Μια εκδρομή που την περιμέναμε όλοι!
ΑΘΗΝΑ…
Οργανωθήκαμε, σχεδιάσαμε, βάλαμε στην άκρη εγωισμούς και με τη συνοδεία καθηγητών ξεκινήσαμε. Περάσαμε πραγματικά υπέροχα έχοντας συμμάχους την καλή μας διάθεση και τον υπέροχο καιρό.
Ήρθε λοιπόν η στιγμή να μοιραστούμε τις αναμνήσεις μας :
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
Το επιβλητικό κτήριο της Βουλής των Ελλήνων έχει μακρά ιστορία που συνδέεται άμεσα με την ιστορία του σύγχρονου ελληνικού κράτους. Το 1836 ξεκινούν εργασίες ανέγερσης του κτιρίου, σε σχέδια του Βαυαρού αρχιτέκτονα Φρίντριχ φον Γκέρτνερ. Το 1843, αφού έχει ολοκληρωθεί το έργο, ο βασιλιάς Όθων μαζί με την γυναίκα του Αμαλία εγκαθίστανται στο κτίριο που χρησιμοποιείται ως ανάκτορο. Μετά την έξωση του Όθωνα το 1863, εγκαθίστανται στα ανάκτορα ο βασιλιάς Γεώργιος Α’ και η σύζυγός του Όλγα. Όμως, το 1909, το κτίριο καταστρέφεται μετά από μεγάλη πυρκαγιά και παύει να είναι έδρα της βασιλικής οικογένειας. Το 1929 η κυβέρνηση Ελευθερίου Βενιζέλου αποφασίζει τη μεταφορά της Βουλής, από το παλαιό Βουλευτήριο της οδού Σταδίου, στο κτίριο των Παλαιών Ανακτόρων. Έτσι το 1930 ξεκινούν οι εργασίες για τη μετατροπή του κτιρίου σε «Μέγαρο της Βουλής και της Γερουσίας», σε σχέδια του αρχιτέκτονα Ανδρέα Κριεζή. 1η Ιουλίου 1935 η Ε’ Εθνική Συνέλευση αρχίζει πανηγυρικά τις εργασίες της στη νέα αίθουσα της Ολομέλειας. Σήμερα είναι η Βουλή των Ελλήνων, ένα διαχρονικό σύμβολο που αποτελεί μέρος της συλλογικής μνήμης. Το ίδιο το κτήριο στο πέρασμα των χρόνων άλλαξε, προσαρμόστηκε, εκσυγχρονίστηκε.
Η Βουλή είναι ο κορυφαίος δημοκρατικός θεσμός μέσω του οποίου αντιπροσωπεύεται ο λαός. Αποτελείται από το σύνολο 300 βουλευτών που εκλέγονται στις εθνικές βουλευτικές εκλογές. Κύριο έργο της Βουλής είναι η ψήφιση των νόμων (νομοθετικό έργο) και ο έλεγχος της Κυβέρνησης (κοινοβουλευτικός έλεγχος). Η εκτελεστική εξουσία ασκείται από την Κυβέρνηση, η νομοθετική από την Βουλή και η δικαστική από τα δικαστήρια. Ο διαχωρισμός αυτός διασφαλίζει τις ελευθερίες των πολιτών, αποτρέποντας την απόλυτη συγκέντρωση των εξουσιών.
Οι βουλευτές συνεδριάζουν:
- Στην Ολομέλεια όπου συμμετέχει το σύνολο των 300 βουλευτών. Οι τακτικές συνεδριάσεις της Ολομέλειας είναι καθημερινές, απογευματινές κάθε Δευτέρα και Τρίτη και πρωινές τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας.
- Στις Διαρκείς και στις Ειδικές Επιτροπές, στις οποίες οι βουλευτές συμμετέχουν ανάλογα με τη δύναμη των κομμάτων στη Βουλή και τον αριθμό των ανεξάρτητων βουλευτών.
- Στο Τμήμα Διακοπής των Εργασιών, κατά τους θερινούς μήνες.
Με αφορμή την εκπαιδευτική επίσκεψη που έγινε στη Βουλή 21-23 Νοεμβρίου, στα πλαίσια του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής συναντήσαμε τους βουλευτές Πιερίας Ξενοφώντα Μπαραλιάκο και Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου. Αρχικά κάναμε μια ερώτηση στον κ. Μπαραλιάκο Ξενοφώντα:
«Ως βουλευτής, σκοπεύετε να κάνετε κάτι για την νεολαία της Πιερίας;»
Έπειτα η κ. Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου μας εξήγησε πώς ψηφίζονται τα νομοσχέδια και την ανάλογη διαδικασία που ακολουθείται…
Μας εξήγησε ότι η επίσκεψή μας στη Βουλή συμπίπτει με τη διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος και μας προέτρεψε να είμαστε ενεργοί και μαχητικοί πολίτες.
Τέλος μας έγινε μια ξενάγηση στους σημαντικότερους χώρους της Βουλής και είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα μέρος μιας συνεδρίασης από τα θεωρεία.
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Στο πλαίσιο του μαθήματός μας Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση διδασκόμαστε την τραγωδία του Ευριπίδη «Ελένη». Θέλοντας να δούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στο αρχαίο και σύγχρονο θέατρο και κατά την διάρκεια της 3ήμερης εκπαιδευτικής μας εκδρομής στην Αθήνα παρακολουθήσαμε τη θεατρική κωμωδία «Δείπνο Ηλιθίων» του Φρανσίς Βεμπέρ σε σκηνοθεσία του Σπύρου Παπαδόπουλου.
Το θέμα της παράστασης είναι η ιστορία ενός πλούσιου μεγαλοεκδότη που κάθε εβδομάδα οργανώνει με τους φίλους του ένα πρωτότυπο δείπνο, όπου ο καθένας βρίσκει έναν «ηλίθιο», τον καλεί σε δείπνο και γελούν εις βάρος των ανυποψίαστων καλεσμένων τους και στο τέλος αυτός που έχει φέρει τον πιο ηλίθιο είναι νικητής. Αυτή τη φορά τα πράγματα αλλάζουν και οι ρόλοι αντιστρέφονται. Στο τέλος το ερώτημα που κυριαρχεί είναι «ποιος είναι τελικά ο ηλίθιος της υπόθεσης;».
Πρωταγωνιστούν ο Σπύρος Παπαδόπουλος και ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης. Επίσης στην παράσταση παίζουν ο Χρήστος Σπανός, ο Βασίλης Ρίσβας, η Άννα Μενενάκου, η Ξανθή Γεωργίου και ο Δημήτρης Μαυρόπουλος.
Οι εντυπώσεις μας για το θέατρο και την παράσταση ήταν εξαιρετικές. Οι υπάλληλοι του θεάτρου μας υποδέχτηκαν με καλοσύνη και εγκαρδιότητα. Με το που μπήκαμε στην αίθουσα νιώσαμε ενθουσιασμό και μόλις χτύπησε το τρίτο κουδούνι έπεσε απόλυτη σιγή που την αντικατέστησαν τα γέλια μας από τα πρώτα λεπτά της παράστασης. Προβληματιστήκαμε για τη συμπεριφορά που έχουμε απέναντι σε ανθρώπους που έχουν μια «μικρή απόκλιση». Γιατί να βγάζουμε εύκολα συμπεράσματα και να κριτικάρουμε τους άλλους και όχι τον εαυτό μας; Οι ηθοποιοί ήταν πραγματικά επαγγελματίες με όλη την έννοια της λέξης και μας παρέσυραν σε μια καταιγιστική κωμωδία.
Στο τέλος της παράστασης μας δόθηκε η ευκαιρία να πάρουμε συνέντευξη από τον Σπύρο Παπαδόπουλο που με μεγάλη προθυμία απάντησε σε όλες της ερωτήσεις μας.
- Για ποιον λόγο διαλέξατε αυτό το έργο ;
- Γιατί μου άρεσε ως σενάριο και θεώρησα ότι υπάρχει ένας τρόπος να περάσουμε αυτό το μήνυμα, δηλαδή να μεταβαίνουμε σε ανθρώπους που είναι αλλιώτικη η συμπεριφορά τους και τους αποκαλούν τον ένα «ηλίθιο» τον άλλον έτσι, τον άλλον αλλιώς .
- Πού πιστεύετε ότι οφείλεται ο μεγάλος αντίκτυπος που έχει το έργο σας ;
- Στο ότι είναι ωραίο έργο με θέμα που αγγίζει πολλούς ανθρώπους, στο ότι έχουμε κάνει καλή παράσταση και μάλλον παίξαμε και καλά τους ρόλους .
- Τι σας ικανοποιεί πιο πολύ στην δουλειά σας;
- Την ώρα της σκηνικής πράξης, όταν νιώθεις ότι αυτό που κάνεις περνάει κάποιο μήνυμα στον κόσμο άσχετα αν γελάσει ή όχι. Άμα νιώθεις ότι τους κερδίζεις, αυτό το πράγμα είναι η πεμπτουσία.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους καθηγητές μας που μας έδωσαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε αυτό το έργο και μεσολάβησαν για να μπορέσουμε να δούμε και να μιλήσουμε με τους υπέροχους αυτούς ηθοποιούς.
Τη συνέντευξη πήραν οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου Κορινού: Αϊδονίδου Δέσποινα, Μαρκογιαννάκη Αθανασία και Σεϊταρίδου Ευαγγελία.
Αφήστε το σχόλιο σας στο "Η επίσκεψη της Γ” τάξης στην Αθήνα!"