
Το σχολείο μας, πριν λίγες μέρες, επισκέφτηκαν μαθητές και καθηγητές από την Κύπρο, την Ιταλία και τη Γερμανία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ2. Η καθηγήτρια Ελένη Πογιατζή, φιλόλογος στο Γυμνάσιο Λατσιών της Κύπρου, δέχτηκε να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις για την εφημερίδα μας.
-Είναι η πρώτη σας φορά στην Ελλάδα;
-Κατάγομαι από την Ελλάδα και την έχω επισκεφθεί πολλές φορές. Είναι η 2η φορά που επισκέπτομαι την Καλαμάτα.
-Πώς σας φάνηκε το σχολείο μας;
-Οι εσωτερικοί χώροι του σχολείου θα μπορούσαν να βελτιωθούν, ώστε να εξυπηρετούν καλυτέρα τις ανάγκες καθηγητών και μαθητών. Η υποδοχή και η φιλοξενία, όμως, τόσο από τους καθηγητές όσο και από τους μαθητές υπήρξε άψογη.
-Ευχαριστηθήκατε τη διαμονή σας στην Καλαμάτα και τι σας άρεσε περισσότερο;
-Η Καλαμάτα είναι υπέροχη. Μια πόλη που μπορείς εύκολα να την περπατήσεις και να χαρείς όσα έχει να σου προσφέρει. Απολαύσαμε όλοι τις μέρες που περάσαμε εδώ.
-Έχετε ξαναταξιδέψει με το πρόγραμμα Erasmus, εάν ναι πού αλλού;
-Έχω ξαναταξιδέψει με προγράμματα Erasmus στη Βουδαπέστη, στην Πορτογαλία (Leiria), στη Ρουμανία (Oldenita), στην Ιταλία (Tarquinia) και στη Γερμανία (Neckarbischofsheim).
-Ποιο θεωρείτε ότι είναι το δυνατότερο σημείο του προγράμματός μας στην Καλαμάτα και ποιο το αδύναμο;
-Θεωρώ ότι το δυνατότερο σημείο της κινητικότητας στην Καλαμάτα υπήρξε ο δεσμός που αναπτύχθηκε ανάμεσα στους συμμετέχοντες μαθητές και οι γνώσεις που αποκτηθήκαν κατά τις επισκέψεις στα τόσο σημαντικά μνημεία για την ιστορία του ίδιου του τόπου αλλά και του παγκοσμίου πολιτισμού. Το αδύνατο σημείο ήταν ότι, δυστυχώς, ο χρόνος που μας δίνεται κατά τη διάρκεια του προγράμματος δεν αρκεί, για να δούμε ακόμα περισσότερα.
-Τι πιστεύετε ότι αποκόμισαν οι μαθητές ;
-Οι μαθητές μας αποκόμισαν πολύτιμες εμπειρίες από τη διαμονή τους στις οικογένειες, ήρθαν σε επαφή με παιδιά/μαθητές από άλλες χώρες της Ευρώπης και αντάλλαξαν απόψεις για διάφορα θέματα. Ανέπτυξαν φιλικές σχέσεις με τους μαθητές αυτούς που ίσως κρατήσουν στον χρόνο. Εξασκήθηκαν στη χρήση της αγγλικής/ιταλικής/γερμανικής γλώσσας. Έμαθαν πολλά για την Καλαμάτα, την Ελλάδα αλλά και για στοιχεία του πολιτισμού των άλλων χωρών-εταίρων.
-Στην προσπάθειά αυτή θεωρείτε πως βοήθησαν οι γονείς ;
-Οι γονείς ήταν εξαιρετικά φιλόξενοι και βοηθητικοί σε όλα π.χ. διατροφή, μεταφορά κλπ.
-Ποια πιστεύετε είναι τα προτερήματα που αποκόμισε το σχολείο σας από αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα;
-Θεωρώ ότι το «άνοιγμα» του σχολείου σε τέτοιου είδους εκπαιδευτικά προγράμματα είναι πολύ σημαντικό και μέσω αυτής της επαφής επωφελούνται οι μαθητές, οι καθηγητές και κατά συνέπεια το σχολείο και η ίδια η πόλη.
Η καθηγήτρια Ελίνα Χαραλάμπους, φιλόλογος στο Γυμνάσιο Λατσιών της Κύπρου, μας απάντησε:
-Είναι η πρώτη σας φορά στην Ελλάδα;
-Έχω επισκεφτεί αρκετές φορές την Ελλάδα, αλλά πρώτη φορά αυτά τα υπέροχα μέρη!
-Πώς σας φάνηκε η πόλη μας και το σχολείο μας;
-Η Καλαμάτα είναι μια πανέμορφη πόλη, ανθρώπινη και φιλική. Το σχολείο κτηριακά μοιάζει με τα σχολεία μας στην Κύπρο, που χρειάζονται βελτίωση και αναβάθμιση. Η φιλοξενία ωστόσο στο σχολείο, η ζεστασιά των ανθρώπων και τα μοναδικά εδέσματα που μας προσφέρθηκαν θα μας μείνουν αξέχαστα.
-Ποιο θεωρείτε ότι είναι το δυνατότερο σημείο του προγράμματός μας στην Καλαμάτα και ποιο το αδύναμο;
-Το ταξίδι στην Καλαμάτα θα μου μείνει αξέχαστο, τόσο οι άνθρωποι, όσο και τα μέρη που επισκεφθήκαμε. Δεν μπορώ να ξεχωρίσω κάτι. Νιώθω ότι θα είμαι άδικη. Όλα υπήρξαν οργανωμένα στην εντέλεια. Δεν μπορώ να εντοπίσω κάποια αδυναμία ή παράβλεψη.
-Έχετε ξαναταξιδέψει με το πρόγραμμα Erasmus, εάν ναι πού αλλού;
-Έχω κάνει αρκετά ταξίδια στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus, στην Ισπανία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ιταλία, Γερμανία και φυσικά στην Ελλάδα.
-Τι πιστεύετε ότι αποκόμισαν οι μαθητές ;
-Ήρθαν σε επαφή με άλλα παιδιά, απέκτησαν γνώσεις γύρω από την πολιτιστική κληρονομιά των άλλων χωρών, αλλά και του τόπου τους. Το πιο σημαντικό; Αποκόμισαν εμπειρίες ζωής που θα τους συνοδεύουν για πάντα.
-Στην προσπάθειά αυτή θεωρείτε πως βοήθησαν οι γονείς ;
-Οι γονείς υπήρξαν πολύ συνεργάσιμοι, αγκάλιασαν το πρόγραμμα και παρότρυναν τα παιδιά τους να έχουν αυτήν την εμπειρία.
-Ποια πιστεύετε είναι τα προτερήματα που αποκόμισε το σχολείο σας από αυτό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα;
-Πιστεύω ότι όλο το σχολείο ωφελείται από αυτά τα προγράμματα κι όχι μόνο οι μαθητές που ταξιδεύουν!
Γιάννης Πολυχρονόπουλος