ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Υπολογιστές και γνωστική ανάπτυξη
Η κατασκευή και η χρήση των artefacts φαίνεται να είναι χαρακτηριστική των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, αλλά ακόμη περισσότερο χαρακτηριστικό φαίνεται να είναι η συμβολή των artefacts στο γνωστικό επίπεδο (κατανόησης και κατασκευής εννοιών) (Norman, 1993).
Η τεχνολογία η σχετική με τον υπολογιστή τον καθιστά ένα ιδιαίτερο artefact τόσο σημαντικό όπως η γραφή .
Όσον αφορά την εκπαίδευση, τα βασισμένα σε υπολογιστή αποτελεσματικά μαθησιακά περιβάλλοντα είναι ιδιαιτερα σημαντικά για την ανάπτυξη της μαθησιακής ικανότητας των μαθητών, λόγω της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον και ανατροφοδότησης που αναπτύσσεται.
Διαδραστικοί πίνακες.
Ο διαδραστικός πίνακας αποτελεί ένα τεχνολογικό μέσο το οποίο υπό παιδαγωγικές προϋποθέσεις μπορεί να συμβάλλει στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων στην σχολική τάξη. Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία η εισαγωγή του στην σχολική πράξη συνοδεύεται από σημαντικά πλεονεκτήματα κυρίως σε θέματα αλληλεπίδρασης
εκπαιδευτικών και μαθητών
(Αναστασιάδης, Μικρόπουλος, Σοφός και Φραγκάκη, 2010)
http://users.sch.gr/grigorise/diadrastikoi-A%20theoritiko%20plaisio.pdf
Διδασκαλία με χρήση έτοιμων σεναρίων
Ο διαδραστικός πίνακας αποτελεί ενα εξαιρετικό μέσο για τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών με χρήση διαδικτύου και έτοιμων διδακτικών σεναρίων όπως αυτά που περιέχονται στην ιστοσελίδα του NCTM
http://illuminations.nctm.org/Lessons.aspx
Ακόμα μπορεί να λειτουργήσει ως εποπτικό και λειτουργικό μέσο για τη χρησιμοποίηση άλλων λογισμικών [π.χ λογισμικών δυναμικής γεωμετρίας]
Χρήση του διαδραστικού για την διδασκαλία δραστηριότητων μέσω του digital school (http://dschool.edu.gr/) ή του Πανεπιστημίου Κύπρου
Στη συνέχεια παρατίθενται καποιες εικόνες αναρτημένες στην e-class του σχολικού δικτύου
Από τις ανακοινώσεις της Α τάξης (http://eclass.sch.gr/modules/announcements/announcements.php?course=G10113&an_id=7556)
Πρόσθεση και αφαίρεση ακεραίων. Είναι εύκολα!!!!! |
Στον φάκελο ΕΓΓΡΑΦΑ>>ΥΛΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2013-14>> ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΙΛΟΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟς υπάρχει αναρτημένο το αρχείο Geogebra Arithmitikigrammi-plakidia-CYPRUS του Πανεπιστημίου της Κύπρου. Μαθετε με ευκολία με την βοήθεια του αρχείου αυτού την πρόσθεση και αφαίρεση ακεραίων αριθμών. Διατυπώστε τους κανόνες.
Διαδραστική δραστηριότητα
Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2013
|
Εφαρμογή στη σύγκριση κλασμάτων
Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2014
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A200/426/2866,10912/extras/Experiments-Simulations/GeoGebra/kefa2_3_paradeigma_1/index.html |
ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ -ΡΗΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Πέμπτη, 09 Ιανουαρίου 2014
|
Σχεδιάστε παράλληλες ευθείες
Κυριακή, 08 Δεκεμβρίου 2013
http://users.sch.gr/thafounar/classA/paraLine/paraLine.html
|
Μπράβο στα παιδιά μου! Στην εικόνα παρουσιάζονται κάποια από τα μαθηματικά που ανακαλύψατε στην τάξη ..
Από τις ανακοινώσεις της B τάξης (http://eclass.sch.gr/modules/announcements/announcements.php?course=G115115)
Δραστηριότητα στα εμβαδά
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013
Τμήμα Β1-Β3 http://curriculum.nismed.upd.edu.ph/wp-content/uploads/2012/10/disappearingsquare.html Αναζητήστε στον κατάλογο ΕΓΓΡΑΦΑ την δραστηριότητα «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΙΣΟΔΥΝΑΜΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ». Τι παράξενο συμβάνει στην εικόνα ;
|
Απόδειξη του Πυθαγορείου θεωρήματος
Πώς αποδεικνύεται το Πυθαγόρειο θεώρημα;
Η εφαπτομένη οξείας γωνίας
Τρίτη, 03 Δεκεμβρίου 2013
|
|||
Εφαπτομένη οξείας γωνίας
Τρίτη, 03 Δεκεμβρίου 2013
|
|||
Ανάρτηση εργασιών στο Πυθαγόρειο θεώρημα
Δευτέρα, 02 Δεκεμβρίου 2013
Οι εργασίες των μαθητών στο Πυθαγόρειο θεώρημα θα αναρτηθούν σταδιακά στο μάθημα ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Β ΤΑΞΗΣ |
Υπολογισμός τετραγωνικών ριζών
Σχεδιάση και Επίλυση ασκήσεων στο διαδραστικό πίνακα
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ-ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΘΑΛΗΣ ΤΗΣ ΕΜΕ!!
Λύσεις ασκήσεων στον διαδραστικό
Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2014
|
Το σύνολο των πραγματικών αριθμών (Πανεπιστήμιο Κύπρου)
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B105/386/2552,9956/extras/Experiments-Simulations/Geogebra/kefa2_3_askisi_6/kefa2_3_askisi_6.html
Αρχαίο θέατρο Επιδαύρου και λογισμικά δυναμικής γεωμετρίας
Το αρχείο Geogebra είναι αναρτημένο στα ΕΓΓΡΑΦΑ>>ΥΛΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2013-14
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B105/386/2552,9988/extras/Experiments-
Επίλυση ασκήσεων στο διαδραστικό
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B105/386/2552,9961/extras/Experiments-Simulations/Geogebra/kefa3_3_askisi_3/kefa3_3_askisi_3.html
Υπολογίστε το μήκος της ελαχίστης διαδρομής όταν γνωρίζετε ότι κάθε ακμή του κύβου είναι ίση με 5cm.
Πέμπτη, 10 Απριλίου 2014
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-B105/386/2552,9996/extras/Experiments-Simulations/Flash/kefb4_1_efarmogi_2/kefb4_1_efarmogi_2.html |
Από τις ανακοινώσεις της Γ τάξης (http://eclass.sch.gr/modules/announcements/announcements.php?course=G115116)
Μοντελοποιήσεις μαθητών προηγουμένων ετών)
Αναζητήστε στον φάκελο ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ ΤΑΞΗΣ >> ΕΓΓΡΑΦΑ>>ΥΛΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2011-12 το PDF αρχείο Γ ΤΑΞΗ- ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. Περισσότερες πληροφορίες για τον διαδικαστικό τρόπο διεξαγωγής των εργασιών μπορείτε να βρείτε στο παρακάτω link: http://www.academia.edu/3517291/_ Πατσιομίτου, Σ (2012). Διδακτικές Προτάσεις: Τα Μαθηματικά στον Πραγματικό Κόσμο. Αυτέκδοση.ISBN 978-960-93-4456
H μαθήτρια του Γ1 Μαρία-Δανάη Δάβου έκανε στην παρακάτω μοντελοποίηση της ταυτότητας ¨κύβος αθροίσματος » στο GSP.
Χρήση διαδραστικού πίνακα από τους μαθητές για την απόδειξη γεωμετρικών προτάσεων
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2013
|
Στο μάθημα ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΕΙς Γ ΤΑΞΗΣ θα αναρτηθούν εργασίες μαθητών σταδιακά και στο επόμενο χρονικό διάστημα.
αραγοντοποίηση αλγεβρικών παραστάσεων
Να χρησιμοποιήσετε το αρχείο ΑΛΓΕΒΡΙΚΕΣ ΔΟΜΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ του λογισμικού δυναμικής γεωμετρίας Geometer’s Sketchpad για να κατανοήσετε την γεωμετρική αναπαράσταση της παραγοντοποίησης αλγεβρικών παραστάσεων
Διαίρεση ευθυγράμμου τμήματος σε ν ίσα τμήματα
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΑ ΟΡΘΟΓΩΝΙΑ ΤΡΙΓΩΝΑ
Πέμπτη, 09 Ιανουαρίου 2014
|
Δραστηριότητα στο GSP (Geometer’s Sketchpadv4)
Σάββατο, 01 Φεβρουαρίου 2014
|
Εφαρμογή στη Φυσική (επίλυση κλασματικών εξισώσεων)
Γραφική επίλυση συστημάτων – προβλήματα πραγματικού πλαισίου
Στο φάκελο ΕΓΓΡΑΦΑ>> ΥΛΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2013-14 έχουν αναρτηθεί οι λύσεις των ασκήσεων τουσχολικού εγχειριδίου.
Θερμές ευχές για Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!