Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκε η τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη των μαθητών της Β” και Γ” τάξης του Γυμνασίου Προμάχων στην Αθήνα, από τις 28 μέχρι τις 30 Απριλίου 2014,  στα πλαίσια των επισκέψεων που πραγματοποιούν σχολεία της χώρας μας στη Βουλή των Ελλήνων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που πήραν μέρος στην εκπαιδευτική αυτή εκδρομή κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους στο κείμενο που ακολουθεί και το οποίο συνοδεύεται από πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό!

Οι προσδοκίες  μας για την πραγματοποίηση της τριήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής στην Αθήνα ήταν πολλές και γεννήθηκαν εδώ και αρκετό  καιρό. Οι εμπειρίες μας τελικά από την εκδρομή αυτή ήταν  θετικότατες, οι εντυπώσεις μας άριστες και θα μείνουν για πάντα στο μυαλό μας σαν μια γλυκιά ανάμνηση  από τα  μαθητικά μας χρόνια στο Γυμνάσιο Προμάχων. Παραθέτουμε παρακάτω ένα οδοιπορικό της τριήμερης παρουσίας μας στην ελληνική πρωτεύουσα…

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΒΡΑΧΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Η πιο συγκινητική  στιγμή της τριήμερης εκδρομής μας στην  Αθήνα ήταν  για τους περισσότερους η επίσκεψή μας, την Τρίτη  στις εννέα  και μισή το πρωί, στον Ιερό  Βράχο της Ακρόπολης, στον οποίο οικοδομήθηκαν τα  σημαντικότερα μνημεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Άνθρωποι από  διάφορα μέρη της γης εξέφρασαν μαζί μας έναν απέραντο θαυμασμό για το κορυφαίο  μνημείο της αρχαίας Ελλάδας, τον Παρθενώνα (447-438π.Χ.), που κτίσθηκε επί Περικλή με αρχιτέκτονες τον Ικτίνο και τον Καλλικράτη –υπό την επίβλεψη του γλύπτη Φειδία-. Ήταν αφιερωμένος στην Παρθένο θεά Αθηνά, το χρυσελεφάντινο άγαλμα της οποίας ήταν στημένο στον σηκό του Παρθενώνα και   αποτελούσε ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου.

DSCN0271Μας έκανε επίσης εντύπωση στο Ερέχθειο, ο ναός ιωνικού ρυθμού, στον οποίο λατρεύονταν η Αθηνά και ο Ποσειδώνας- Ερεχθέας, όπου εκτίθενται αναπαραστάσεις των Καρυάτιδων (γυναικείων αγαλμάτων που λειτουργούσαν σαν κίονες). Επίσης είδαμε τον ναό της  Αθηνάς Νίκης (Απτέρου Νίκης) αρχιτέκτονας του οποίου υπήρξε ο Καλλικράτης καθώς και τα Προπύλαια, δημιούργημα του Μνησικλή.

Μετά τις αναμνηστικές φωτογραφίες που βγάλαμε μαθητές  και καθηγητές  στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και καθώς κατευθυνόμασταν προς το μουσείο της,  συνειδητοποιούσαμε ότι τα μνημεία του Βράχου της Ακρόπολης ήταν και θα είναι η πιο τέλεια έκφραση του αρχαίου ελληνικού  πολιτισμού…

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Κατεβαίνοντας από τον Ιερό Βράχο φτάσαμε  στο νέο μουσείο της Ακρόπολης, ένα από τα σπουδαιότερα μουσεία στον κόσμο, που εγκαινιάστηκε το 2004. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι δραστηριότητές του μουσείου αυτού  είναι άρρηκτα δεμένες με τον αρχαιολογικό χώρο και τα έργα αναστήλωσης που εκτελούνται στα μνημεία του βράχου.

Το μουσείο βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον φυσικό φωτισμό και οι συλλογές του εκτίθενται σε τέσσερα επίπεδα, ενώ εντύπωση μας έκαναν οι αρχαιολόγοι οι οποίοι έκαναν ανασκαφές σε ένα επίπεδο κάτω από το κτίριο του μουσείου και με τους οποίους ήρθαμε σε οπτική επαφή, δεδομένου ότι μέρος του δαπέδου αποτελείται από γυαλί. Στο πρώτο επίπεδο, λοιπόν, είδαμε κυρίως πρωτότυπα έργα της αρχαϊκής και της κλασικής ελληνικής τέχνης  και συγκεκριμένα αναθηματικά γλυπτά, μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αγγεία, ειδώλια καθώς και άλλα είδη μικροτεχνίας. Τα εκθέματα του δευτέρου επιπέδου ήταν της μυκηναϊκής και της πρώιμης κλασικής εποχής της Ακρόπολης. Στο τρίτο επίπεδο είχαμε τη δυνατότητα να θαυμάσουμε πέντε από τις έξι αυθεντικές Καρυάτιδες, από το ναό του Ερεχθείου.

Είδαμε επίσης στο τέταρτο επίπεδο του μουσείου την αίθουσα του Παρθενώνα, όπου εκτίθενται όλα τα σωζόμενα στην Αθήνα γλυπτά του μνημείου. Εκεί εκτίθεται η ζωφόρος του Παρθενώνα, το ανατολικό και το δυτικό αέτωμα καθώς και οι  μετόπες του ναού που -όπως μας εξήγησε ο ξεναγός μας- απεικονίζουν τις μυθικές μάχες θεών και ανθρώπων. Από το τέταρτο επίπεδο του μουσείου εντυπωσιαστήκαμε από την πανοραμική θέαση μεγάλου μέρους της Αθήνας και κυρίως του Παρθενώνα. Η τέλεια αρχιτεκτονική του  μουσείου παραπέμπει τον επισκέπτη  στην ανάβαση στο βράχο της Ακρόπολης. Η επίσκεψή μας στο μουσείο αυτό θα μείνει για πάντα στο μυαλό μας!

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΛΑΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ

Η ώρα κόντευε μία  το μεσημέρι και παρόλο που νιώθαμε κάπως κουρασμένοι από την πρωινή ξενάγησή μας στο χώρο της Ακρόπολης, κάναμε μία σύντομη περιήγηση στην πιο παλιά συνοικία της Αθήνας, την Πλάκα, με τα διατηρητέα της κτίρια και  τις γραφικές ταβερνούλες της, καθώς και με τα πανέμορφα μικρομάγαζά της. Νιώσαμε απόλυτη ψυχική χαλάρωση, μακριά από τους θορύβους μιας μεγαλούπολης και περπατώντας φτάσαμε στο Μοναστηράκι. Μετά από ένα σύντομο γεύμα και ένα απολαυστικό παγωτό φτάνουμε –συνεπείς στο ραντεβού μας, στις τέσσερις το απόγευμα- έξω από τη Βουλή των Ελλήνων.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Ήρθε η ώρα της ξενάγησής μας στο χώρο της Βουλής των Ελλήνων. Αρχικά η υπεύθυνη για την ξενάγηση μας οδήγησε σε ειδική αίθουσα, όπου παρακολουθήσαμε ένα βίντεο εκπαιδευτικού περιεχομένου με θέμα την ιστορία του κτιρίου της Βουλής, τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της  καθώς και την αξία του Κοινοβουλίου και της δημοκρατίας. Το ενδιαφέρον μας προσέλκυσε ιδιαίτερα η αίθουσα που ήταν αφιερωμένη στον Χαρίλαο Τρικούπη. Εντυπωσιακή για μας ήταν η παρουσία των τσολιάδων  και η αλλαγή φρουράς μπροστά από το μνημείο του αγνώστου στρατιώτη.DSCN0358

ΒΟΛΤΑ ΜΕ ΤΟ  ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΤΡΕΝΑΚΙ

Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο της εκδρομής ήταν ιδιαίτερα έντονο τη δεύτερη ημέρα. Σ” αυτά τα πλαίσια πραγματοποιήθηκε με μεγάλο ενθουσιασμό και πολύ κέφι μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας με το χαρούμενο τρενάκι, που το πήραμε από την οδό Ερμού. Εντύπωση μας έκανε  το Καλλιμάρμαρο στάδιο, η αρχαία ελληνική και η αρχαία ρωμαϊκή αγορά, το Ηρώδειο, το μέγαρο Μαξίμου, το Ζάππειο και ο Εθνικός Κήπος. Ήταν μία εμπειρία που όλοι θα  θέλαμε να ξαναζήσουμε.  Η βραδιά  συνεχίστηκε με δείπνο σε γραφικό ταβερνάκι στην περιοχή του Ψυρρή, όπου οι μαθητές μας διασκέδασαν και απέσπασαν συγχαρητήρια από τους εκεί παρευρισκόμενους για την  άριστη επίδοση τους στους παραδοσιακούς χορούς.

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΒΟΥΛΗΣ

157Πρωί Τετάρτης. Πριν την αναχώρηση για τους Προμάχους πραγματοποιείται μια σύντομη επίσκεψη στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής, το οποίο έκτισε η βασίλισσα Αμαλία το 1858 και λειτουργεί σαν Εθνικό Ιστορικό Μουσείο. Όπλα του Κολοκοτρώνη, του Μακρυγιάννη αλλά και του Παύλου Μελά, σφραγίδες  και προσωπικά αντικείμενα αγωνιστών της Επανάστασης μας προκάλεσαν δέος και συγκίνηση απερίγραπτη. Και ήρθε η ώρα της επιστροφής στους Προμάχους. Οι εμπειρίες που αποκομίσαμε ήταν μοναδικές.

225

219

161

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους καθηγητές κ.κ.  Μαζγαλτζίδου Ελένη, Κίτσιου Ελένη και Μπάντση Νικόλαο, οι οποίοι μας συνόδευσαν στην αξέχαστη εκπαιδευτική επίσκεψή μας στην Αθήνα. Επίσης ευχαριστούμε τον οδηγό του λεωφορείου και τον ξεναγό για τις υπηρεσίες που μας πρόσφεραν.

Οι συνοδοί καθηγητές με τη σειρά τους ευχαριστούν ιδιαίτερα τους μαθητές για την αξιοπρεπή και υπεύθυνη συμπεριφορά που επέδειξαν κατά την διάρκεια της τριήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής του σχολείου.