Συμμετοχή των ‘’Πεντόβολων‘’ στο Φεστιβάλ Περιφέρειας Κρήτης «Equal4Crete-Do the right thing»

Το Σχολείο μας ανταποκρίθηκε θετικά στην πρόσκληση της Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού και Ισότητας, κ. Γωγώς Μηλάκη, να συμμετέχει στο Φεστιβάλ Περιφέρειας Κρήτης, με τίτλο «Equal4Crete-Do the right thing» και θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα, που πραγματοποιήθηκε στο  κινηματοθέατρο ΄΄Αστόρια΄΄, στο κέντρο της πόλης μας, 18 και 19 Δεκεμβρίου.

Συγκεκριμένα το Σχολείο μας συμμετείχε με υλικό από την ηλεκτρονική μας εφημερίδα, ΄΄Πεντόβολα, η νέα γενιά΄΄με θέμα: «Πεντόβολα, η νέα γενιά … βάλλει κατά των φαινομένων παραβίασης των ανθρώπινων δικαιωμάτων». 15 από τις συνολικά  18 μαθήτριες, μέλη των τριών συντακτικών ομάδων της εφημερίδας μας, τα τελευταία τρία χρόνια της λειτουργίας της,  επέλεξαν να παρουσιάσουν, συνοπτικά, άρθρα, σκίτσα και βίντεο από την εφημερίδα, σχετικά με παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων, ευάλωτων κυρίως κοινωνικών ομάδων, με ταυτόχρονη προβολή αυτών.

Ακολουθεί η παρουσίαση:

 

Εισαγωγή:

Σφακιανάκη Άννα Μαρία:

Στο 5ο ΓΕΛ Ηρακλείου, συνεχίζοντας την παράδοση ενασχόλησης με τον μαθητικό τύπο –εκδίδαμε την έντυπη εφημερίδα ΄΄Πεντόβολα΄΄από το 2012- έχουμε  δημιουργήσει, τα τρία τελευταία χρόνια, την ηλεκτρονική απόγονό της, ΄΄Πεντόβολα, νέα γενιά΄΄, η οποία αναρτάται στον ιστότοπο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, Schoolpress.

 

Βούρου Τζίνα:

Οι μαθήτριες (η εφημερίδα μας είναι γυναικεία υπόθεση)  δημοσιογράφοι/σκιτσογράφοι, ζωγράφοι/φωτογράφοι… έχουμε καταπιαστεί επανειλημμένως με το θέμα των ανθρώπινων δικαιωμάτων, καθώς, παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί, αφενός παραμένουν ανολοκλήρωτα και, αφετέρου παραβιάζονται απηνώς, σε παγκόσμιο επίπεδο, ακόμα και σε χώρες του δυτικού κόσμου, που καμαρώνουν για την πρόοδο και τον πολιτισμό τους!

 

Τζουανάκη Γεωργία:

Ιδιαίτερα μας απασχόλησαν:

ü  τα δικαιώματα των γυναικών (θέση γυναίκας στην οικουμένη, η ισότητα των δύο φύλων, η έμφυλη βία, τα πολιτικά δικαιώματα γυναικών στην Ευρώπη, η δύναμη του … ΄΄αδύναμου΄΄ φύλου)

 

  •  τα δικαιώματα των Ατόμων με αναπηρία
  • το δικαίωμα στον σωφρονισμό. θανατική ποινή
  •  τα δικαιώματα των έγχρωμων ανθρώπων. Ρατσισμός /  φυλετικές διακρίσεις

 

 photo3

Υλικό:

Αγγελιδάκη Μαρίζα:

Μια χωροχρονική αναδρομή στη θέση της γυναίκας, από την αρχαιότητα ως τον 21ο αιώνα. Μια διαδρομή γεμάτη βία, προπηλακισμούς, αμφισβήτηση.Γυναίκες-αντικείμενα/ γυναίκες-τρόπαια.…

Χαλκιαδάκη Ελένη:

Δυστυχώς ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει πλήρης ισότητα μεταξύ των δύο φύλων και οι γυναίκες συχνά υποτιμούνται για το καθετί που επιλέγουν να κάνουν και δεν συμβαδίζει με τα στερεότυπα ενώ σεξουαλικοποιούνται συνεχώς.

 

Τρευλάκη Κατερίνα:

Η πλήρης ισότητα των δύο φύλων αποτελεί το διακύβευμα της σύγχρονης γενιάς γυναικών.

 

Αντωνία Δαμιανάκη:

Η έμφυλη βία διαφοροποιείται  από τις υπόλοιπες μορφές βίας αφού πηγάζει από την ιστορικά αποδεδειγμένη ανισότητα στις σχέσεις κοινωνικής ισχύος μεταξύ γυναικών και ανδρών, αποτέλεσμα της οποίας ήταν- είναι;- η κυριαρχία των ανδρών εις βάρος των γυναικών.

 

Αντιστεκόμαστε. Μιλάμε. Διεκδικούμε. Κατακτούμε τα δικαιώματά μας. Έχουμε δυναμισμό. Πατάμε γερά στα πόδια μας.

΄΄Καμία λιγότερη, καμία μόνη!΄΄, το ηχηρό μήνυμα από το Ηράκλειο στα πέρατα του κόσμου    μέσα από  τη χορογραφία της συμμαθήτριάς μας Κυπραίου Νικολέττας.

 

Βαρδάκη Τατιάνα:

Η απόκτηση πολιτικών  δικαιωμάτων των γυναικών είναι το  αποτέλεσμα σκληρών αγώνων τους. Το πιο θλιβερό όμως είναι ακριβώς αυτό το γεγονός: η ανάγκη να αγωνισθούν για να τα κερδίσουν.

 

Σκαλιδάκη Κων/να:

Frida Kahlo: η δύναμη του δήθεν αδύναμου φύλου, μια γυναίκα σύμβολο, με πάθος για τη ζωή και την Τέχνη 

 

Βαλεργάκη Ελευθερία:

΄΄Το διαφορετικό είναι το πραγματικό΄΄ θα μας πει ο  Κωνσταντίνος Τσαγκατάκης, φοιτητής, πρωταθλητής ποδηλάτης, εθελοντής… ένας 20χρονος τυφλός εκ γενετής νέος άνθρωπος που δεν επιτρέπει στην αναπηρία του να καθορίζει τα θέλω του.

 

Μέσα από τη συνέντευξή ενημερωθήκαμε, ευαισθητοποιηθήκαμε και κινητοποιηθήκαμε για τον σεβασμό και την ισότιμη αντιμετώπιση των ατόμων με αναπηρία.

Μα πάνω από όλα υποκλιθήκαμε…

Πιτροπάκη Σταματίνα:

Η θανατική ποινή είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα φιλοσοφικά και ηθικά ζητήματα, που διαρκώς τίθεται σε ντιμπέιτ. 

Μήπως είναι καιρός να αφήσουμε αυτό το μεσαιωνικό βασανιστήριο πίσω μας, και να προχωρήσουμε στο μέλλον, βρίσκοντας νέους τρόπους συμμόρφωσης;

 photo4

Τζουανάκη Μαρίνα:

Ναι, ως νέες πολίτες, επιμένουμε στον εξορθολογισμό των ποινών, πχ τι σημαίνει πραγματικά ισόβια κάθειρξη, ώστε να ικανοποιείται το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αλλά  και στο θέμα της πρόληψης του εγκλήματος και όχι της εκ των υστέρων αντιμετώπισής του. Αυτό άλλωστε αποτελεί δείγμα των ευνομούμενων κοινωνιών.

 

Φραγκάκη Εμμανουέλα:

MARIAS INTERVIEW: Talking about a more inclusive environment for students from diverse backgrounds

Η  συνέντευξη μιας 18χρονης, σήμερα, ελληνονιγηριανής νέας γυναίκας για την εμπειρία τού να είσαι έγχρωμος/η στην Ελλάδα

Η ίδια  στέλνει το μήνυμα της για ένα πιο συμπεριληπτικό σχολείο στη χώρα μας:

I think that educating the Greek population about different cultures will help decrease the racial division in schools

 

Κοκοσάλη Μαριτίνα:

Η ζωγραφική απεικόνιση των προσώπων γυναικών από διάφορα μέρη του κόσμου, πέρα από τη μοναδικότητα του καθενός από αυτά, αντικατοπτρίζει τη θέση και τον ρόλο της γυναίκας στη συγκεκριμένη κοινωνία, όπου καθεμία ζει και δρα, καθώς και το πολιτισμικό της κεφάλαιο.

Η παρουσίασή μας ολοκληρώθηκε με την προβολή του βίντεο της ψηφιακής έκθεσης ζωγραφικής ΄΄Η γυναίκα της Οικουμένης΄΄, της Κοκοσάλη Μαριτίνας (βλ. ΄΄Η Γυναίκα της Οικουμένης. Μια ψηφιακή έκθεση γυναικείας προσωπογραφίας΄΄, τεύχος 2ο )

[Σύνδεσμος της έκθεσης: https://youtu.be/OwJVu_Tu4Lc]

 Συγχαρητήρια στην Περιφέρεια Κρήτης για τη διοργάνωση της αφυπνιστικής αυτής  εκδήλωσης και  σε όλα τα σχολεία που συμμετείχαν σε αυτήν.

Συγχαρητήρια  και στο Σχολείο μας και στις ευαισθητοποιημένες δημοσιογράφους μας!

Είναι ελπιδοφόρο και αισιόδοξο, η νέα γενιά πολιτών να επαγρυπνεί και να περιφρουρεί τα ανθρώπινα δικαιώματα και να συμβάλλει με τη δράση της στην ολοκλήρωσή τους.

 

Κείμενο: Η δημοσιογραφική ομάδα του 5ου ΓΕΛ