Archive for: Απριλίου 2021

Βullying: Δυστυχώς, διαρκώς επίκαιρο…

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” γυμνασίου, Matilda Cuka και Μπίτζιου Κατερίνα.

bullyingΚατά τα τελευταία χρόνια, το «bullying» (στα ελληνικά, «εκφοβισμός») είναι ένα προβληματικό φαινόμενο που  αντί να μειώνεται όλο και εντείνεται. Πρόκειται για τον διαρκή και επίμονο εκφοβισμό από πλευράς ενός ή περισσότερων θυτών εναντίον ενός «αδύναμου» θύματος. Παρατηρείται ιδίως στα σχολεία και εκδηλώνεται με διάφορους τρόπους, οι πιο βασικοί από τους οποίους είναι είναι ο λεκτικός, ο σωματικός και ο ψυχικός εκφοβισμός.

Ειδικότερα, λεκτική βία ασκείται, όταν ο θύτης παρενοχλεί με βρισιές και υποτίμηση το θύμα απειλώντας το να μην φανερώσει τίποτε και σε κανέναν. Το θύμα συνήθως τον υπακούει, διότι φοβάται να υποφέρει περισσότερο. Σε άλλες περιπτώσεις, ο θύτης ασκεί στον «αδύναμο» σωματική βία, με ξυλοδαρμούς, σπρωξίματα, τραυματισμούς. Κάποιες άλλες φορές, εκφράζεται ψυχικός εκφοβισμός, αφού ο θύτης απειλεί και εκβιάζει επίμονα το θύμα, κάνοντας τη ζωή του τελευταίου ανυπόφορη. Η τελευταία αυτή μορφή «bullying», πραγματοποιείται ιδίως στο διαδίκτυο, μέσω του οποίου ο θύτης αποστέλνει απειλητικά μηνύματα στο θύμα ή -και- δημοσιεύει προσωπικά δεδομένα χωρίς την άδειά του. Ο θύτης βρίσκει παιδιά – θύματα τα οποία έχουν μειωμένη αυτοπεποίθηση , έλλειψη αυτοσεβασμού, αδυναμία αντιμετώπισης καταστάσεων και είναι εσωστρεφή σαν άτομα. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο συναισθηματικός εκβιασμός ο οποίος αποτελεί το τελευταίο στάδιο. Τα θύματα καταλήγουν να κλείνονται στον εαυτό τους , να αποκόβονται από το κοινωνικό σύνολο και όλα αυτά γίνονται εξαιτίας κάποιων ψεύτικων φημών που μπορεί να διαδίδονται για αυτούς.

Αυτό που προκαλεί απορία για τον σχολικό εκφοβισμό είναι το γεγονός ότι, παρόλο που την τελευταία δεκαετία έχουν διοργανωθεί ενημερώσεις, ημερίδες και «εκστρατείες» κατά του «bullying» και παρόλο που στα σχολεία έχουν ληφθεί πολλά και σημαντικά μέτρα για την αντιμετώπισή του, ωστόσο αυτό συνεχίζεται. Μάλλον χρειάζεται και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές και οι υπεύθυνοι της παιδείας να προβληματιστούν σχετικά με την παραπάνω διαπίστωση και να καταστρώσουν νέες στρατηγικές καταπολέμησης αυτού του απάνθρωπου φαινομένου.

       Πώς αντιμετωπίζουμε το bullying 

Αν ασκείτε bullying σε κάποιον συμμαθητή σου:

  • Μίλα σε έναν καθηγητή σου που εμπιστεύεσαι ή σε κάποιον γονιό.
  • Μην επιτρέψεις γέλια και άσχημες κουβέντες.
  • Κάλεσε στην Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα ΠαιδιΆ SOS 1056, για να μιλήσεις με κάποιον ψυχολόγο.

Εάν δέχομαι εγώ bullying 

  • Δεν φταίω εγώ σε τίποτα και δεν έκανα τίποτα για να μου συμπεριφέρονται με αυτόν τον τρόπο.
  • Αποφεύγω τους θήτες.
  • Λέω με σιγουριά ΣΤΑΜΑΤΑ!
  • Αν συνεχιστεί το λέω σε κάποιον που εμπιστεύομαι.

Ο «Γολγοθάς» της γυναίκας ακόμα και στον 21ο αιώνα

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” Γυμνασίου, Νερκίζογλου Χριστίνα , Νοτοπούλου Μαριλένα , Σάρρα Ριγκέλντα

Screenshot 2021-03-28 173259Ο φεμινισμός είναι ένα γυναικείο κίνημα που υποστηρίζει την ισότητα μεταξλυ των δύο φύλων. Για πολλούς αιώνες στην ανθρώπινη ιστορία, τα γυναικεία δικαιώματα καταπατούνταν με διάφορους απάνθρωπους τρόπους. Ακόμα και σήμερα, αρκετοί θεωρούν ότι το γυναικείο φύλο είναι κατώτερο. Ωστόσο, οι γυναίκες και άνδρες  διαφέρουν μεταξύ τους όμως αυτό δε σημαίνει οτιδήποτε σχετικά με την απόλαυση των ίδιων δικαιωμάτων.

Ιδίως μέχρι και τον προηγούμενο αιώνα, οι γυναίκες ζούσαν τραγικές καταστάσεις, τις οποίες οι σημερινές γενιές δεν μπορούν καν να φανταστούν. Μηδαμινά έως ελάχιστα εργασιακά, κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα, άσκηση σωματικής, λεκτικής και ψυχικής βίας σε καθημερινή βάση και πολλές άλλες άθλιες καταστάσεις υπέμενε για χρόνια ο γυναικείος πληθυσμός στη γη.

Με τον καιρό, όμως, τα πράγματα βελτιώθηκαν. Παρόλο που ακόμη και στις μέρες μας, δυστυχώς, διαπιστώνονται διακρίσεις μεταξύ γυναικών και ανδρών στο πλαίσιο της οικογένειας, της ευρύτερης κοινωνίας, της αγορά εργασίας και της πολιτικής ζωής, ωστόσο επιβεβαιώνεται πως οι συνθήκες πλέον έχουν καλυτερέψει, ώστε να ελπίζουμε σε ένα ιδανικότερο μέλλον, καθώς το ζήτημα «γυναίκα» ήταν και εξακολουθεί να είναι πολύπλοκο.

Ας ξεκινήσουμε με βασικές πλευρές του. Με ποια προβλήματα έρχεται αντιμέτωπη στο παρόν μια κοπέλα, ήδη από τη νεότητά της; Πώς αντιμετωπίζεται το σώμα της από το μεγαλύτερο μέρος της ανδρικής κοινωνίας και πως μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των σύγχρονων στερεοτύπων; Οι περισσότερες γυναίκες γνωρίζουν πόσο δύσκολα κυλά η περίοδος της εφηβείας, ειδικά στη σημερινή εποχή, κατά την  οποία τα κοινωνικά δίκτυα κατακλύζουν τον κόσμο γύρω μας παρουσιάζοντας απάνθρωπα γυναικεία πρότυπα. Αυτό παρατηρείται κυρίως στα social media, δημοφιλή στους νέους και τους εφήβους, στα οποία οι κοπέλες υποχρεούνται να αναδεικνύουν άψογη εμφάνιση (όπως, βέβαια, εννοούν την «τέλεια» εμφάνιση η κοινωνία και η βιομηχανία του θεάματος και της μόδας), πέφτοντας στην παγίδα της σύγκρισης και των ανασφαλειών.

Εκτός αυτού, προβάλλονται αρνητικά γυναικεία πρότυπα στην «τραπ», ένα είδος μουσικής ιδιαίτερα αρεστό στους εφήβους. Στους στίχους και τα βίντεο κλιπ του συγκεκριμένου είδους, η γυναίκα αντιμετωπίζεται μόνο ως σεξουαλικό αντικείμενο εκμετάλλευσης. Πρόκειται ξεκάθαρα για διαχωρισμό των δύο φύλων στο δίπολο  υποκειμένου & αντικειμένου, καθιστώντας ουσιαστικά τον άντρα-θεατή ως το ανώτερο υποκείμενο, που απολαμβάνει το σεξουαλικό θέαμα τη γυναίκας, η οποία μας παρουσιάζεται ως αντικείμενο. Πολλά παρόμοια παραδείγματα θα μπορούσαν να αναφερθούν, γι” αυτό επιβάλλεται να γνωρίζουμε τι συμβαίνει γύρω μας, ώστε να είμαστε υποψιασμένοι σχετικά με τις «παγίδες» που στήνονται στα Μ.Μ.Ε. , παγίδες διακρίσεων σε βάρος των γυναικών.

Επίκαιρο, επίσης, θέμα είναι η σεξουαλική παρενόχληση γυναικών. Συνήθως έχει διαπιστωθεί στον εργασιακό χώρο, αλλά και σε δημόσιους χώρους, ακόμη και στο ίδιο το σπίτι. Ανάρμοστα αγγίγματα, αγενή σφυρίγματα, εκβιασμοί και βιασμοί έχουν αυξηθεί ραγδαία τον τελευταίο καιρό σε ολόκληρο τον κόσμο. Ως προς αυτό το θέμα είναι καθοριστικό το πώς ανατρεφόμαστε και πώς μεγαλώνουμε. Για παράδειγμα, αρκετοί ενήλικες μαθαίνουν από μικρά στα κορίτσια ότι αν ένα αγόρι τα πειράζει, σημαίνει ότι τους αρέσει, κάτι τραγικό, διότι έτσι διαβιβάζουν στα κορίτσια το μήνυμα να ανέχονται αδιαμαρτύρητα όλα τα πειράγματα, τα οποία αργότερα, στην ενήλικη ζωή, μπορούν να εκφραστούν με ακραίους τρόπους.
Ο στοιχειώδης σεβασμός μεταξύ των δύο φύλων θα άξιζε να είναι αυτονόητος, αφού πρώτα διδασκόταν -κυρίως στο πλαίσιο της οικογένειας- και στα αγόρια και στα κορίτσια ο τρόπος που κερδίζεται αμοιβαία.

Τελειώνοντας, αξίζει να διευκρινιστεί η έννοια του φεμινισμού, η οποία από πολλούς παρεξηγείται και κατακρίνεται. Ο φεμινισμός είναι ένα κίνημα που πιστεύει στην ισότητα των δύο φύλων και παλεύει καθημερινά για αυτήν. Δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα κίνημα κατά των ανδρών, όπως πολλοί λανθασμένα πιστεύουν αλλά μια κίνηση κατά του μισογυνισμού.

Μπορεί ένας βαθμός να αποδίδει την επίδοση ενός μαθητή;

Γράφουν οι μαθητές της β” τάξης Διαμαντόπουλος Αντώνης και Γιοβανόπουλος Χρήστος

mathites-sxoleia-maskaΤα τελευταία χρόνια, η σχολική επίδοση του μαθητή βαθμολογείται στο δημοτικό από το 1 έως το 10 και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 1 μέχρι το 20. Οι βαθμοί επιδίδονται στους μαθητές του δημοτικού ανά τρίμηνο ενώ στο γυμνάσιο ανά τετράμηνο.

Εκείνη τη μέρα, κάθε μαθητής ανυπομονεί να μάθει για την επίδοση του και να την ανακοινώσει στους γονείς και τους συγγενείς του. Αν είναι καλή η βαθμολογία του, περιμένει και ένα μικρό δωράκι από τους γονείς του, για επιβράβευση. Αν όμως δεν έχει πάρει καλούς βαθμούς, αποφεύγει να κάνει γνωστούς τους βαθμούς του.

Οι περισσότεροι μαθητές νιώθουν άγχος και ανασφάλεια εξαιτίας της βαθμολόγησης, επειδή θέλουν να αποδείξουν στον εαυτό τους αλλά και στους γονείς, τους δασκάλους και τον περίγυρό τους ότι αξίζουν. Επίσης, μερικοί μαθητές φοβούνται αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα να μείνουν στην ίδια τάξη. Ένα μέρος της αξιολόγησής τους είναι και τα διαγωνίσματα που γράφουν στη διάρκεια των δύο τετραμήνων, λόγω των αγχώνονται ακόμα περισσότερο, μήπως πάρουν χαμηλό βαθμό και τους κοροϊδεύουν όσοι έλαβαν υψηλότερο.

Ένας αξιόλογος βαθμός στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικός, ιδιαίτερα στο λύκειο. Η καλές επιδόσεις στις τελικές εξετάσεις δίνουν σε κάποιον το εισιτήριο σε μια σχολή. Στη συνέχεια, παρέχεται η δυνατότητα να αναζητήσει, να βρει και να ασχοληθεί με ένα επάγγελμα που του αρέσει.

Παρ” όλα αυτά, ένας βαθμός, δηλαδή ένας αριθμός, δεν είναι δυνατό να αντικατοπτρίζει την συνολική προσωπικότητα ενός μαθητή. Ο μαθητής είναι άνθρωπος, με σώμα, μυαλό, ψυχή. Και κάθε μαθητής διαθέτει διαφορετικά χαρίσματα, κλίσεις, ενδιαφέροντα, ικανότητες από τους υπόλοιπους. Όταν, λοιπόν, βαθμολογούνται όλοι αυτοί οι διαφορετικοί άνθρωποι με το ίδιο αριθμητικό σύστημα, με ένα απλό νούμερο, είναι αδύνατο αυτός ο αριθμός να περιγράψει τις διαφορετικές δυνατότητες και αξίες τους.

Συμπερασματικά, έτσι όπως είναι οργανωμένη η εκπαίδευση και τα σχολεία, η υψηλή βαθμολογία έχει γίνει ο μοναδικός στόχος, επειδή δυστυχώς αποτελεί τη βασικότερη προϋπόθεση για το μέλλον. Τραγική αλήθεια είναι το γεγονός ότι από τους βαθμούς κυρίως εξαρτάται η πορεία ενός νέου στη ζωή. Ας προβληματιστούμε όμως όλοι -και ιδίως οι ενήλικες- αν είναι φυσιολογικό οι αριθμοί να «μιλούν» για ανθρώπινες προσωπικότητες και να καθορίζουν τη ζωή τους…

Τι σημαίνει η λέξη «επανάσταση» για έναν έφηβο;

 Γράφουν οι μαθήτριες της Β Γυμνασίου,  Χαντζοπούλου Δέσποινα και Ματοπούλου Βασιλική

 iStock_000023099536SmallΗ εφηβεία είναι περίοδος-σταθμός στη ζωή όλων. Πολλοί την αποκαλούν «ηλικία της επανάστασης». Κατά τη συγκεκριμένη φάση, προετοιμάζεται το έδαφος για την ενηλικίωση, μιας και οι νέοι αρχίζουν να διαμορφώνουν τη δική τους ταυτότητα, να αναπτύσσουν την ικανότητα σκέψης, να αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερα για τη ζωή και τον κόσμο που τους περιβάλλει και, βέβαια, όλα αυτά ξεκινώντας την «επανάστασή» τους.

Αυτή η αντίδραση είναι δύο ειδών. Η πρώτη, ενάντια στην κοινωνική συμμόρφωση και η δεύτερη, στη γονεϊκή εξουσία. Και στις δύο περιπτώσεις ο έφηβος αντιδράει έντονα και υπερβολικά. Βιώνοντας ταχύτατες και συνταρακτικές αλλαγές στο σώμα, το μυαλό και την ψυχή του, αφήνοντας στο παρελθόν την παιδική ηλικία και προχωρώντας στην ενηλικίωση (για την οποία δεν γνωρίζει οτιδήποτε), νιώθει χείμαρρο έντονων αισθημάτων, κυρίως ανασφάλειας, θλίψης, άγχους, μοναξιάς, ντροπής, πλήξης, αναστάτωσης και χαμηλής αυτοεκτίμησης. Επίσης, εκφράζει εναντιωματική συμπεριφορά προς τους γονείς, αποστασιοποιείται από το οικογενειακό περιβάλλον και προσκολλάται περισσότερο σε παρέες συνομηλίκων. Αξιοσημείωτο ότι συχνά νιώθει παραμελημένος, γι” αυτό και αποζητά συνεχώς την προσοχή των άλλων. Με όλο αυτό το «πακέτο» συμπεριφοράς οι νέοι εκδηλώνουν την επανάστασή τους.

Ειδικότερα, η ανάγκη για αντίδραση φουντώνει στον έφηβο, όταν το οικογενειακό περιβάλλον απορρίπτει τις απόψεις και τα «θέλω» του. Οι νέοι διαμορφώνοντας την προσωπικότητά τους, συνήθως κρίνουν τις απόψεις των γονέων τους και εναντιώνονται σε αυτές και τις απαιτήσεις τους. Αν οι γονείς επιμένουν στις δικές θέσεις τους προσπαθώντας να τις επιβάλλουν στους εφήβους και, ταυτόχρονα, αγνοώντας τις απόψεις των τελευταίων, τότε η σύγκρουση μεταξύ τους γίνεται εντονότερη. Συχνά, οι έφηβοι επαναστατούν, επειδή νιώθουν πίεση λόγω των σχολικών και εξωσχολικών δραστηριοτήτων τους. Ιδίως, όταν οι επιδόσεις τους στο σχολείο δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των γονέων, νιώθουν ισοπεδωμένη την αυτοπεποίθησή τους. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, αισθάνονται τόσο ασήμαντοι και ανάξιοι, ώστε είτε παύουν να ασχολούνται με το σχολείο είτε διακόπτουν τη φοίτηση.

Τελικά, η τάση για επανάσταση και η αντιδραστική συμπεριφορά των εφήβων είναι απολύτως δικαιολογημένη, εξαιτίας και της φύσης της ίδιας εφηβείας και των αυξανόμενων υποχρεώσεων στις οποίες καλούνται να ανταποκριθούν οι σημερινοί νέοι. Η στάση των γονέων είναι καθοριστική, ώστε αυτή η φάση της ζωής των παιδιών τους να κυλήσει όσο γίνεται πιο αρμονικά και ωφέλιμα για τα ίδια. Κυρίως, να στέκονται δίπλα στους εφήβους, να τους ακούν, να τους συμβουλεύουν δίχως να «κάνουν κήρυγμα», να τους αποφορτίζουν από το άγχος και, ιδιαίτερα, να εκφράζουν σε αυτά την αγάπη τους, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη τους.

Οι τάσεις της μόδας στο ντύσιμο για την Άνοιξη του 2021!

Γράφουν οι μαθήτριες της Β” Γυμνασίου, Ματίνα Κούγκα και Ευθυμία Ασίκη

fashion20-21-1

Είναι γεγονός πως το ξέσπασμα της πανδημίας άλλαξε ριζικά όλους μας, επηρέασε πολλούς τομείς της καθημερινότητάς μας και έφερε τα «πάνω-κάτω» στη ζωή μας. Ωστόσο, ο χώρος της μόδας παρέμεινε ενεργός, καθώς οι αρμόδιοι, παρά τον εγκλεισμό, κατάφεραν να μεγαλουργήσουν για ακόμη μία φορά, δημιουργώντας μοναδικά σχέδια, με τα οποία έδωσαν νέα πνοή στο γυναικείο στυλ!

Αρχικά, οι σχεδιαστές αποφάσισαν να στραφούν στο παρελθόν, φέρνοντας στην επικαιρότητα τάσεις παλιότερων δεκαετιών. Από τα κομψά, μεσάτα φορέματα της δεκαετία του ’50 μέχρι και τα έντονα έγχρωμα ρούχα  που θυμίζουν ουράνιο τόξο, της δεκαετίας του ’80 αλλά και από τα animal prints έως τα glam, disco κομμάτια. Όλα τα trends της προηγούμενης χιλιετίας επανέρχονται στη μόδα εμπλουτίζοντας με μια νέα πινελιά τη ντουλάπα μας.

Αλλά επειδή Άνοιξη χωρίς λουλούδια δεν γίνεται, αρκετοί διάσημοι οίκοι μόδαςfashion20-21-2 προτείνουν και πάλι τα floral prints στα ρούχα. Μπορεί την προηγούμενη άνοιξη να μην ήρθαμε σε επαφή με τη φύση, εντούτοις φέτος το εμπριμέ θα κυριαρχήσει! Ιδιαίτερα, θα φορεθούν ρούχα που φέρουν μικρά άνθη, όπως τα τριαντάφυλλα, αλλά και τροπικά μοτίβα, όπως οι φοίνικες. Τέλος, την εμφάνισή της κάνει και η κλασική απόχρωση του μπλε. Ένα χρώμα που μπορεί να φορεθεί χωρίς φόβο απ’ όλες τις ηλικίες και που ο καθένας μας φαίνεται πως είναι απαραίτητο να έχει στην γκαρνταρόμπα του! Ο τόνος του συγκεκριμένου χρώματος είναι ενδιάμεσος, συνδυάζοντας το μπλε «ηλεκτρίκ» με το μπλε «ραφ» και δημιουργώντας αρμονία μεταξύ των δύο αποχρώσεων.

fashion20-21-3Όσον αφορά τα παπούτσια, καταρχήν την τιμητική τους φέτος θα έχουν τα σανδάλια. Οι οίκοι «Chanel», «Boss» και «Valentino» φαίνεται πως έδωσαν έμφαση στο πιο χαλαρό στυλ, παρουσιάζοντας flat σανδάλια με κορδόνια, φαρδιές λωρίδες («dad slippers»), αλλά και σανδάλια τύπου «gladiator», με σταυρωτά δεμένες κορδέλες που φτάνουν μέχρι το γόνατο. Από την άλλη, οι οίκοι «Fendi» και «Versace» επέλεξαν πιο χαριτωμένο «μονοπάτι», συμπεριλαμβάνοντας στις συλλογές τους μπαλαρίνες και «kitten heels». Τέλος, στη μόδα παραμένουν τα αγαπημένα σε όλους μας sneakers, τα οποία πλέον συνδυάζονται με οτιδήποτε άλλο εκτός από το αυτονόητο, δηλαδή τα αθλητικά μας ρούχα!

Από ένα ολοκληρωμένο όμως look δε θα μπορούσαν να λείπουν και τα αξεσουάρ! Όπως φαίνεται, φέτος το χώρο της μόδας καταλαμβάνουν οι «vintage» μακρόστενες τσάντες με κοντό χερούλι, τα πιο σπορ «bucket hats», οι αλυσίδες στο λαιμό και τα πιο περίτεχνα κοσμήματα εμπνευσμένα από… φίδια! Παράλληλα, στα trends προστίθενται και οι μάσκες, οι οποίες έχουν πλέον μετατραπεί από πολύτιμο όπλο έναντι του COVID σε must αξεσουάρ της σεζόν!

Καταλαβαίνουμε πως, ακόμα και κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου, η μόδα χάρη σε ταλαντούχους σχεδιαστές δεν παρέμεινε στάσιμη. Αν και χωρίς τα «fashion shows», οι διάσημοι οίκοι μόδας βρήκαν τρόπους να παρουσιάσουν τις συλλογές τους, βοηθώντας τους λάτρεις της μόδας να ονειρευτούν ένα αισιόδοξο μέλλον, φορώντας νέα trends της εποχής, ακόμα και χωρίς τη μάσκα τους!

2021: 200 χρόνια μετά την ελληνική επανάσταση του 1821!

Γράφει η μαθήτρια της Β” Γυμνασίου, Τσόλη Μαρία

2Timi_215 Μαρτίου 2021: 200 χρόνια μετά την ελληνική επανάσταση του 1821, όταν ξεκίνησαν μια σειρά από τα σημαντικότερα γεγονότα της νεότερης ιστορίας των Ελλήνων. Τι συνέβη όμως τότε;

Οι Έλληνες ζούσαν κάτω από την σκλαβιά των Τούρκων για 400 χρόνια και η καθημερινότητά τους ήταν δύσκολη, αφού ζούσαν διάφορες απαγορεύσεις, υπέμεναν πολλά βασανιστήρια, πλήρωναν βαρύτατους φόρους, κινδύνευε και χανόταν η ζωή των ίδιων, των συγγενών και των φίλων τους. Μην αντέχοντας άλλο τη σκλαβιά, προετοιμάστηκαν, για να διεκδικήσουν την ελευθερία τους. Κλέφτες, αρματολοί, Φιλική Εταιρεία, Φιλέλληνες όλοι μαζί ενωμένοι υπηρέτησαν τον σκοπό της Λευτεριάς της πατρίδας μας!

   Ένα πρωινό του Μαρτίου, του 1821, ο δεσπότης, ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, ύψωσε τη σημαία της Επανάστασης στο μοναστήρι της Αγίας Λαύρας. Τότε οι Έλληνες προσκύνησαν και ορκίστηκαν «Ελευθερία ή Θάνατο». Αμέτρητα τα πρόσωπα των αγωνιστών. Μερικά απ’ αυτά είναι ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, ο Αθανάσιος Διάκος, η Μπουμπουλίνα, η Μαντώ Μαυρογένους, ο Γεώργιος Καραϊσκάκης και άλλοι πολλοί. Αιματηρές οι μάχες που δόθηκαν στο Χάνι της Γραβιάς, στα Δερβενάκια, στο Μεσολόγγι, στην Τριπολιτσά και σε πολλά άλλα μέρη. Απερίγραπτη η ψυχική δύναμη, το θάρρος, η γενναιότητα, η αγωνιστικότητα των προγόνων μας, που πολέμησαν μέχρι θανάτου για μια ανεξάρτητη πατρίδα.

   Αξίζει να μην ξεχνάμε ποτέ εκείνη τη μέρα, όταν χάρη στις θυσίες αυτών των ηρώων, ζούμε «αναπνέοντας ελεύθερα». Αξίζει να τους τιμούμε όχι μόνο με λόγια αλλά και με πράξεις ακολουθώντας το παράδειγμα των πράξεών τους ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή τυραννίας. Η κληρονομιά που μας άφησαν οι ήρωες της ελληνικής επανάστασης είναι η παιδεία, η αρετή, η αξιοπρέπεια και η θέληση για ελεύθερη ζωή, σύμφωνα και με τους στίχους του Ρήγα Φεραίου στον Θούριό του: «Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή!».

Φέτος, μάλιστα, που γιορτάζουμε την επέτειο των 200 χρόνων από την ελληνική επανάσταση, είναι ευκαιρία να σκεφτούμε ότι και στο παρόν, στη χώρα μας αλλά και σε όλο τον κόσμο πολλοί άνθρωποι υποφέρουν διάφορα είδη σκλαβιάς. Είμαστε άραγε διατεθειμένοι σαν λαός να αντισταθούμε σε αυτές τις σύγχρονες μορφές δουλείας έχοντας ως πρότυπο του ένδοξους προγόνους μας;

Τηλεκπαίδευση ή δια ζώσης μάθηση;

  Γράφουν οι μαθητές της Β Γυμνασίου Καλφούντζος Χαράλαμπος και Γώτης Αθανάσιος

 elearningΕδώ και αρκετούς μήνες, εφαρμόζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λόγω της εμφάνισης του covid-19 και των σχετικών αυστηρών μέτρων που έχουν παρθεί από την κυβέρνηση, ανάμεσα στα οποία και η διακοπή της ομαλής λειτουργίας των σχολείων! Παρακάτω, θα αναλύσουμε τα θετικά και αρνητικά συγκρίνοντας την τηλεκπαίδευση και τη δια ζώσης διδασκαλία, προσπαθώντας να καταλήξουμε σε ένα βοηθητικό για όλους μας συμπέρασμα.

Αρχίζοντας, με τα πλεονεκτήματα της τηλεκπαίδευσης, είναι αξιοσημείωτο ότι το μάθημα μπορεί να πραγματοποιηθεί με πολλά μέσα, με τα οποία γίνεται καλύτερο και πιο ευχάριστο. Για παράδειγμα, το μάθημα διδάσκεται μέσω παρουσιάσεων, εγγράφων, βίντεο, εικόνων κ.ά. Με αυτούς τους τρόπους οι μαθητές μαθαίνουν διασκεδάζοντας ταυτόχρονα και οι καθηγητές έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν στα παιδιά διάφορα που θα τους ενδιέφεραν, αλλά ήταν δύσκολο να το εφαρμόσουν στην πραγματική τάξη.

lockdownΑπό την άλλη μεριά, ένα αρνητικό της τηλεκπαίδευσης είναι τα τεχνικά προβλήματα που προκύπτουν και σχετίζονται με το internet. Συγκεκριμένα, ο μαθητής μπορεί να μην διαθέτει καλή σύνδεση και να χάσει ένα μέρος του μαθήματος, επειδή «κολλάει» η εφαρμογή της Webex, με επίπτωση να μην λαμβάνει τις απαραίτητες βάσεις, για να παρακολουθήσει τα επόμενα μαθήματα και ίσως να μην περάσει στην επομένη τάξη. Ακόμα, ένας μεγάλος αριθμός παιδιών δεν κατέχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό, για να συμμετέχουν στα τηλεμαθήματα, με συνέπεια να μην διδάσκονται βασικά μέρη της ύλης και να μην προοδεύουν.

Όσον αφορά τη δια ζώσης εκπαίδευση και, πιο συγκεκριμένα, τα θετικά της, ο καθηγητής έχει άμεση επαφή με τον μαθητή, με αποτέλεσμα ο μαθητής να κατανοεί το μάθημα πληρέστερα και ευκολότερα, χωρίς τα παραπάνω προβλήματα της τηλεκπαίδευσης. Επιπρόσθετα, ο μαθητής κοινωνικοποιείται με τα άλλα παιδιά, και δεν κάθεται πολλές ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή, ακούγοντας φωνές, δίχως να βλέπει κάποιον, το οποίο δεν είναι φυσιολογικός τρόπος μάθησης. Τέλος, ο εκπαιδευτικός σχηματίζει πιο ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τον μαθητή, εκτιμώντας τη συμπεριφορά, την εργατικότητα, την επίδοση και τη γενικότερη φιλότιμη συμμετοχή του στις κοινές δραστηριότητες!

Ως προς το «μόνο» αρνητικό της ζωντανής διδασκαλίας, συνήθως δεν υπάρχει η δυνατότητα το μάθημα να παραδίνεται με διαφορετικούς τρόπους από τους συνηθισμένους, όπως συμβαίνει στην τηλεκπαίδευση!

Από τα παραπάνω συμπεραίνουμε ότι, τελικά, ο καλύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος μάθησης είναι η δια ζώσης εκπαίδευση.

Top