Μεσοολυμπιάδα στην Αθήνα στις 22/04/1906 – Διδακτική επίσκεψη της Β΄Γυμνασίου μας στο Ολυμπιακό Μουσείο στις 22/04/2026…

Περί  τύχης, συγκυριών και συμπτώσεων…
Η ιστορία του θέματος έχει ως εξής:
Η διδακτική μας επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο ήταν προγραμματισμένη για την 01/04/2026, αλλά λόγω τεχνικού προβλήματος… η ημερομηνία της επίσκεψης άλλαξε και μεταξύ των διαθέσιμων ημερομηνιών που μας έδωσε το Ολυμπιακό Μουσείο επιλέξαμε την 22η Απριλίου χωρίς να γνωρίζουμε ότι στις 22/04/1906 έγιναν οι Μεσοολυμπιακοί Αγώνες στην Αθήνα. Πιο συγκεκριμένα, δέκα χρόνια μετά την τέλεση των πρώτων σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα το 1896 η ελληνική πρωτεύουσα διοργάνωσε ένα ακόμη πολύ σημαντικό αθλητικό γεγονός, τους λεγόμενους Μεσοολυμπιακούς Αγώνες. Μετά τη λήξη των Αγώνων του 1896 υπήρχε η πεποίθηση ανάμεσα σε πολλούς Έλληνες, αλλά και ξένους πως οι Ολυμπιακοί Αγώνες έπρεπε να διεξάγονται κάθε φορά στη χώρα που τους “γέννησε”, δηλαδή την Ελλάδα, ενώ άπαντες είχαν ακόμη νωπές τις μνήμες από την άριστη διοργάνωση του 1896, σε αντίθεση με την αποτυχία που είχαν οι δύο επόμενες Ολυμπιάδες το 1900 (στο Παρίσι) και το 1904 (στις ΗΠΑ). Ωστόσο, ο Πιερ ντε Κουμπερτέν, πρωτεργάτης της αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων, ήταν αντίθετος με αυτό και στο τέλος συμβιβάστηκε με τη διοργάνωση του 1906, τη Μεσοολυμπιάδα, η οποία είχε τον χαρακτήρα των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά δεν αναγνωρίστηκε επίσημα από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.

Η Αθήνα πάντως για μια ακόμη φορά οργάνωσε άψογα τους Αγώνες αυτούς που διεξήχθησαν από τις 22 Απριλίου έως τις 2 Μαΐου 1906. Η προσέλευση του κόσμου ήταν πολύ μεγάλη και αυτό συνέβαλε στη δημιουργία ενός εξαιρετικού κλίματος, με τη διαφορά σε σχέση με τους 2ους και 3ους Ολυμπιακούς σε Παρίσι και Σεντ Λούις αντίστοιχα να είναι εμφανής. Δύο μάλιστα στοιχεία που έκαναν την εμφάνισή τους σε αυτή τη διοργάνωση ήταν πολύ σημαντικά και υιοθετήθηκαν από τις επόμενες Ολυμπιάδες. Το ένα  ήταν η ύψωση των σημαιών των χωρών καταγωγής και των τριών πρώτων νικητών σε κάθε αγώνισμα και το άλλο η χρησιμοποίηση ενός κοινού χώρου για όλους τους αθλητές, ενός “προγόνου” δηλαδή του ολυμπιακού χωριού. Για τον σκοπό αυτό αξιοποιήθηκε το 1906 το Ζάππειο Μέγαρο και αυτό συνέβαλε στο να υπάρξει ένα κλίμα συναδελφικότητας και αλληλεγγύης ανάμεσα στους αθλητές.

                                                                                                                                                                                       Απλώς έτυχε και πέτυχε!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης