Συνέντευξη από το Διευθυντή του σχολείου μας κ.Γιώργο Τσιτούρα

Τη συνέντευξη πήραν οι μαθητές Γιώργος Τριανταφύλλου,Σωτήρης Μαυρίδης,Θεμιστοκλής Σπανίδης και Ερωφίλη Ευσταθιάδου
Κύριε Τσιτούρα, θα θέλαμε ως νέος διευθυντής του Σχολείου μας να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις και να λύσετε τις απορίες, όχι μόνο τις δικές μας, αλλά και όλων των μαθητών του σχολείου μας. Αρχικά να σας ευχαριστήσουμε για την αποδοχή στην πρόταση που σας κάναμε να σας πάρουμε συνέντευξη.
1.Ποιός είναι ο ρόλος του διευθυντή ; Πιστεύετε ότι είναι ο ηγέτης της σχολικής μονάδας ;
Ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας ασκεί παιδαγωγικό και διοικητικό ρόλο.Έχει την πλήρη ευθύνη για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Τα καθήκοντα του είναι πολλά. Ορισμένα απο αυτά είναι:ο συντονισμός της σχολικής ζωής, η εποπτεία της λειτουργίας του σχολείου,η τήρηση των νόμων που αφορούν την εκπαίδευση, καθώς και του καθημερινού ωρολογίου προγράμματος. Φροντίζει για το σχεδιασμό, την υλοποίηση και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, την προώθηση και την εποπτεία εφαρμογής καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων, όπως είναι η ενισχυτική διδασκαλία, την καλύτερη αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού,την εφαρμογή των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων και του συμβουλίου σχολικής κοινότητας. Επίσης ο Διευθυντής εμψυχώνει, προτρέπει και διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές να συμμετέχουν σε προγράμματα πολιτιστικά, αγωγής υγείας και περιβαλλοντικά.Έχει και πολλά άλλα καθήκοντα που θα θέλαμε πολύ χρόνο για να τα αναπτύξουμε, όπως η εκπροσώπηση του σχολείου στην κοινωνία, η επικοινωνία με φορείς, συλλόγους ,όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ο Διευθυντής πριν επιχειρήσει να διοικήσει πρέπει πρώτα να μάθει να διοικείται. Μετά απ” όλα αυτά στο ερώτημα αν είναι ο ηγέτης νομίζω πως εύλογα κατανοήσατε την απάντηση. Το ζήτημα είναι τι τύπος ηγέτη επιθυμεί να είναι.
2. Για ποιούς λόγους αποφασίσατε να γίνετε Διευθυντής;
Οι λόγοι είναι πολλοί. Ο κυριότερος είναι η έντονη μέσα μου ανάγκη της προσφοράς. Πίστευα πως απο μια ηγετική θέση, όπως αυτή του διευθυντή μπορεί κάποιος να επηρεάσει τα εκπαιδευτικά πράγματα κυρίως στην καλύτερη και ποιοτικότερη οργάνωση της σχολικής μονάδας.
3.Ποια πιστεύετε είναι η κατάλληλη ποινή για ένα μαθητή που δεν συμμορφώνεται με τους κανόνες του σχολείου;
Έχω τη γνώμη πως οι ποινές θα έπρεπε να απουσιάζουν πλήρως από τη σχολική ζωή. Δεν είναι ο κατάλληλος τρόπος για να κάνεις έναν μαθητή να σέβεται τους κανόνες του σχολείου. Ο καλύτερος τρόπος είναι να δείξει ο εκπαιδευτικός στο μαθητή αγάπη, έμπρακτο ενδιαφέρον και προπαντός να του διδάξει με το παράδειγμα. Όταν όμως ένας μαθητής δεν συμμορφώνεται και η συμπεριφορά του διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του σχολείου και την αρμονική συνύπαρξη με τους άλλους, καλό είναι να επιλύονται τέτοιου είδους ζητήματα με διάλογο και συνεργασία του διευθυντή με ολιγομελείς ομάδες επίλυσης διαφορών και συμπεριφοράς αποτελούμενες απο μέλη του 15 μελούς και εκπαιδευτικούς.Αυτό προυποθέτει την αποδοχή κοινών κανόνων συμπεριφοράς απ όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
4.Ποιοί είναι οι στόχοι σας για το σχολείο;
Επειδή η παιδεία είναι ένα αγαθό που πρέπει να προσφέρεται δωρεάν σε όλους ανεξαιρέτως, πρώτο και κυριότερο στόχο θεωρώ την καλλιέργεια ήθους και δημοκρατικών αξιών στους μαθητές και τις μαθήτριές μας, όπως είναι ο σεβασμός και η αποδοχή του άλλου, του διαφορετικού. Εξίσου σημαντικό στόχο, σε εκπαιδευτικό επίπεδο, θεωρώ την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και την επίτευξη υψηλού επιπέδου επίδοσης και καλής συμπεριφοράς των μαθητών στο σχολείο. Πρωτίστως επιδιώκω να δημιουργήσω, με τη βοήθεια των συναδέλφων μου, το κατάλληλο σχολικό περιβάλλον όπου ο κάθε μαθητής και μαθήτρια θα μπορέσουν να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους. Οι στόχοι όμως παιδιά , δεν είναι προσωπικοί του εκάστοτε διευθυντή. Τίθενται σε συζήτηση και συναποφασίζονται πάντοτε με το σύλλογο Διδασκόντων στις τακτικές και έκτακτες συνεδριάσεις που γίνονται. Η επίτευξη τους εξαρτάται απο τη συνεργασία όλων των μελών της σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικών και μαθητών. Πολύ σημαντικός επίσης παράγοντας είναι η καλή συνεργασία με τους γονείς και κηδεμόνες.
5.Πως θα μπορούσε το σχολείο να γίνει πιο ελκυστικό για τους μαθητές;
Η χρήση νέων τεχνολογιών και καινοτόμων δράσεων θα βοηθούσε σημαντικά στην ενεργητική μάθηση των μαθητών, η οποία είναι η πλέον σύγχρονη παιδαγωγική μέθοδος.
6.Τι θα θέλατε να θυμούνται οι μαθητές απο εσάς μετά την αποφοίτηση τους απο το σχολείο
Με τους μαθητές μου πιστεύω πως οικοδομήσαμε σταδιακά μια σχέση εμπιστοσύνης. Θα ήθελα να έχουν ως ανάμνηση το ειλικρινές ενδιαφέρον μου για τον καθένα προσωπικά. Να θυμούνται πως υπήρχε απο τη μεριά μου μου συνέπεια λόγων και έργων. Και όσους απο αυτούς είχα τη χαρά να διδάξω να θυμούνται πως τους έμαθα να αναζητούν την αλήθεια με οποιοδήποτε κόστος.
Στο τέλος της συνέντευξης ο διευθυντής μας άφησε λέγοντάς μας:
«Καλή σας επιτυχία στην έκδοση της εφημερίδας. Για όποια βοήθεια χρειαστείτε εδώ είμαι. Εύχομαι ο θεός να σας φωτίζει πάντοτε στη ζωή σας, ώστε να προοδεύετε και να είστε χρήσιμοι στη κοινωνία.»
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.