Έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια από την αρχή της πανδημίας του Covid 19. Δύο χρόνια που οι μαθητές όλων των σχολικών βαθμίδων δεν επιτρέπεται να πάνε εκδρομές ημερήσιες ή πολυήμερες.
Κάθε χρόνο τα μέτρα γίνονταν όλο και πιο αυστηρά, ακυρώθηκαν οι προαγωγικές εξετάσεις δύο χρονιές συνεχόμενες, και τα διαδικτυακά μαθήματα έγιναν η εύκολη λύση. Παρόλα αυτά, η κατάσταση αρχίζει να γίνεται πιο φωτεινή με την επαναφορά, από το Υπουργείο, των σχολικών εκδρομών.
Οι μαθητές εξακολουθούσαν να πηγαίνουν τον μηνιαίο περίπατο τους, όχι όμως εκπαιδευτικές εκδρομές με ή χωρίς διανυκτέρευση. Τώρα, με την νέα απόφαση, έχουν αρχίσει ήδη συζητήσεις για την «διάσημη» πενθήμερη της Γ΄ Λυκείου. Όμως, έχει σκεφτεί κανείς τα μέτρα και ποιες συνέπειες έχει η εφαρμογή τους; Οι μαθητές, σε περίπτωση που πάνε σε εκδρομή με διανυκτέρευση, θα πρέπει να κάνουν self test κάθε μέρα. Αν ένα παιδί βγει θετικό, ή ακόμα χειρότερα ένας σύνοδος-καθηγητής, τι γίνεται τότε; Ακυρώνεται η εκδρομή; Ακόμα και τώρα τα περισσότερα μαθήματα γίνονται με τριμηνίτες αναπληρωτές, οπότε οι σύνοδοι βρίσκονται ήδη σε έλλειψη.
Και ας βάλουμε όλα τα μέτρα στην άκρη, πόσο διασκεδαστική θα ήταν για τους μαθητές μια εκδρομή με μάσκες, αντισηπτικά και self test, όπου δεν μπορούν να ξεσκάσουν από το άγχος των εξετάσεων;
Όλοι ξέρουμε πως οι σχολικές εκδρομές είναι ένα μεγάλο κομμάτι της σχολικής μας ζωής. Είναι σαν ένα διάλειμμα από τον κόπο των μαθημάτων, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούμε μια πιο προσωπική σχέση με τους καθηγητές και συμμαθητές μας, ανθρώπους που βλέπουμε κάθε μέρα για πολλές ώρες. Η μη πραγματοποίηση τους (?) επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία τόσο των παιδιών όσο και των καθηγητών, αφού δεν έχουμε έναν τρόπο να ξεφύγουμε από την ανιαρή ρουτίνα του σχολείου.
Άννα Σαρίγκολη