Archive for: Οκτωβρίου 16th, 2021

Σκέψεις και συναισθήματα, ενώ η φετινή σχολική χρονιά προχωρά στο τέλος της

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” τάξης, Ασίκη Ευθυμία και  Ματίνα Κούγκα

telos-xroniasΆλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της! Μια χρονιά τελείως διαφορετική από τις προηγούμενες, καθώς η πανδημία αναστάτωσε την καθημερινότητα και τη ζωή όλων μας με διάφορους τρόπους. Στους περισσότερους από εμάς, τους μαθητές, δεν δόθηκε η ευκαιρία να απολαύσουμε το φετινό σχολικό έτος, αφού χρησιμοποιήθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την παράδοση της ύλης των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να μην ερχόμαστε σε επαφή με τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας. Στο παρόν, οδεύοντας στη λήξη του, νιώθουμε ανάμεικτα συναισθήματα, διαφορετικά αλλά ισόρροπα μεταξύ τους.

Από τη μία πλευρά, μάς πλημμυρίζουν χαρά και αισιοδοξία, αφού διανύουμε επιτέλους το καλοκαίρι, την εποχή που προσμέναμε με λαχτάρα ολόκληρη τη χρονιά! Ήδη, πια, ξεκουραζόμαστε και χαλαρώνουμε, μιας και οι σχολικές υποχρεώσεις σταδιακά έχουν εκλείψει κι ούτε που αντιμετωπίσαμε την αγχώδη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων. Επιπλέον, ανακουφιζόμαστε που αφήνουμε πίσω μας την παράξενη εμπειρία της τηλεκπαίδευσης και κοιτάμε μπροστά, σχεδιάζοντας με τους φίλους μας πώς θα περάσουμε το καλοκαίρι… Τέλος, κυριευόμαστε από ανυπομονησία για τις καλοκαιρινές διακοπές μας και προσμένουμε τη στιγμή που θα πακετάρουμε τα πράγματά μας και θα αφήσουμε πίσω μας την πόλη, κατευθυνόμενοι σε κάποιον τουριστικό προορισμό.

Ωστόσο, μεταξύ των συναισθημάτων μας αισθανόμαστε και λύπη, καθώς άλλη μία χρονιά του γυμνασίου έχει φτάσει στο τέλος της. Πολλοί από εμάς συνειδητοποιώντας πως μεγαλώνουμε απότομα κι ότι ο χρόνος κυλάει ανεξάρτητα από οτιδήποτε και γοργά, πανικοβαλλόμαστε. Εκτός αυτού, στενοχωριόμαστε που θα αποχωριστούμε τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας για τόσους μήνες και το αίσθημα αυτό εντείνεται, αφού αποχαιρετούμε οριστικά ορισμένους διδάσκοντες. Ακόμα, νιώθουμε άγχος για την επόμενη σχολική χρονιά και μάς προκαλούνται διάφορες απορίες, διότι δεν γνωρίζουμε τι θα αντιμετωπίσουμε στο ερχόμενο έτος.

Τελικά, αφήνουμε πίσω μας αυτήν τη χρονιά με πικρόγλυκη αίσθηση. Το καλοκαιρινό πνεύμα μας κυριεύει όλο και περισσότερο γεμίζοντάς μας ζωντάνια, εν τούτοις η μελαγχολία καραδοκεί στο πίσω μέρος του μυαλού μας, λόγω όλων όσων βιώσαμε φέτος. Είτε νιώθουμε έτοιμοι για το επόμενο έτος είτε όχι, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα βρεθούμε πάλι στα θρανία, διηγούμενοι στους συμμαθητές και καθηγητές μας τις καλοκαιρινές μας εμπειρίες.

Μέχρι τότε, μακάρι να περάσουμε όλοι ένα ήρεμο και όμορφο καλοκαίρι!

Οι στόχοι και τα όνειρά μου για το φετινό καλοκαίρι μετά τον εξάμηνο εγκλεισμό

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” τάξης, Ματοπούλου Βασιλική και Χαντζοπούλου Δέσποινα 

coronavirusThalassaΜπήκε το καλοκαίρι καρο από ποτέ φυσιολογικό. Μπορεί το σώμα να ήταν καθηλωμένο μέσα στους τέσσερις τοίχους, το μυαλό όμως μπορούσε να ταξιδεύει. Ο εγκλεισμός λόγω καραντίνας είναι παρελθόν. Το να κάνουμε όνειρα και σκέψεις είναι περισσότεΤα περιοριστικά μέτρα, τα οποία εφαρμόστηκαν για να ανακοπεί η εξάπλωση της πανδημίας, σίγουρα επηρέασαν όλους τους ανθρώπους αλλά πολύ περισσότερο εμάς τους νέους. Η απομόνωση, οι εικόνες των αρρώστων, οι μάσκες, τα αντισηπτικά, η ατελείωτη πληροφόρηση για τον ιό, τα εμβόλια και όλα τα σχετικά σίγουρα δημιούργησαν ψυχολογικά βάρη στον καθένα μας. Αποκοπήκαμε από φίλους και  συγγενείς. Περάσαμε ατελείωτες ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή ή κινητού μόνοι, παρακολουθώντας τα μαθήματα του σχολείου. Αναστάλθηκαν όλες οι κοινωνικές και αθλητικές δραστηριότητες μας ενώ βρεθήκαμε αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις και συναισθήματα.

Ήρθε όμως η ώρα, με το τέλος του εγκλεισμού, να κάνουμε πράξη τις σκέψεις και τα όνειρα που μας συντρόφευαν όλους αυτούς τους μοναχικούς μήνες της καραντίνας. Οι προσδοκίες μετά από αυτή τη δύσκολη χρονιά είναι μεγάλες! Νιώθοντας, παρά τη γενικότερη ταλαιπωρία, αρκετά ξεκούραστοι (τουλάχιστον από τις σχολικές υποχρεώσεις) αποζητούμε κάτι πιο βαθύ που θα μας ολοκληρώσει. Είναι πολύ σημαντικό να ξαναβρεθούμε από κοντά με φίλους και συγγενείς. Να επισκεφθούμε τον ιδιαίτερο τόπο καταγωγής μας όσοι καταγόμαστε από χωριά, να συναντήσουμε πάλι πρόσωπα αγαπημένα που μας έλειψαν και να έρθουμε σε επαφή με την όμορφη καλοκαιρινή φύση. Σίγουρα για πολλούς από εμάς προτεραιότητα είναι και η ενασχόληση με τις αθλητικές μας δραστηριότητες που τόσο στερηθήκαμε. Ανάγκη μας είναι και οι αποδράσεις στη θάλασσα και το κολύμπι σίγουρα είναι. Να εστιάσουμε σε όλα τα όμορφα που στερηθήκαμε λόγω των περιορισμών.

Κι όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα όμορφα καλοκαίρια της πατρίδας μας  θα μας δώσουν την αίσθηση ότι η ζωή ξεκινά και πάλι από την αρχή!

 

 

Reality shows και η επίδρασή τους στους έφηβους

Γράφουν οι μαθητές της Β γυμνασίου Γώτης Αθανάσιος και Καλφούντζος Χαράλαμπος

big brother  Στις μέρες μας πολλοί έφηβοι παρακολουθούν στην τηλεόραση κυρίως τα «Reality Shows», στα οποία πρωταγωνιστούν συνηθισμένοι  άνθρωποι, με την πραγματική τους ταυτότητα. Η προσωπική ζωή των πρωταγωνιστούν φανερώνεται πλέον σε όλο τον κόσμο, καθώς οι ίδιοι δεν επιτρέπεται να κρατήσουν οτιδήποτε κρυφό από τους τηλεθεατές, μιας και κάθε στιγμή τους βιντεοσκοπείται από τις κάμερες. Γι” αυτόν τον λόγο η πλειοψηφία των εφήβων εθίζονται σε τέτοιες εκπομπές,  προτιμώντας τες από τις υπόλοιπες!

H υψηλή ακροαματικότητα των «Reality Shows» που σημειώνεται ιδίως μεταξύ των εφήβων και των νεαρών τηλεθεατών οφείλεται σε διάφορους λόγους. Βασικό είναι ότι τα δρώμενα των πρωταγωνιστών παρακολουθούνται στην κανονική τους ροή και σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να έχουν υποστεί επεξεργασία. Δηλαδή οι θεατές βλέπουν όσα συμβαίνουν στην πραγματικότητα, γι” αυτό άλλωστε και ονομάζονται, στα ελληνικά, «Τηλεπαιχνίδια της πραγματικότητας». Ένας ακόμα λόγος που αξίζει να αναφερθεί, είναι η ανταγωνιστικότητα των παικτών μεταξύ τους για το ποιος θα διεκδικήσει το τελικό έπαθλο. Γι” αυτό και η τηλεθέαση χτυπάει κόκκινο, καθώς οι θεατές, ζώντας και οι ίδιοι σε μια ξεκάθαρα ανταγωνιστική κοινωνία, ταυτίζονται με τους παίκτες αυτών των εκπομπών, ώστε παρακολουθούν μανιωδώς τις καθημερινές εντάσεις, συγκρούσεις και προστριβές ανάμεσα στους τελευταίους. Μάλιστα, οι έφηβοι που ασχολούνται με τα «Reality Shows» έχουν σαν πρότυπα κάποιους από τους διαγωνιζόμενους θέλοντας να τους μοιάσουν. Τέλος, καθοριστικός ρόλο παίζει και το γεγονός ότι οι τηλεθεατές έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν την πορεία των συμμετεχόντων στο τηλεπαιχνίδι -άρα το τελικό αποτέλεσμα και τον τελικό νικητή-, εκφράζοντας είτε συμπαράσταση είτε την αποδοκιμασία του για κάποιους από αυτούς, μέσω της εβδομαδιαίας τηλεψηφοφορίας.

Η συχνή και φανατική προσήλωση σε τέτοιες εκπομπές επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στους θεατές τους. Ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι ότι οι έφηβοι απορροφώνται σε τέτοιο βαθμό από τα «»Realities», με αποτέλεσμα να χάνουν σταδιακά το ενδιαφέρον τους για τα υπόλοιπα στοιχεία της γύρω πραγματικότητας όπως το διάβασμα για το σχολείου, οι απογευματινές δραστηριότητες, τα παιχνίδια με τους φίλους τους και οι έξοδοι. Επίσης, αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη της ισχυρογνωμοσύνης των παιδιών, που έτσι κι αλλιώς είναι πεισματάρηδες εξαιτίας της φάσης της εφηβείας, επειδή υποστηρίζουν φανατικά τους παίκτες με τους οποίους ταυτίζονται, απομονώνοντας μόνο τα θετικά και αδιαφορώντας για τα ελαττώματα και τις κακές συνήθειές του. Επόμενο και πολύ πιθανό είναι οι νέοι να συνηθίσουν να μην παρατηρούν αντικειμενικά και ολόπλευρα πρόσωπα και καταστάσεις της καθημερινότητάς τους αλλά να συμπεριφέρονται ευνοϊκά σε όσους τους μοιάζουν βάζοντας στο περιθώριο όσους διαφέρουν από τους ίδιους, χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία να τους γνωρίσουν. Εκτός αυτών, πολλές φορές η απρεπής συμπεριφορά των παικτών μεταξύ τους αποτελεί αρνητικό πρότυπο, που οι έφηβοι υιοθετούν και στις πραγματικές διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Κλείνοντας, η παρακολούθηση  των «Reality Shows» είναι διασκεδαστική αλλά έχει και αρνητικές πλευρές. Το ζητούμενο, όπως σχεδόν πάντα στη ζωή, είναι το μέτρο. Στην προκειμένη περίπτωση, οι ενήλικες να συνηθίζουν τα παιδιά στη μετρημένη, όχι υπερβολική παρακολούθηση τέτοιων παιχνιδιών ενημερώνοντάς τα, ταυτόχρονα, για τους κανόνες και την εμπορική σκοπιμότητα των καναλιών που τις προβάλλουν, ώστε (οι έφηβοι) να μπορούν να διακρίνουν τη φυσική πραγματικότητα από την «πραγματικότητα» των συγκεκριμένων παιχνιδιών και να συνειδητοποιήσουν  ότι οι υπεύθυνοι των καναλιών «παίζουν» με την ψυχολογία του κόσμου, μόνο και μόνο για να σημειώνουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης άρα και υψηλά κέρδη. Έτσι, τα παιδιά θα παρακολουθούν τέτοιου είδους εκπομπές μόνο για διασκέδαση, αποφεύγοντας την εξάρτηση από αυτές και όσα αυτή συνεπάγεται.

 

Top