Social media, reality shows… με κριτική ματιά!

ριαλιτι4

ριαλιτι 2

Τα social media, έχει αποδειχτεί, ότι επηρεάζουν την κοινωνία μας όσον αφορά στα πρότυπα αλλά και με άλλους διάφορους τρόπους. Social media όπως το tik Tok έχουν πάνω από 1 δισεκατομμύρια χρήστες. Αυτό σημαίνει πως ό,τι αποφασίσει ο αλγόριθμος να προβάλει, θα επηρεάσει 1 δις. άτομα.

Στην τωρινή χρονική περίοδο τα κοινωνικά δίκτυα διαδραματίζουν κυρίαρχο ρόλο στην προώθηση προτύπων ομορφιάς και ενδυματολογικής μόδας. Αυτό γίνεται με τη θέαση και τη συνεπακόλουθη σύγκριση με πρόσωπα της δημοσιότητας. Η έκθεση σε σώματα τα οποία προβάλλουν τα λάθος standar ομορφιάς μπορεί να επηρεάσει τους ανθρώπους, κυρίως τους εφήβους, κάνοντάς τους να διαμορφώνουν λάθος ιδανικά.

Πέρα από τα social media όμως, μεγάλο ρόλο στην διαμόρφωση των ιδανικών παίζουν και οι εκπομπές που προβάλλονται στην τηλεόραση. Παράδειγμα αποτελούν τα show: Survivor και Bachelor.

Kατά την πορεία των παιχνιδιών όπως το Survivor, οι παίχτες αναγκάζονται σε αφαγία και σταδιακά προβάλλονται στρεβλά πρότυπα, όπως π.χ. του ανθρώπου που μπορεί να ζει όλη τη μέρα με μια καρύδα και ωστόσο να μπορεί να συμμετέχει σε αγωνίσματα και να έχει ενέργεια. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Η παρατεταμένη στέρηση τροφής και ο υποσιτισμός αποδυναμώνει το σώμα και την ψυχολογική ισορροπία. Το Bachelor, από την άλλη, παρουσιάζει «γυναίκες-αντικείμενα», γυναίκες με “σωστές αναλογίες” και χωρίς άποψη, που έχουν αποκλειστικό στόχο την κατάκτηση του άνδρα-κυνηγού.

Φυσικά το θέμα δε σταματάει μόνο στο ιδανικό σώμα. Είναι και η ιδανική ζωή. Είναι εκείνες οι δημοσιεύσεις των social media  που δείχνουν μια ζωή με πολλούς φίλους, πάρτι, ταξίδια, φαγητά, ρούχα. Κανείς δεν θα ανεβάσει κάποια φωτογραφία που να δείχνει ένα άσχημο χτένισμα, μια αποτυχία σε κάποιο μάθημα. Πολλά άτομα αισθάνονται άγχος συγκρίνοντας τη ζωή τους με αυτή που παρουσιάζεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με αποτέλεσμα να είναι όλο και λιγότερο χαρούμενα.

Συνοπτικά τα τηλεοπτικά show και social media έχουν την ικανότητα να επηρεάζουν τους ανθρώπους και κυρίους τους εφήβους, καθώς προβάλλουν λάθος αξίες. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, «η γενιά της τηλεόρασης» να μεγαλώσει με λάθος ιδέα για τον εαυτό της αλλά και γενικά για τους ανθρώπους με τους οποίους συναναστρέφεται.

 

Ελένη Παπαϊσιου         Χριστίνα Χατζηαθανισίου             Αγγελική Στάγκογλου

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης