσο και τους εκπαιδευτικούς και έχει δυσάρεστες προεκτάσεις την κοινωνία σε πολλά επίπεδα Αν και συχνά αντιμετωπίζεται ως λύση σε συγκρούσεις και διαφορές, η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι η βία δεν επιφέρει μόνιμες ή εποικοδομητικές λύσεις. Αντιθέτως, εντείνει τα προβλήματα και εμποδίζει την επίτευξη ειρηνικών λύσεων. Ας αναρωτηθούμε όμως τι προκαλεί τη συνεχώς αυξανόμενη εκδήλωση βίαιων περιστατικών σε άτομα σχολικής ηλικίας. Η πιο συνηθισμένη αιτία είναι η ανατροφή των παιδιών. Συχνά Συνεχίστε την ανάγνωση →

Δύο ιστορίες για σκέψη

Το μαγαζί της αλήθειας Ο άνθρωπος περπατούσε σ’ εκείνα τα σοκάκια της επαρχιακής πόλης. Είχε χρόνο, και γι’ αυτό κοντοστεκόταν για λίγο μπροστά σε κάθε βιτρίνα, σε κάθε κατάστημα, σε κάθε πλατεία. Στρίβοντας σε μία γωνία βρέθηκε άξαφνα μπροστά σε ένα ταπεινό κατάστημα που η ταμπέλα του ήταν λευκή. Περίεργος, πλησίασε στη βιτρίνα και κόλλησε το πρόσωπο στο κρύσταλλο για να καταφέρει να δει μέσα στο σκοτάδι… Το μόνο που φαινόταν ήταν ένα αναλόγιο μ’ ένα χειρόγραφο καρτελάκι που έγραφε: Το μαγαζί της Αλήθειας. Ο άνθρωπος έμεινε έκπληκτος. Σκέφτηκε ότι, αν και διέθετε ανεπτυγμένη φαντασία, του ήταν αδύνατον να φανταστεί τι Συνεχίστε την ανάγνωση →

Νεανική παραβατικότητα

Νεανική παραβατικότητα

ΝΕΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ της Τσιαλού Αλεξάνδρας-Ραφαηλίας, Α2 Η νεανική παραβατικότητα αποτελεί ένα κοινωνικό φαινόμενο και ταυτόχρονα ένα σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας που έχει ως αποτέλεσμα σημαντικό συναισθηματικό και οικονομικό κόστος για τα ίδια τα θύματα αλλά και για την κοινωνία. Οι ηλικιακές ομάδες στις οποίες παρατηρείται η νεανική παραβατικότητα είναι από 7 έως 21. Παραβατικότητα υπάρχει κυρίως στους έφηβους (13-17) και στους μετεφήβους (18-20). Κατά την ανασκόπηση της διαδρομής της ζωής του εφήβου έως την εμφάνιση της παραβατικής συμπεριφοράς, φαίνεται ότι κεντρικό άξονα διαδραματίζουν οι παράγοντες οι οποίοι αποτελούν τους πιο βασικούς φορείς κοινωνικοποίησης, όπως είναι η οικογένεια, το σχολείο (και Συνεχίστε την ανάγνωση →

Προέλευση καρναβαλιού και καρναβαλικές γιορτές στην Ελλάδα

4e0d2946bafc44e656cf2886c0b75bb2_XL

Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ Έρευνα-παρουσίαση: Αλβανίδου Γεωργία, Φιλόλογος Γελ Κορώνειας   Οι Απόκριες έχουν προέλευση από την Αρχαία Ελλάδα, και μάλιστα από τη Θράκη. Πιο συγκεκριμένα, αποτελούσαν γιορτή λατρείας του θεού Διονύσου. Ο Διόνυσος είχε ως ακόλουθους τους Σάτυρους και του Σελινούς, οι οποίοι έβαζαν στα κεφάλια τους στεφάνι κισσού, φορούσαν μάσκες και ντύνονταν από δέρματα ζώων. Έπιναν κρασί και χόρευαν. Οι πιστοί του Διονύσου αναπαριστούσαν τους Σάτυρους στις τελετές του Διονύσου, γνωστές και ως Διονυσιακές τελετές. Μάλιστα, η κωμωδία και η σάτιρα αναπτύχθηκαν στις τελετές αυτές. Οι Διονυσιακές τελετές συμβόλιζαν το τέλος του χειμώνα, την έναρξη της άνοιξης, την εποχή Συνεχίστε την ανάγνωση →