Η ρομποτική

Η ρομποτική

Η Ρομποτική (Robotics) είναι κλάδος της τεχνολογίας που ασχολείται με τη σχεδίαση, την ανάπτυξη και τη μελέτη ρομπότ. Η επιστήμη της Ρομποτικής αποτελεί συνδυασμό πολλών άλλων επιστημών, κυρίως της πληροφορικής, της ηλεκτρονικής και της μηχανολογίας. Η λέξη ρομπότ (Robot) προέρχεται από το Σλαβικό robota που σημαίνει εργασία.

Η  ρομποτική επιστήμη έχει κάνει άλματα προόδου και έχει προσφέρει αρκετά τεχνολογικά θαύματα. Τα ρομποτικά συστήματα συνεχώς εξελίσσονται και είναι ήδη μέρος της ζωής μας σε πολλούς τομείς όπως στη βιομηχανία, την ιατρική, τη διασκέδαση και την προσωπική βοήθεια. Κάνουν σχεδόν τα πάντα! Καθαρίζουν, σερβίρουν, χειρουργούν, σκουπίζουν, κατασκευάζουν αυτοκίνητα, παίζουν μουσική και πολλά άλλα..

Η ρομποτική στην εκπαίδευση

Το ρομπότ μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση, αλλά και εκτός σχολείου ως ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ανάπτυξη γνωστικών δομών από τα παιδιά. Η εκπαίδευση με τη ρομποτική πραγματοποιείται με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών ή φοιτητών οι οποίοι δουλεύουν σε ομάδες. Η ενασχόληση με τη ρομποτική ενέχει δύο ειδών δραστηριότητες: μια κατασκευαστική και μια προγραμματιστική. Οι διδασκόμενοι κατασκευάζουν ρομποτικές κατασκευές και στη συνέχεια τις προ-γραμματίζουν, ώστε να δώσουν λύσεις σε αυθεντικά προβλήματα που θέτει ο εκπαιδευτικός με κριτήριο τις εμπειρίες τους, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες τους

Διαγωνισμοί εκπαιδευτικής ρομποτικής

Οι μαθητές και φοιτητές, στο Πανελλήνιο Διαγωνισμό καθώς και στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής έχουν τη δυνατότητα σε Ελληνικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο να έλθουν σε επαφή με εκατοντάδες παιδιά από όλο τον κόσμο, να ανταλλάξουν εμπειρίες, ιδέες και τεχνογνωσία, να γίνουν δημιουργικοί, να διατυπώσουν πρωτότυπες ιδέες και να υλοποιήσουνε τις σκέψεις τους μέσα από τη διασκέδαση, να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την τεχνολογία αλλά και άλλα θέματα της σχολικής ύλης, να αναπτύξουν δεξιότητες προγραμματισμού και κατασκευής, να εμπλακούν στην κατασκευή προϊόντων και την επίλυση προβλημάτων από τον πραγματικό κόσμο, που έχουν προσωπικό νόημα για τους ίδιους και έτσι να γίνει πιο αποτελεσματική η μάθησή τους .

 

Της Αναστασίας Χαϊτίδου (Β1)

Σχολιάστε

Top