ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΤΑΛΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Η Mariella Gentile, καθηγήτρια Καλλιτεχνικών στο ιταλικό σχολείο IIS Vincenzo Cardarelli στην Ταρκύνια της Ιταλίας, μας είπε:

«Δεν είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Ελλάδα, αλλά και σαν να ήταν! H Ελλάδα είναι μια χώρα τόσο γεμάτη ιστορία, τέχνη και παραδόσεις που δεν σταματάς να ανακαλύπτεις!».

«Ήταν το πρώτο μου ταξίδι Erasmus. Το έργο μας ήταν ήδη συναρπαστικό, αλλά το να ζούμε και να βλέπουμε τα μέρη, για τα οποία μας μίλησαν οι Έλληνες μαθητές κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής κινητικότητας λόγω του Covid 19, ήταν υπέροχο. Συναισθήματα, γνώσεις και κοινές εργασίες έχουν δημιουργήσει πραγματικά μια νέα ταυτότητα στις καρδιές των μαθητών μας».

«Το σχολείο της Καλαμάτας υποδέχθηκε με άπλετη φιλοξενία τους ξένους μαθητές και καθηγητές. Όλες οι οικογένειες, οι καθηγήτριες και ο διευθυντής έχουν χαρίσει στους μαθητές μας πολλές καλές στιγμές, δραστηριότητες που σχετίζονται με το επίκεντρο του έργου μας, εκδρομές για να ανακαλύψουμε τις ρίζες του παρελθόντος μας και πολλούς ακόμα φίλους!».

Ο Marco Ubaldelli, καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας, μας είπε:

«Έρχομαι στην Ελλάδα κάθε χρόνο αρκετές φορές -αν είναι δυνατόν – γιατί αγαπώ την Ελλάδα και τη νιώθω ως το δεύτερο σπίτι μου».

«Είχα έρθει ήδη δύο φορές στην Καλαμάτα, αλλά με την καθοδήγηση των καθηγητριών του σχολείου σας μπόρεσα να δω την πόλη και να την εκτιμήσω με άλλα μάτια».

«Βρήκα το σχολείο της Καλαμάτας πολύ φιλόξενο, οργανωμένο και οι καθηγήτριες ήταν πολύ καλά προετοιμασμένες, επαγγελματίες  και πολύ φιλόξενες.  Μου άρεσε πολύ ο τρόπος με τον οποίο οι καθηγήτριες οργάνωσαν για τους μαθητές την επίσκεψη στο μουσείο (που είχα δει πριν από μερικά χρόνια), την επίσκεψη στη Μάνα Ελιά (μια συγκινητική ιστορία!!), στην Καρδαμύλη (στα βήματα του Φέρμορ). Ο αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Μεσσήνης -που τον ήξερα ήδη- είναι πάντα υπέροχος!!».

«Οι μαθητές μας εκτίμησαν ιδιαίτερα την υποδοχή των ελληνικών οικογενειών και τη φιλοξενία τους. Πέρασαν υπέροχα! Επίσης,  δοκίμασαν τις γνώσεις τους στην αγγλική γλώσσα. Συγκεκριμένα, τα παιδιά που μελετούσαν αρχαία ελληνικά μπόρεσαν να συγκρίνουν τις δύο γλώσσες-αρχαία ελληνικά και νέα ελληνικά-τόσο στην προφορά όσο και στο λεξιλόγιο. Γενικά, αυτή η εμπειρία οδήγησε τους μαθητές να αντιμετωπίσουν μια άλλη πραγματικότητα, διαφορετική αλλά ταυτόχρονα και ίδια με πολλά κοινά. Η αμοιβαία γνώση είναι πολύ σημαντική για να καταρρεύσουν προκαταλήψεις και στερεότυπα».

«Είναι σημαντικό να έχουμε τους γονείς πλάι μας. Οι γονείς των Ιταλών παιδιών μας υποστήριζαν πάντα κατά τη διάρκεια της οργάνωσης και της ανάπτυξης του έργου: ορισμένες οικογένειες καλωσόρισαν ακόμη περισσότερα από ένα κορίτσια (λόγω ενός απροσδόκητου προβλήματος COVID), μας συνόδευσαν στο δρόμο από και προς το αεροδρόμιο».

«Εμείς οι καθηγητές καταλάβαμε τη σημασία των έργων Erasmus, εάν γίνουν σωστά, όπως μπορέσαμε να βιώσουμε στο κοινό μας έργο. Στο μέλλον θα θέλαμε να μάθουμε και να εκμεταλλευτούμε καλύτερα όλες τις δυνατότητες κινητικότητας που προσφέρει το Erasmus σε εκπαιδευτικούς και μαθητές».

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης