Archive for: Οκτωβρίου 16th, 2021

Σκέψεις και συναισθήματα, ενώ η φετινή σχολική χρονιά προχωρά στο τέλος της

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” τάξης, Ασίκη Ευθυμία και  Ματίνα Κούγκα

telos-xroniasΆλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της! Μια χρονιά τελείως διαφορετική από τις προηγούμενες, καθώς η πανδημία αναστάτωσε την καθημερινότητα και τη ζωή όλων μας με διάφορους τρόπους. Στους περισσότερους από εμάς, τους μαθητές, δεν δόθηκε η ευκαιρία να απολαύσουμε το φετινό σχολικό έτος, αφού χρησιμοποιήθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την παράδοση της ύλης των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να μην ερχόμαστε σε επαφή με τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας. Στο παρόν, οδεύοντας στη λήξη του, νιώθουμε ανάμεικτα συναισθήματα, διαφορετικά αλλά ισόρροπα μεταξύ τους.

Από τη μία πλευρά, μάς πλημμυρίζουν χαρά και αισιοδοξία, αφού διανύουμε επιτέλους το καλοκαίρι, την εποχή που προσμέναμε με λαχτάρα ολόκληρη τη χρονιά! Ήδη, πια, ξεκουραζόμαστε και χαλαρώνουμε, μιας και οι σχολικές υποχρεώσεις σταδιακά έχουν εκλείψει κι ούτε που αντιμετωπίσαμε την αγχώδη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων. Επιπλέον, ανακουφιζόμαστε που αφήνουμε πίσω μας την παράξενη εμπειρία της τηλεκπαίδευσης και κοιτάμε μπροστά, σχεδιάζοντας με τους φίλους μας πώς θα περάσουμε το καλοκαίρι… Τέλος, κυριευόμαστε από ανυπομονησία για τις καλοκαιρινές διακοπές μας και προσμένουμε τη στιγμή που θα πακετάρουμε τα πράγματά μας και θα αφήσουμε πίσω μας την πόλη, κατευθυνόμενοι σε κάποιον τουριστικό προορισμό.

Ωστόσο, μεταξύ των συναισθημάτων μας αισθανόμαστε και λύπη, καθώς άλλη μία χρονιά του γυμνασίου έχει φτάσει στο τέλος της. Πολλοί από εμάς συνειδητοποιώντας πως μεγαλώνουμε απότομα κι ότι ο χρόνος κυλάει ανεξάρτητα από οτιδήποτε και γοργά, πανικοβαλλόμαστε. Εκτός αυτού, στενοχωριόμαστε που θα αποχωριστούμε τους συμμαθητές και τους καθηγητές μας για τόσους μήνες και το αίσθημα αυτό εντείνεται, αφού αποχαιρετούμε οριστικά ορισμένους διδάσκοντες. Ακόμα, νιώθουμε άγχος για την επόμενη σχολική χρονιά και μάς προκαλούνται διάφορες απορίες, διότι δεν γνωρίζουμε τι θα αντιμετωπίσουμε στο ερχόμενο έτος.

Τελικά, αφήνουμε πίσω μας αυτήν τη χρονιά με πικρόγλυκη αίσθηση. Το καλοκαιρινό πνεύμα μας κυριεύει όλο και περισσότερο γεμίζοντάς μας ζωντάνια, εν τούτοις η μελαγχολία καραδοκεί στο πίσω μέρος του μυαλού μας, λόγω όλων όσων βιώσαμε φέτος. Είτε νιώθουμε έτοιμοι για το επόμενο έτος είτε όχι, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα βρεθούμε πάλι στα θρανία, διηγούμενοι στους συμμαθητές και καθηγητές μας τις καλοκαιρινές μας εμπειρίες.

Μέχρι τότε, μακάρι να περάσουμε όλοι ένα ήρεμο και όμορφο καλοκαίρι!

Οι στόχοι και τα όνειρά μου για το φετινό καλοκαίρι μετά τον εξάμηνο εγκλεισμό

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” τάξης, Ματοπούλου Βασιλική και Χαντζοπούλου Δέσποινα 

coronavirusThalassaΜπήκε το καλοκαίρι καρο από ποτέ φυσιολογικό. Μπορεί το σώμα να ήταν καθηλωμένο μέσα στους τέσσερις τοίχους, το μυαλό όμως μπορούσε να ταξιδεύει. Ο εγκλεισμός λόγω καραντίνας είναι παρελθόν. Το να κάνουμε όνειρα και σκέψεις είναι περισσότεΤα περιοριστικά μέτρα, τα οποία εφαρμόστηκαν για να ανακοπεί η εξάπλωση της πανδημίας, σίγουρα επηρέασαν όλους τους ανθρώπους αλλά πολύ περισσότερο εμάς τους νέους. Η απομόνωση, οι εικόνες των αρρώστων, οι μάσκες, τα αντισηπτικά, η ατελείωτη πληροφόρηση για τον ιό, τα εμβόλια και όλα τα σχετικά σίγουρα δημιούργησαν ψυχολογικά βάρη στον καθένα μας. Αποκοπήκαμε από φίλους και  συγγενείς. Περάσαμε ατελείωτες ώρες μπροστά σε μια οθόνη υπολογιστή ή κινητού μόνοι, παρακολουθώντας τα μαθήματα του σχολείου. Αναστάλθηκαν όλες οι κοινωνικές και αθλητικές δραστηριότητες μας ενώ βρεθήκαμε αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις και συναισθήματα.

Ήρθε όμως η ώρα, με το τέλος του εγκλεισμού, να κάνουμε πράξη τις σκέψεις και τα όνειρα που μας συντρόφευαν όλους αυτούς τους μοναχικούς μήνες της καραντίνας. Οι προσδοκίες μετά από αυτή τη δύσκολη χρονιά είναι μεγάλες! Νιώθοντας, παρά τη γενικότερη ταλαιπωρία, αρκετά ξεκούραστοι (τουλάχιστον από τις σχολικές υποχρεώσεις) αποζητούμε κάτι πιο βαθύ που θα μας ολοκληρώσει. Είναι πολύ σημαντικό να ξαναβρεθούμε από κοντά με φίλους και συγγενείς. Να επισκεφθούμε τον ιδιαίτερο τόπο καταγωγής μας όσοι καταγόμαστε από χωριά, να συναντήσουμε πάλι πρόσωπα αγαπημένα που μας έλειψαν και να έρθουμε σε επαφή με την όμορφη καλοκαιρινή φύση. Σίγουρα για πολλούς από εμάς προτεραιότητα είναι και η ενασχόληση με τις αθλητικές μας δραστηριότητες που τόσο στερηθήκαμε. Ανάγκη μας είναι και οι αποδράσεις στη θάλασσα και το κολύμπι σίγουρα είναι. Να εστιάσουμε σε όλα τα όμορφα που στερηθήκαμε λόγω των περιορισμών.

Κι όλα αυτά, σε συνδυασμό με τα όμορφα καλοκαίρια της πατρίδας μας  θα μας δώσουν την αίσθηση ότι η ζωή ξεκινά και πάλι από την αρχή!

 

 

Ο «Γολγοθάς» της γυναίκας ακόμα και στον 21ο αιώνα

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” Γυμνασίου, Νερκίζογλου Χριστίνα , Νοτοπούλου Μαριλένα , Σάρρα Ριγκέλντα

Screenshot 2021-03-28 173259Ο φεμινισμός είναι ένα γυναικείο κίνημα που υποστηρίζει την ισότητα μεταξλυ των δύο φύλων. Για πολλούς αιώνες στην ανθρώπινη ιστορία, τα γυναικεία δικαιώματα καταπατούνταν με διάφορους απάνθρωπους τρόπους. Ακόμα και σήμερα, αρκετοί θεωρούν ότι το γυναικείο φύλο είναι κατώτερο. Ωστόσο, οι γυναίκες και άνδρες  διαφέρουν μεταξύ τους όμως αυτό δε σημαίνει οτιδήποτε σχετικά με την απόλαυση των ίδιων δικαιωμάτων.

Ιδίως μέχρι και τον προηγούμενο αιώνα, οι γυναίκες ζούσαν τραγικές καταστάσεις, τις οποίες οι σημερινές γενιές δεν μπορούν καν να φανταστούν. Μηδαμινά έως ελάχιστα εργασιακά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα, άσκηση σωματικής, λεκτικής και ψυχικής βίας σε καθημερινή βάση και πολλές άλλες άθλιες καταστάσεις υπέμενε για χρόνια ο γυναικείος πληθυσμός στη γη.

Με τον καιρό, όμως, τα πράγματα βελτιώθηκαν. Παρόλο που ακόμη και στις μέρες μας, δυστυχώς, διαπιστώνονται διακρίσεις μεταξύ γυναικών και ανδρών στο πλαίσιο της οικογένειας, της ευρύτερης κοινωνίας, της αγορά εργασίας και της πολιτικής ζωής, ωστόσο επιβεβαιώνεται πως οι συνθήκες πλέον έχουν καλυτερέψει, ώστε να ελπίζουμε σε ένα ιδανικότερο μέλλον, καθώς το ζήτημα «γυναίκα» ήταν και εξακολουθεί να είναι πολύπλοκο.

Ας ξεκινήσουμε με βασικές πλευρές του. Με ποια προβλήματα έρχεται αντιμέτωπη στο παρόν μια κοπέλα, ήδη από τη νεότητά της; Πώς αντιμετωπίζεται το σώμα της από το μεγαλύτερο μέρος της ανδρικής κοινωνίας και πως μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των σύγχρονων στερεοτύπων; Οι περισσότερες γυναίκες γνωρίζουν πόσο δύσκολα κυλά η περίοδος της εφηβείας, ειδικά στη σημερινή εποχή, κατά την  οποία τα κοινωνικά δίκτυα κατακλύζουν τον κόσμο γύρω μας παρουσιάζοντας απάνθρωπα γυναικεία πρότυπα. Αυτό παρατηρείται κυρίως στα social media, δημοφιλή στους νέους και τους εφήβους, στα οποία οι κοπέλες υποχρεούνται να αναδεικνύουν άψογη εμφάνιση (όπως, βέβαια, εννοούν την «τέλεια» εμφάνιση η κοινωνία και η βιομηχανία του θεάματος και της μόδας), πέφτοντας στην παγίδα της σύγκρισης και των ανασφαλειών.

Εκτός αυτού, προβάλλονται αρνητικά γυναικεία πρότυπα στην «τραπ», ένα είδος μουσικής ιδιαίτερα αρεστό στους εφήβους. Στους στίχους και τα βίντεο κλιπ του συγκεκριμένου είδους, η γυναίκα αντιμετωπίζεται μόνο ως σεξουαλικό αντικείμενο εκμετάλλευσης. Πρόκειται ξεκάθαρα για διαχωρισμό των δύο φύλων στο δίπολο  υποκειμένου & αντικειμένου, καθιστώντας ουσιαστικά τον άντρα-θεατή ως το ανώτερο υποκείμενο, που απολαμβάνει το σεξουαλικό θέαμα τη γυναίκας, η οποία μας παρουσιάζεται ως αντικείμενο. Πολλά παρόμοια παραδείγματα θα μπορούσαν να αναφερθούν, γι” αυτό επιβάλλεται να γνωρίζουμε τι συμβαίνει γύρω μας, ώστε να είμαστε υποψιασμένοι σχετικά με τις «παγίδες» που στήνονται στα Μ.Μ.Ε. , παγίδες διακρίσεων σε βάρος των γυναικών.

Επίκαιρο, επίσης, θέμα είναι η σεξουαλική παρενόχληση γυναικών. Συνήθως έχει διαπιστωθεί στον εργασιακό χώρο, αλλά και σε δημόσιους χώρους, ακόμη και στο ίδιο το σπίτι. Ανάρμοστα αγγίγματα, αγενή σφυρίγματα, εκβιασμοί και βιασμοί έχουν αυξηθεί ραγδαία τον τελευταίο καιρό σε ολόκληρο τον κόσμο. Ως προς αυτό το θέμα είναι καθοριστικό το πώς ανατρεφόμαστε και πώς μεγαλώνουμε. Για παράδειγμα, αρκετοί ενήλικες μαθαίνουν από μικρά στα κορίτσια ότι αν ένα αγόρι τα πειράζει, σημαίνει ότι τους αρέσει, κάτι τραγικό, διότι έτσι διαβιβάζουν στα κορίτσια το μήνυμα να ανέχονται αδιαμαρτύρητα όλα τα πειράγματα, τα οποία αργότερα, στην ενήλικη ζωή, μπορούν να εκφραστούν με ακραίους τρόπους.
Ο στοιχειώδης σεβασμός μεταξύ των δύο φύλων θα άξιζε να είναι αυτονόητος, αφού πρώτα διδασκόταν -κυρίως στο πλαίσιο της οικογένειας- και στα αγόρια και στα κορίτσια ο τρόπος που κερδίζεται αμοιβαία.

Τελειώνοντας, αξίζει να διευκρινιστεί η έννοια του φεμινισμού, η οποία από πολλούς παρεξηγείται και κατακρίνεται. Ο φεμινισμός είναι ένα κίνημα που πιστεύει στην ισότητα των δύο φύλων και παλεύει καθημερινά για αυτήν. Δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα κίνημα κατά των ανδρών, όπως πολλοί λανθασμένα πιστεύουν αλλά μια κίνηση κατά του μισογυνισμού.

Μπορεί ένας βαθμός να αποδίδει την επίδοση ενός μαθητή;

Γράφουν οι μαθητές της β” τάξης Διαμαντόπουλος Αντώνης και Γιοβανόπουλος Χρήστος

mathites-sxoleia-maskaΤα τελευταία χρόνια, η σχολική επίδοση του μαθητή βαθμολογείται στο δημοτικό από το 1 έως το 10 και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1 μέχρι το 20. Οι βαθμοί επιδίδονται στους μαθητές του δημοτικού ανά τρίμηνο ενώ στο γυμνάσιο ανά τετράμηνο.

Εκείνη τη μέρα, κάθε μαθητής ανυπομονεί να μάθει για την επίδοση του και να την ανακοινώσει στους γονείς και τους συγγενείς του. Αν είναι καλή η βαθμολογία του, περιμένει και ένα μικρό δωράκι από τους γονείς του, για επιβράβευση. Αν όμως δεν έχει πάρει καλούς βαθμούς, αποφεύγει να κάνει γνωστούς τους βαθμούς του.

Οι περισσότεροι μαθητές νιώθουν άγχος και ανασφάλεια εξαιτίας της βαθμολόγησης, επειδή θέλουν να αποδείξουν στον εαυτό τους αλλά και στους γονείς, τους δασκάλους και τον περίγυρό τους ότι αξίζουν. Επίσης, μερικοί μαθητές φοβούνται αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα να μείνουν στην ίδια τάξη. Ένα μέρος της αξιολόγησής τους είναι και τα διαγωνίσματα που γράφουν στη διάρκεια των δύο τετραμήνων, λόγω των αγχώνονται ακόμα περισσότερο, μήπως πάρουν χαμηλό βαθμό και τους κοροϊδεύουν όσοι έλαβαν υψηλότερο.

Ένας αξιόλογος βαθμός στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικός, ιδιαίτερα στο λύκειο. Η καλές επιδόσεις στις τελικές εξετάσεις δίνουν σε κάποιον το εισιτήριο σε μια σχολή. Στη συνέχεια, παρέχεται η δυνατότητα να αναζητήσει, να βρει και να ασχοληθεί με ένα επάγγελμα που του αρέσει.

Παρ” όλα αυτά, ένας βαθμός, δηλαδή ένας αριθμός, δεν είναι δυνατό να αντικατοπτρίζει την συνολική προσωπικότητα ενός μαθητή. Ο μαθητής είναι άνθρωπος, με σώμα, μυαλό, ψυχή. Και κάθε μαθητής διαθέτει διαφορετικά χαρίσματα, κλίσεις, ενδιαφέροντα, ικανότητες από τους υπόλοιπους. Όταν, λοιπόν, βαθμολογούνται όλοι αυτοί οι διαφορετικοί άνθρωποι με το ίδιο αριθμητικό σύστημα, με ένα απλό νούμερο, είναι αδύνατο αυτός ο αριθμός να περιγράψει τις διαφορετικές δυνατότητες και αξίες τους.

Συμπερασματικά, έτσι όπως είναι οργανωμένη η εκπαίδευση και τα σχολεία, η υψηλή βαθμολογία έχει γίνει ο μοναδικός στόχος, επειδή δυστυχώς αποτελεί τη βασικότερη προϋπόθεση για το μέλλον. Τραγική αλήθεια είναι το γεγονός ότι από τους βαθμούς κυρίως εξαρτάται η πορεία ενός νέου στη ζωή. Ας προβληματιστούμε όμως όλοι -και ιδίως οι ενήλικες- αν είναι φυσιολογικό οι αριθμοί να «μιλούν» για ανθρώπινες προσωπικότητες και να καθορίζουν τη ζωή τους…

Reality shows και η επίδρασή τους στους έφηβους

Γράφουν οι μαθητές της Β γυμνασίου Γώτης Αθανάσιος και Καλφούντζος Χαράλαμπος

big brother  Στις μέρες μας πολλοί έφηβοι παρακολουθούν στην τηλεόραση κυρίως τα «Reality Shows», στα οποία πρωταγωνιστούν συνηθισμένοι  άνθρωποι, με την πραγματική τους ταυτότητα. Η προσωπική ζωή των πρωταγωνιστούν φανερώνεται πλέον σε όλο τον κόσμο, καθώς οι ίδιοι δεν επιτρέπεται να κρατήσουν οτιδήποτε κρυφό από τους τηλεθεατές, μιας και κάθε στιγμή τους βιντεοσκοπείται από τις κάμερες. Γι” αυτόν τον λόγο η πλειοψηφία των εφήβων εθίζονται σε τέτοιες εκπομπές,  προτιμώντας τες από τις υπόλοιπες!

H υψηλή ακροαματικότητα των «Reality Shows» που σημειώνεται ιδίως μεταξύ των εφήβων και των νεαρών τηλεθεατών οφείλεται σε διάφορους λόγους. Βασικό είναι ότι τα δρώμενα των πρωταγωνιστών παρακολουθούνται στην κανονική τους ροή και σε πραγματικό χρόνο, χωρίς να έχουν υποστεί επεξεργασία. Δηλαδή οι θεατές βλέπουν όσα συμβαίνουν στην πραγματικότητα, γι” αυτό άλλωστε και ονομάζονται, στα ελληνικά, «Τηλεπαιχνίδια της πραγματικότητας». Ένας ακόμα λόγος που αξίζει να αναφερθεί, είναι η ανταγωνιστικότητα των παικτών μεταξύ τους για το ποιος θα διεκδικήσει το τελικό έπαθλο. Γι” αυτό και η τηλεθέαση χτυπάει κόκκινο, καθώς οι θεατές, ζώντας και οι ίδιοι σε μια ξεκάθαρα ανταγωνιστική κοινωνία, ταυτίζονται με τους παίκτες αυτών των εκπομπών, ώστε παρακολουθούν μανιωδώς τις καθημερινές εντάσεις, συγκρούσεις και προστριβές ανάμεσα στους τελευταίους. Μάλιστα, οι έφηβοι που ασχολούνται με τα «Reality Shows» έχουν σαν πρότυπα κάποιους από τους διαγωνιζόμενους θέλοντας να τους μοιάσουν. Τέλος, καθοριστικός ρόλο παίζει και το γεγονός ότι οι τηλεθεατές έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν την πορεία των συμμετεχόντων στο τηλεπαιχνίδι -άρα το τελικό αποτέλεσμα και τον τελικό νικητή-, εκφράζοντας είτε συμπαράσταση είτε την αποδοκιμασία του για κάποιους από αυτούς, μέσω της εβδομαδιαίας τηλεψηφοφορίας.

Η συχνή και φανατική προσήλωση σε τέτοιες εκπομπές επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στους θεατές τους. Ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι ότι οι έφηβοι απορροφώνται σε τέτοιο βαθμό από τα «»Realities», με αποτέλεσμα να χάνουν σταδιακά το ενδιαφέρον τους για τα υπόλοιπα στοιχεία της γύρω πραγματικότητας όπως το διάβασμα για το σχολείου, οι απογευματινές δραστηριότητες, τα παιχνίδια με τους φίλους τους και οι έξοδοι. Επίσης, αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη της ισχυρογνωμοσύνης των παιδιών, που έτσι κι αλλιώς είναι πεισματάρηδες εξαιτίας της φάσης της εφηβείας, επειδή υποστηρίζουν φανατικά τους παίκτες με τους οποίους ταυτίζονται, απομονώνοντας μόνο τα θετικά και αδιαφορώντας για τα ελαττώματα και τις κακές συνήθειές του. Επόμενο και πολύ πιθανό είναι οι νέοι να συνηθίσουν να μην παρατηρούν αντικειμενικά και ολόπλευρα πρόσωπα και καταστάσεις της καθημερινότητάς τους αλλά να συμπεριφέρονται ευνοϊκά σε όσους τους μοιάζουν βάζοντας στο περιθώριο όσους διαφέρουν από τους ίδιους, χωρίς να μπαίνουν στη διαδικασία να τους γνωρίσουν. Εκτός αυτών, πολλές φορές η απρεπής συμπεριφορά των παικτών μεταξύ τους αποτελεί αρνητικό πρότυπο, που οι έφηβοι υιοθετούν και στις πραγματικές διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Κλείνοντας, η παρακολούθηση  των «Reality Shows» είναι διασκεδαστική αλλά έχει και αρνητικές πλευρές. Το ζητούμενο, όπως σχεδόν πάντα στη ζωή, είναι το μέτρο. Στην προκειμένη περίπτωση, οι ενήλικες να συνηθίζουν τα παιδιά στη μετρημένη, όχι υπερβολική παρακολούθηση τέτοιων παιχνιδιών ενημερώνοντάς τα, ταυτόχρονα, για τους κανόνες και την εμπορική σκοπιμότητα των καναλιών που τις προβάλλουν, ώστε (οι έφηβοι) να μπορούν να διακρίνουν τη φυσική πραγματικότητα από την «πραγματικότητα» των συγκεκριμένων παιχνιδιών και να συνειδητοποιήσουν  ότι οι υπεύθυνοι των καναλιών «παίζουν» με την ψυχολογία του κόσμου, μόνο και μόνο για να σημειώνουν υψηλά ποσοστά τηλεθέασης άρα και υψηλά κέρδη. Έτσι, τα παιδιά θα παρακολουθούν τέτοιου είδους εκπομπές μόνο για διασκέδαση, αποφεύγοντας την εξάρτηση από αυτές και όσα αυτή συνεπάγεται.

 

Οι άνθρωποι και φυσικό περιβάλλον

Γράφουν οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου, Γεωργιάδου Ειρήνη και Κόρτσα Σουάντα 

 

ENVIΡΟΜΕΝΤΤα τελευταία χρόνια ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα που απασχολούν τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο είναι η μόλυνση του περιβάλλοντος. Ο σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον είναι κάτι που λέγεται και επιδιώκεται αλλά μόνο στα λόγια.  Ωστόσο, η αλληλεπίδραση μεταξύ της φύσης και των ανθρώπων είναι αρκετά περίπλοκο ζήτημα.

   Στην πράξη, οι άνθρωποι ρυπαίνουν με διάφορους τρόπους το περιβάλλον, τη χλωρίδα, την πανίδα και τη θάλασσα. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος είναι η απόθεση από τον άνθρωπο εμμέσως ή αμέσως, ουσιών ή και υλικών είτε στην ξηρά είτε στη θάλασσα. Με άλλα λόγια, στερεά και υγρά απόβλητα αποβάλλονται μολύνοντας, ακόμη και θανατώνοντας διάφορα φυτικά και ζωικά είδη που μπορεί να είναι και υπό εξαφάνιση και απειλώντας την υγεία των ανθρώπων. Άλλη μια σημαντική πλευρά είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση με την αποβολή ατμοσφαιρικών ρύπων τόσο από τα εργοστάσια όσο κι από τις εξατμίσεις των μέσων μεταφοράς. Το «Φαινόμενο του θερμοκηπίου» άλλα και η «Τρύπα του όζοντος» είναι δύο από τις πιο γνωστές σοβαρές συνέπειες της μόλυνσης του αέρα.

  Βασική λύση για να ελαττωθεί όλο αυτό είναι οι άνθρωποι να  αντιμετωπίζουν πιο προσεκτικά και υπεύθυνα τη φύση. Η απόκτηση οικολογικής συνείδησης πραγματοποιείται σε μικρή ηλικία και είναι ευθύνη των ομάδων που προσφέρουν αγωγή στο παιδί, δηλαδή της οικογένειας, των δασκάλων, της κοινωνίας και των μέσων μαζικής ενημέρωσης.Αν ο άνθρωπος μάθει από μικρός να σέβεται, να εκτιμά, να απολαμβάνει και να προστατεύει τη φύση, τότε μόνο μπορεί να φτάσει στο σημείο να πάρει μέτρα, όπως, για παράδειγμα, να χρησιμοποιούνται λιγότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να βελτιώνεται όλο και περισσότερο η ποιότητα την καυσίμων για την προστασία της ατμόσφαιρας. Επίσης, τότε μόνο μπορεί να προσέχει πού αποβάλλει τα σκουπίδια, να γνωρίζει για την ανακύκλωση, να συμμετέχει ο ίδιος σε ομάδες εθελοντών καθαρισμού των δασών κ.ά.

   Τελικά, αν δεν γίνει συνείδηση και προσωπική υπόθεση του καθενός η ανάγκη προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, τότε κρίνεται επισφαλής ακόμη και η ίδια η επιβίωση των ανθρώπων πάνω στη γη. Η φύση είναι υπέροχα όμορφη αλλά εκδικείται όποιον δεν τη σέβεται.

 

Top