Η επίσκεψη της δημοσιογραφικής μας ομάδας στο 5ο δημοτικό σχολείο Αλεξανδρούπολης.

304210041_446090754242818_5232712150228162980_n

Όταν συναντιούνται και συνομιλούν γυμνασιόπαιδα και μαθητές της 6ης δημοτικού, προκύπτει μια όμορφη εμπειρία…

   Στις 25/ 5 /2023 επισκεφτήκαμε το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης μετά από πρόσκληση της διευθύντριας κυρίας Μπαμίδου Άννας. Ποιος ήταν ο σκοπός της επίσκεψης μας; Μα φυσικά να ενημερώσουμε τους μαθητές της 6ης τάξης για το γυμνάσιο και να μοιραστούμε μαζί τους τις δικές μας εμπειρίες από όσα ζήσαμε τη σχολική χρονιά που μας πέρασε. Ενθουσιασμένοι φτάσαμε στο γνώριμο σχολείο από το οποίο κάποιοι έχουμε αποφοιτήσει και εκεί μας υποδέχτηκαν θερμά η διευθύντρια του δημοτικού, η γυμνάστρια και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τριών τμημάτων της Στ΄ τάξης. Αλλά αυτοί που μας περίμεναν με ανυπομονησία ήταν οι μαθήτριες και οι μαθητές που ετοιμάζονται  για την μετάβασή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και από   «μεγάλοι του δημοτικού» θα γίνουν «τα πρωτάκια του γυμνασίου» …

302801869_446090750909485_1467063462125368015_n

  Η συνάντηση μας με τα παιδιά ήταν πολύ ευχάριστη και εποικοδομητική. Συγκεντρωθήκαμε στην αίθουσα τελετών και δημιουργήσαμε μια χαρούμενη και πολύβουη παρέα. Μιλήσαμε στην αρχή για  τη δομή, τη λειτουργία, τα μαθήματα και γενικά για  τον τρόπο λειτουργίας του γυμνασίου αφού πρώτα τους καθησυχάσαμε » Μην αγχώνεστε καθόλου! Όλα θα πάνε  καλά! Σας περιμένουμε!»  Μοιραστήκαμε μαζί τους κοινά συναισθήματα και σκέψεις που μας διακατείχαν όταν βρισκόμασταν κι εμείς στη θέση τους και ετοιμαζόμασταν να αφήσουμε τη ζεστή αγκαλιά του δημοτικού και να ανοίξουμε τα φτερά μας για το γυμνάσιο. Ανάμεικτα συναισθήματα κυριαρχούν στις ψυχές μας κατά τη μεταβατική αυτή περίοδο της ζωής μας. Αγωνία, άγχος, ανυπομονησία, λύπη αλλά και χαρά για την καινούρια εκπαιδευτική βαθμίδα που σημαίνει και την είσοδό μας στην εποχή της αυτονομίας και της ανεξαρτησίας.

gym1

  Συζητήσαμε πολύ όμορφα για τα θετικά και τα αρνητικά του γυμνασίου και απαντήσαμε σε πολλές ερωτήσεις των παιδιών που έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την παρουσίασή μας η οποία είχε την παρακάτω δομή:

  1. Εξηγήσαμε τις βασικές διαφορές Γυμνασίου – Δημοτικού

Πιο μεγάλη και άγνωστη σχολική κοινότητα τόσο σε πρόσωπα όσο και σε διαδικασίες, κανόνες, αναλυτικά προγράμματα και δομή σε σχέση με το Δημοτικό

Πιο πολλά και δύσκολα μαθήματα

Περισσότεροι από ένας εκπαιδευτικοί σε σχέση με το Δημοτικό

Περισσότερη σχολική εργασία και μαθήματα

Νέες σχέσεις και γνωριμίες με νέους μαθητές

Ταχύτεροι ρυθμοί διδασκαλίας

Τετράμηνα

Εξετάσεις Ιουνίου

Βαθμολογία με άριστα το 20

Όριο απουσιών : 114 για όλο το σχολικό έτος

Αυστηρότερες ποινές όπως οι ωριαίες απομακρύνσεις και οι ημερήσιες αποβολές

Επτάωρα

2. Παρουσιάσαμε τα μαθήματα του Γυμνασίου:

Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε τρεις (3) ομάδες ως εξής:

Ομάδα Α′

Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ή Γλωσσική Διδασκαλία και Νεοελληνική Λογοτεχνία.

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, ή Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση.

Ιστορία.

Μαθηματικά.

Φυσική.

Βιολογία.

Αγγλικά.

Ομάδα Β′

Γεωλογία-Γεωγραφία.

Χημεία.

Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή.

Θρησκευτικά.

Δεύτερη ξένη γλώσσα ( γαλλικά – γερμανικά).

Τεχνολογία – Πληροφορική.

Οικιακή Οικονομία.

Ομάδα Γ′

Μουσική-Καλλιτεχνικά.

Φυσική Αγωγή.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

3. Αναλύσαμε τα κριτήρια αξιολόγησης του μαθητή:

α) η συνολική συμμετοχή του μαθητή στη μαθησιακή διδασκαλία (τα ερωτήματα που θέτει, οι απαντήσεις που δίνει, η συμβολή του στη μελέτη ενός θέματος μέσα στην τάξη, η συνεργασία του με συμμαθητές, η επιμέλεια στην εκτέλεση των εργασιών που του ανατίθενται), από την οποία ο εκπαιδευτικός σχηματίζει εικόνα για τις γνώσεις, την κατανόηση εννοιών και φαινομένων, τις δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, τις επικοινωνιακές δεξιότητες, την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα κτλ.

β) οι εργασίες που εκτελεί ο μαθητής στο πλαίσιο της καθημερινής μαθησιακής διαδικασίας στο σχολείο ή στο σπίτι, ατομικά ή ομαδικά

γ) οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, ατομικές ή ομαδικές, οι διαθεματικές εργασίες

δ) οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες,

ε) οι ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες (τεστ).

4. Εξηγήσαμε τι προβλέπεται για τα διαγωνίσματα, τα τεστ, τις εξετάσεις:

Όσον αφορά τις ωριαίες γραπτές δοκιμασίες αυτές είναι:

α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης και καλύπτουν ευρύτερη διδακτική ενότητα για την οποία έχουν διατεθεί μέχρι τέσσερις (4) διδακτικές ώρες ή

β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.

Στα μαθήματα της Ομάδας Α’ διενεργείται μια ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μια κατά τη διάρκεια του δευτέρου τετραμήνου. Τα μαθήματα αυτά εξετάζονται γραπτά στις προαγωγικές εξετάσεις του Ιουνίου.

Στα μαθήματα της Ομάδας Β’ διενεργείται μία ωριαία γραπτή δοκιμασία κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου. Κατά το δεύτερο τετράμηνο ο διδάσκων μάθημα της δεύτερης ομάδας δύναται να επιλέξει, αντί της διεξαγωγής ωριαίας γραπτής δοκιμασίας σε κάποιο τμήμα ή κάποια τμήματα, την ανάθεση μιας συνθετικής δημιουργικής εργασίας μικρής έκτασης στους μαθητές του τμήματος ή των τμημάτων.

Και το καλό νέο…Στα μαθήματα της τρίτης ομάδας δεν διενεργείται καμιά ωριαία γραπτή δοκιμασία!

5. Συμβουλέψαμε…»Τι πρέπει να έχετε στη “βαλίτσα” σας φεύγονατς από το δημοτικό;»

Γνώσεις και δεξιότητες

Αισιοδοξία

Καλή διάθεση

Προσαρμοστικότητα

Ανοιχτό μυαλό

Συγκέντρωση και πειθαρχία

Συστηματικό πρόγραμμα μελέτης

Υποστήριξη από τους γονείς

Και για επίλογο κρατήσαμε τα ωραία …Τα καλά του Γυμνασίου…

Πολλές εκδρομές ( περίπατοι, ημερήσιες, εκπαιδευτικές)

Κενά

Πολιτιστικές δραστηριότητες

Αθλητικές δραστηριότητες

Νέα ενδιαφέροντα

Καινούριοι φίλοι

Ανεξαρτησία και αυτονομία

  Όλοι έδειξαν ικανοποιημένοι από την επίσκεψή μας που κράτησε  περίπου δύο ώρες. Αποχαιρετήσαμε εκπαιδευτικούς και μαθητές του δημοτικού που σε λίγες μέρες θα κάνουν την εγγραφή στους στο 5ο γυμνάσιο ή σε κάποιο άλλο γυμνάσιο της πόλης μας. Ελπίζουμε ότι τους βοηθήσαμε να αποφορτιστούν από το άγχος τους και να νιώσουν χαρά για την καινούρια αρχή στη ζωή τους. Μετά από αυτή την εμπειρία, επιστρέψαμε γεμάτοι υπερηφάνεια στο σχολείο μας αλλά και συγκινημένοι γιατί κάναμε μια αναδρομή και στο δικό μας παρελθόν και ανασύραμε νοσταλγικές αναμνήσεις της  προηγούμενης σχολικής μας ζωής.

20230525_103605

Γιαμαλίδης Συμεών

Καρτσούλης Νικόλαος

Μουρουζίδου Παναγιώτα

Μούτλια Αλίκη – Σταματίνα

Παπαδημητρίου Αλέξανδρος

Περεντίδη Ελένη

Σταφυλά Σοφία

Χατζηαθανασίου Χριστίνα

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης