Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Είναι η μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβική, από την εξάρτηση στην ανεξαρτησία, από το γνώριμο στο άγνωστο, από την υπακοή στην αναζήτηση, από τις φιλίες στις σχέσεις.

Πέρα όμως από τις αναπτυξιακές, συναισθηματικές και κοι-νωνικές αλλαγές που τα παιδιά θα αντιμετωπίσουν στο Γυμνάσιο, υπάρχουν και οι αντικειμενικές διαφορές ΔημοτικούΓυμνασίου. Περισσότεροι καθηγητές, περισσότερα μαθήματα, δουλειά στο σπίτι, εξετάσεις, εργασίες, περισσότερες δραστηριότητες και ευθύνες. Οι απαιτήσεις του Γυμνασίου είναι πιο μεγάλες από του Δημοτικού. Είναι, λοιπόν, απόλυτα φυσιολογικό αρκετά από τα παιδιά της πρώτης τάξης του Γυμνασίου να εμφανίσουν δυσκολίες προσαρμογής στα νέα δεδομένα.

Η  μετάβαση αυτή βέβαια δεν απασχολεί και δεν επηρεάζει όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο. Άλλα παιδιά θα ενταχθούν ομαλά και άλλα λιγότερο ομαλά και αυτό εξαρτάται από πολλά πράγματα. Αυτό που είναι όμως πιθανό είναι ότι τα παιδιά που αντιμετώπιζαν δυσκολίες στο Δημοτικό, θα είναι περισσότερο αγχωμένα, φοβι-σμένα και ανήσυχα απ’ ό, τι τα παιδιά που είχαν καλύτερη επίδοση και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο Δημοτικό.

Σύμφωνα με πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα όλα τα παιδιά σε αυτή τη μετάβαση φοβούνται και έχουν άγχος για αρκετά πράγματα όπως:

* οι καινούργιοι χώροι των κτηρίων, στους οποίους μπορεί να φοβούνται μήπως χαθούν

* η επαφή με τα παιδιά άλλων σχολείων που θα γίνουν οι καινούργιοι συμμαθητές τους

* η επαφή με τα μεγαλύτερα παιδιά του Γυμνασίου

* ο φόβος για πειράγματα, επιθέσεις και κακομεταχειρίσεις

* τα καινούργια μαθήματα

* ο τρόπος διδασκαλίας των καθηγητών

* η νέα κλίμακα αξιολόγησης (0-20)

* οι ωριαίες απουσίες

Για μένα η πρώτη μέρα στο γυμνάσιο ήταν πολύ διαφορετική από αυτές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού, γιατί εκεί που ήμουν η μεγαλύτερη ξαφνικά έγινα η μικρότερη, αρχίζοντας πάλι από το μηδέν. Φτάνοντας στο σχολείο, ένιωθα την καρδιά μου να χτυπάει σε τρελούς ρυθμούς και προσπαθούσα να παίρνω βαθιές αναπνοές για να ηρεμήσω. Συγχρόνως ένιωθα μοναξιά, γιατί δεν ήξερα κανέναν, ώσπου συνάντησα τους παλιούς μου συμμαθητές και ένιωσα ανακούφιση. Όταν πιάσαμε την κουβέντα, κατάλαβα ότι όλοι νιώθαμε το ίδιο, αγωνία και συγχρόνως απορία για το πώς θα κυλούσε η πρώτη μέρα στο καινούριο μας σχολείο. Τελικά, όσο περνούσε η ώρα άρχισα να νιώθω πιο ήρεμη, γιατί τελικά δεν ήταν και τόσο τρομακτική η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο, μιας και εκεί υπήρχαν άνθρωποι να μας αγκαλιάσουν και να μας συμπεριλάβουν στην καινούρια σχολική ζωή.

 

Γεωργίας Βόμβα (Α1)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Για μένα η πρώτη μέρα στο γυμνάσιο ήταν πολύ διαφορετική από αυτές των τελευταίων τάξεων του δημοτικού, γιατί εκεί που ήμουν η μεγαλύτερη ξαφνικά έγινα η μικρότερη, αρχίζοντας πάλι από το μηδέν. Φτάνοντας στο σχολείο, ένιωθα την καρδιά μου να χτυπάει σε τρελούς ρυθμούς και προσπαθούσα να παίρνω βαθιές αναπνοές για να ηρεμήσω. Συγχρόνως ένιωθα μοναξιά, γιατί δεν ήξερα κανέναν, ώσπου συνάντησα τους παλιούς μου συμμαθητές και ένιωσα ανακούφιση. Όταν πιάσαμε την κουβέντα, κατάλα-βα ότι όλοι νιώθαμε το ίδιο, αγωνία και συγχρόνως απορία για το πώς θα κυλούσε η πρώτη μέρα στο καινούριο μας σχολείο. Τελικά, όσο περνούσε η ώρα άρχισα να νιώθω πιο ήρεμη, γιατί τελικά δεν ήταν και τόσο τρομακτική η μετάβαση από το δημοτικό στο γυ-μνάσιο, μιας και εκεί υπήρχαν άνθρωποι να μας αγκαλιάσουν και να μας συμπεριλάβουν στην καινούρια σχολική ζωή.

Σχολιάστε

Top