Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τον σχολικό εκφοβισμό η ομάδα της ψηφιακής σχολικής εφημερίδας «e-ματιά του 1ου» πρότεινε στο Γυμνάσιο της Αδελαϊδας στην Αυστραλία, με το οποίο έχει αναπτύξει διασχολική συνεργασία, να συμμετέχει στη διαδικτυακή έρευνα για τον σχολικό εκφοβισμό, που οργάνωσε το Δίκτυο Σχολείων e-τύπος.
Η συνάδελφος εκπαιδευτικός, κ. Δήμητρα Ροζακλή έδωσε το ερωτηματολόγιο στην ομάδα μαθητών του τμήματος ελληνικής γλώσσας (15 μαθητές), για να το συμπληρώσουν. Σύμφωνα με την ίδια, το ερωτηματολόγιο προκάλεσε πολλή συζήτηση και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές/τριες και στην εκπαιδευτικό τους να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους για το θέμα.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα της έρευνας:
Όσον αφορά τα φύλα είναι σχεδόν ισότιμη η συμμετοχή.
Όλοι οι μαθητές είναι από τη Β΄Γυμνασίου.
Στο ερώτημα Ποια είναι η γνώμη σας για τον σχολικό εκφοβισμό οι απαντήσεις μοιράστηκαν ανάμεσα στην απάντηση «δεν συμφωνώ με τέτοια φαινόμενα» και «μου προκαλεί φόβο».
Οι περισσότεροι θεωρούν χειρότερο τον σωματικό εκφοβισμό ενώ ακολουθούν ισότιμα η αρπαγή αντικειμένων και ο λεκτικός εκφοβισμός.
Η πιο συχνή μορφή είναι ο λεκτικός εκφοβισμός (80%) ενώ ακολουθεί ο διαδικτυακός εκφοβισμός.
Φαίνεται ότι τα κορίτσια είναι περισσσότερο θύματα του σχολικού εκφοβισμού.
Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι κάποιος γίνεται θύμα λόγω της εμφάνισης ενώ ένα μικρότερο ποσοστό λόγω της καταγωγής.
Τα περισσότερα παιδιά δηλώνουν ότι έχουν υπάρξει παρατηρητές ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό που δηλώνει ότι ήταν θύματα.
Η συντριπτική πλειοψηφία απαντά ότι για τον θύτη ευθύνεται το κακό οικογενειακό περιβάλλον.
Ο φόβος είναι το πιο δυνατό συναίσθημα που προκαλεί ο σχολικός εκφοβισμός και ακολουθεί η κατάθλιψη.
Οι παρατηρητές κυρίως γελάνε ή μένουν αμέτοχοι
Ο παρατηρητής πρέπει να καλέσει σε βοήθεια ενώ ένα μικρό ποσοστό δηλώνει ότι πρέπει να απομακρυνθεί.
Μεγάλο ποσοστό δηλώνει ότι το θύμα πρέπει να μιλήσει στους γονείς του και ένα σημαντικό ποσοστό να μιλήσει στους εκπαιδευτικούς.
Μεγάλο ποσοστό είναι απαισιόδοξο και πιστεύει ότι το φαινόμενο δε θα σταματήσει.