Επιμέλεια άρθρου: Καρακικέ Μαρία
Στα πλαίσια της επίσκεψης μας στο Πανεπιστήμιο του Βόλου που ανήκουν τα τμήματα Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής και Παιδαγωγικό Δημοτικής εκπαίδευσης πήραμε συνέντευξη από δύο φοιτήτριες που σπουδάζουν σε αυτές τις σχολές.
Φοιτήτρια που σπουδάζει στο Παιδαγωγικό τμήμα Ειδικής Αγωγής:
Ποιο το κριτήριο επιλογής της σχολής σας;
Δύο ήταν τα κριτήρια επιλογής μου. Αρχικά η άμεση επαγγελματική αποκατάσταση αλλά και το σημαντικότερο η βοήθεια και η στήριξη που θέλω να δώσω σε αυτά τα παιδάκια.
Είχατε εμπειρία διδασκαλίας στα πλαίσια πρακτικής της σχολής σας;
Ναι σε κανονικό δημοτικό, σε ειδικό σχολείο και σε τμήμα ένταξης.
Μπορείτε να μας πείτε ένα περιστατικό που σας εντυπωσίασε;
( ένα θετικό και ένα αρνητικό)
Το θετικό είναι ότι στο σχολείο από τα πιο απλά πράγματα έπαιρνες απεριόριστη αγάπη χωρίς να θέλουν να σε εκμεταλλευτούν. Και το «αρνητικό» ότι κάποιες φορές υπήρξαν επιθετικές συμπεριφορές από παιδάκι με αυτισμό που θα μπορούσε να προκαλέσει σωματική βλάβη.
Οι τρόποι διδασκαλίας που σας προτάθηκαν στη σχολή ήταν υλοποιήσιμοι όταν διδάσκατε στην τάξη;
Και ναι και όχι. Τα περισσότερα πράγματα στη σχολή είναι θεωρητικά ενώ μέσα στην τάξη πρέπει να τα προσαρμόσεις εσύ ο ίδιος και κάποια δεν υλοποιούνται καν.
Σας φαίνεται δύσκολη η φοιτητική ζωή;
Καθόλου δύσκολη η φοιτητική ζωή απλά δύσκολα είναι οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις που έχεις απέναντι στη σχολή.
Αυτό το επάγγελμα έχει μέλλον εδώ στην Ελλάδα;
Ναι όπως ανέφερα και παραπάνω ήταν ένας από τους λόγους που το διάλεξα αλλά επίσης γιατί αυτά τα παιδάκια θέλουν υποστήριξη και μπορώ να πω ότι και στις μέρες μας μπορώ να αποκατασταθώ εύκολα.
Φοιτήτρια που σπουδάζει στο Παιδαγωγικό Δημοτικής εκπαίδευσης:
Ποιο το κριτήριο επιλογής της σχολής σας;
Το διάλεξα γιατί αρχικά ήθελα να κάνω κάτι που έχει σχέση με παιδιά και κάτι επίσης που μπορώ να ανταπεξέλθω και εγώ η ίδια. Και μου άρεσε και γενικά αυτό το επάγγελμα.
Είχατε εμπειρία διδασκαλίας στα πλαίσια πρακτικής της σχολής σας;
Ναι σε δημοτικό και συγκεκριμένα στην Δευτέρα, Έκτη και Πέμπτη τάξη.
Μπορείτε να μας πείτε ένα περιστατικό που σας εντυπωσίασε;
( ένα θετικό και ένα αρνητικό);
Ένα θετικό ήταν πως όταν δίδασκα εγώ και η φίλη μου μέσα σε μια τάξη ένα κοριτσάκι το οποίο παραμελούνταν από τη δασκάλα του και εμείς του δίναμε ευκαιρίες να μιλήσει μη ξέροντας την κατάσταση μας ευχαρίστησε με κάποιες ζωγραφιές και ένιωσα χαρά που με τον κόπο μου έκανα ένα παιδάκι ευτυχισμένο. Αρνητικό είναι οι συμβουλές των άλλων δασκάλων στην πρακτική μου που με κάποιο τρόπο σε αποθαρρύνουν κατακρίνοντας το επάγγελμα. Και η συμπεριφορά κάποιων παιδιών που δεν έχουν όρια και αγανακτείς και απογοητεύεσαι με τον εαυτό σου.
Οι τρόποι διδασκαλίας που σας προτάθηκαν στη σχολή ήταν υλοποιήσιμοι όταν διδάσκατε στην τάξη;
Όχι κάποια πράγματα υλοποιούνται αλλά υπάρχει αρκετή θεωρία στην σχολή που δεν μπορούν κάποια ούτε να γίνουν πράξη, βέβαια κάποια στιγμή μπορεί να γίνουν άλλα τώρα σε αυτό το στάδιο που βρίσκομαι δεν υλοποιούνται.
Σας φαίνεται δύσκολη η φοιτητική ζωή;
Όχι ιδιαίτερα. Σε κάποιο σημείο νιώθω την ανάγκη του σπιτιού αλλά είναι μια ευκαιρία και για μένα αλλά και για κάθε παιδί να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες της ζωής μόνο του πια.
Αυτό το επάγγελμα έχει μέλλον εδώ στην Ελλάδα;
Όχι. Αλλά επειδή είναι παιδαγωγικό επάγγελμα θα υπάρξει και αποκατάσταση με αρκετή αναζήτηση. Αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει απευθείας αποκατάσταση πια.
Μπράβο Μαρία, ωραία δουλειά, ευχαριστούμε και τα κορίτσια για τη συνέντευξη που μας παραχώρησαν!!