Εφηβεία και μουσική!

notes-volta-paramythi-1200-alt

Εφηβεία και μουσική! Η μικρή μας έρευνα!

Μαθήτριες της δημοσιογραφικής ομάδας  του σχολείου μας πραγματοποίησαν έρευνα που αφορούσε τη σχέση των εφήβων με τη μουσική και τις μουσικές τους προτιμήσεις. Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίου, το οποίο μοιράστηκε σε μαθητές του σχολείου. Το δείγμα των μαθητών που απάντησε στο ερωτηματολόγιο αποτελούσαν εκατό  άτομα. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι ενδιαφέροντα και πολύ ενθαρρυντικά. Αποδεικνύουν ξεκάθαρα ότι τα παιδιά αγαπούν πολύ  τη μουσική, ψυχαγωγούνται, ταξιδεύουν, ονειρεύονται, αποφορτίζονται,  εκφράζονται, αναζητούν πρότυπα  και επικοινωνούν μέσα από αυτή . Οι περισσότεροι έφηβοι ακούνε μουσική πολλές φορές την ημέρα και τη συνδυάζουν με άλλες δραστηριότητές τους!

ερωτηση 1

ερώτηση 2

ερώτηση 3

 

ερωτηση 4

 

Επόμενο συμπέρασμα στο οποίο καταλήξαμε είναι η ξεκάθαρη  προτίμηση των εφήβων προς την ξένη μουσική που θεωρείται πιο οικεία και πιο μοντέρνα για την ηλικία τους. Η ξένη μουσική τους χαλαρώνει και ταιριάζει πιο πολύ στην προσωπικότητά τους, στα ενδιαφέροντά τους και στον σύγχρονο τρόπο ζωής.  Λίγο λιγότεροι προτιμούν την ελληνική μουσική, για τους ίδιους λόγους και έναν παραπάνω,  για το γεγονός ότι καταλαβαίνουν τους στίχους. Τα λιγότερα παιδιά προτιμούν ισάξια και τις δύο μουσικές και διαλέγουν όποια κομμάτια τους αρέσουν.

ερώτηση 5

ερωτηση 6

Όπως μπορούμε να παρατηρήσουμε, οι περισσότεροι μαθητές προτιμούν ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής που τους εκφράζει καλύτερα. Η πλειοψηφία  στρέφεται στην ποπ  μουσική. Έδαφος στις προτιμήσεις των εφήβων κερδίζει, σήμερα,  η τραπ  αλλά και η ραπ . Ακολουθεί η διαχρονική ροκ! Λιγότερο προτιμάται η κλασική μουσική αλλά και άλλα είδη όπως τα ελληνικά λαϊκά τραγούδια.

Οι περισσότεροι μαθητές θεωρούν τη μουσική μια πολύ ενδιαφέρουσα και ωφέλιμη ενασχόληση για την ηλικία τους. Η  μουσική λειτουργεί για τα παιδιά σαν  εργαλείο εκτόνωσης και διαφυγής, σαν μέσο επιβίωσης και σαν στήριγμα στην καθημερινότητά τους.

ερώτηση 7

Από την έρευνά μας  καταλήξαμε ,επίσης, στο συμπέρασμα ότι  λίγοι συμμαθητές μας μαθαίνουν ένα μουσικό όργανο, προφανώς γιατί απαιτεί έμφυτο ταλέντο και μεγάλη επιμονή και υπομονή. Το πιεστικό καθημερινό πρόγραμμα των εφήβων στερεί συχνά τη διάθεση και τον ποιοτικό χρόνο για την εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου.  Πιστεύουμε, όμως, ότι το σχολείο θα μπορούσε να προσφέρει στα παιδιά  την καλλιέργεια μιας πιο σωστής μουσικής παιδείας και την εξοικείωσή τους με μουσικά όργανα μέσα από την αναβάθμιση του μαθήματος της Μουσικής!

ερωτηση 8

Όσο για τη σχέση των εφήβων με την ελληνική παραδοσιακή μουσική, οι περισσότεροι έφηβοι έχουν μια θετική στάση. Λίγο λιγότεροι τοποθετούνται ουδέτερα και ευτυχώς, μια μικρή μερίδα έχει αρνητική γνώμη για την παραδοσιακή μας μουσική. Κι εδώ, θα θέλαμε να παίξει καταλυτικό ρόλο το σχολείο με την εκμάθηση ελληνικών παραδοσιακών χορών και τη συστηματικότερη εξοικείωση των παιδιών με την παράδοσή μας.

ερωτηση 9

Οι απαντήσεις στα τελευταία ερωτήματα, οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι έφηβοι μπορεί να μην παρακολουθούν συστηματικά τις νέες κυκλοφορίες τραγουδιών  αλλά θεωρούν ότι  το είδος της μουσικής που ακούνε επηρεάζει τη γλωσσική τους έκφραση, το ντύσιμό τους και τη συμπεριφορά τους. Η  αποστήθιση κάποιων στίχων, η μίμηση κάποιων εκφράσεων ή κινήσεων ή του ντυσίματος του αγαπημένου καλλιτέχνη τους είναι πολύ συχνές συμπεριφορές των εφήβων που αποζητούν την αποδοχή και την αναγνώριση. Εξάλλου, οι έφηβοι βρίσκονται ακόμα στη φάση, που γνωρίζουν τον εαυτό τους, εξερευνούν τι τους αρέσει, τι όχι, τι είναι κατάλληλο για εκείνους και τι δεν τους ταιριάζει. Συχνά, επιλέγουν αρνητικά είδωλα από τον χώρο της μουσικής χωρίς ιδιαίτερη κριτική σκέψη.  Και η αλήθεια είναι ότι επηρεάζονται. Πολύ εύκολα μάλιστα!

ερωτηση 10

ερωτηση 11

Κλείνοντας, όλοι συμφωνούμε  ότι  η  μουσική είναι απαραίτητη και πολύ σημαντική στη ζωή των εφήβων! Αναγνωρίζουμε μέσα από τις δικές μας εμπειρίες ότι η μουσική έχει τεράστια δύναμη και επίδραση στην ψυχολογία μας!  Μας βοηθά  να αναγνωρίζουμε, να διαχειριζόμαστε και να εκφράζουμε ελεύθερα τα συναισθήματά μας.  Μπορεί να λειτουργήσει σαν διέξοδος   από τη μοναξιά μας,  καθώς μας  ενώνει και αποτελεί έναν κοινό κώδικα επικοινωνίας μεταξύ μας. Επίσης,  η μουσική  απαλύνει τα αρνητικά συναισθήματα και τις απογοητεύσεις μας και  ενισχύει τα θετικά ! Συχνά, μας  βοηθά  να αποκτήσουμε μια κριτική ματιά απέναντι στην κοινωνία,  στην πολιτική,  σε  οτιδήποτε συμβαίνει γύρω μας… Για αυτό καλούμε τους γονείς να ενθαρρύνουν την ενασχόληση των παιδιών τους με τη μουσική και την ενεργή συμμετοχή τους σε ωδεία, μουσικούς συλλόγους, μπάντες ή συγκροτήματα!

        Αζνταρίδη Ανδριάννα

       Καλτσερά Δήμητρα

     Ματουσίδου  Πασχαλίνα

       Μπίκου Κωνσταντίνα

      Ντελιανίδη      Χριστίνα

     Παπαϊωάννου Υβόννη

     Ταραλά Μιχαέλα

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης