Η άσκηση είναι υγεία!

Από τις Κατερίνα Σεϊταρίδου και Κυριακή Τσατσαλή, μαθήτριες του Β2

Όταν ήμασταν παιδιά συνηθίζαμε να παίζουμε, να αθλούμαστε και γενικά να είμαστε δραστήριοι. Μεγαλώνοντας η σωματική άσκηση άρχισε να μειώνεται λόγω των πολλών υποχρεώσεων και ευθυνών. Αυτό έχει κάποιες επιπτώσεις στην υγεία του οργανισμού και στη λειτουργία του.

Ο όρος της σωματικής δραστηριότητας

Άσκηση και ΔιαβήτηςΌλες οι σωματικές κινήσεις  έχουν ως αποτέλεσμα τη δαπάνη ενέργειας.  Σε αυτές περιλαμβάνονται καθημερινές δραστηριότητες όπως οι δουλειές του σπιτιού, τα ψώνια και η δουλειά.

Ίσως κάποιοι να θεωρούν ότι η άσκηση είναι σπατάλη χρόνου και ενέργειας. Ότι δεν τους χρησιμεύει σε τίποτα και νομίζουν ότι είναι υγιείς μέχρι κάτι απρόοπτο να συμβεί. Γι’ αυτό πρέπει να πάρουμε κάποιες προφυλάξεις. Μία σημαντική λύση είναι η άσκηση και δεν είναι αναγκαίο να διαρκεί ώρες. Το καθημερινό περπάτημα έστω και για μισή ώρα είναι αρκετό για να εξασφαλίσουμε  σωματική υγεία.

Οφέλη της σωματικής άσκησης

  • Δημιουργία ενός όμορφου σώματος
  • Απόκτηση δύναμης, αντοχής, ταχύτητας
  • Αύξηση της αντίστασης στην κόπωση
  • Επιτάχυνση των καύσεων λίπους
  • Βελτίωση της ισορροπίας του σώματος
  • Ενίσχυση της εγρήγορσης

σωματικη ασκηση2 kids_exercising-Medium2

Όταν αθλούμαστε προστατευόμαστε από διάφορους κινδύνους όπως:

  1.  Μείωση του  κινδύνου για στεφανιαία καρδιακή νόσο και εγκεφαλικό  επεισόδιο
  2.  Αντιμετώπιση παχυσαρκίας
  3. Διαβήτης ενηλίκων
  4. Πρόληψη καρκίνου
  5. Υγεία των μυών και των οστών
  6. Πνευματική ευεξία

gym15_660Όμως η επίπονη σωματική άσκηση βλάπτει τον οργανισμό. Για αυτό, αποφεύγετε να ζορίζετε το σώμα σας με πολύωρα, φανατικά καθημερινά προγράμματα ασκήσεων. Έχει μεγάλη σημασία να διακόπτετε τουλάχιστον 1 με 2 ημέρες την εβδομάδα. Η ανάπαυση είναι μέρος του προγράμματος της άσκησης, απαραίτητη για την ανάκτηση της δύναμης και της αύξησής της. Υπάρχουν κάποιες  συνέπειες σε αυτό όπως: η κόπωση των επινεφριδίων, ο υποθυρεοειδισμός, ο νωθρός μεταβολισμός, το σφίξιμο και οι κράμπες των μυών, η εξάντληση, η κατάθλιψη, οι διαταραχές του ύπνου, καθώς και η μείωση της τεστοστερόνης. Όλα τα παραπάνω βέβαια επηρεάζονται και από την ποιότητα της διατροφής κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Οι δραστηριότητες θα πρέπει:

  • Να περιλαμβάνουν περισσότερο φορτίο από το συνηθισμένο
  • Να απαιτούν τουλάχιστον 700 kcal/εβδομάδα
  • Να γίνονται τακτικά και, αν είναι δυνατόν, καθημερινά

 Στην πράξη, η παρατεταμένη ρυθμική άσκηση, όπως το γρήγορο περπάτημα για 20—30 λεπτά, μπορεί να καλύψει αυτές τις απαιτήσεις για τους περισσότερους ενηλίκους.

σωματικη ασκηση1

Για επιπλέον μέγιστα οφέλη για την υγεία, οι δραστηριότητες θα πρέπει:

  • Να περιλαμβάνουν διαστήματα έντονης δραστηριότητας
  • Να περιλαμβάνουν ποικιλία δραστηριοτήτων.

ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ Η ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΑΣ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΧΡΟΝΙΑ ΖΩΗΣ !!!

ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ:

https://inspireyourlife.weebly.com/4-sigmaomegamualphatauiotakappa942-940sigmakappaetasigmaeta.html

 

Σχολιάστε

Top